علاقه‌مندان به دنیای ارزهای دیجیتال به خصوی افرادی که مایلند در این حوزه سرمایه گذاری کنند تا به سود برسند، باید با اصطلاحات رایج در دنیای رمزارزها آشنا باشند. آیا تا کنون اصطلاح ارزهای دیجیتال پایدار (stablecoins) را شنیده‌اید؟ اگر نه، تا پایان این مقاله با تراپی همراه شوید تا شما را با مفهوم ارزهای دیجیتال پایدار آشنا نمائیم.

آشنایی با مفهوم ارزهای دیجیتال پایدار (stablecoins)

ارزهای دیجیتال پایدار (stablecoins) نوعی رمز ارز جدید هستند که پشتوانه‌ی آن‌ها ارزهای فیات، طلا ، نفت و ... می‌باشد. ارزهای دیجیتال پایدار (stablecoins) برای مقابله با نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند.

با نوسانات شدید قیمت بیت کوین، سرمایه گذاران ارز دیجیتال معتقدند که ارزهای دیجیتال پایدار (stablecoins) می‌تواند به کمک شان بیاید و نرخ تبدیل را کلا از بین ببرد و با استفاده از استیبل کوین‌ها می‌توان هر محصول و خدماتی را خریداری کرد. به این دلیل است که این نوع ارزهای دیجیتال از محوبیت زیادی برخوردار هستند.

ارزهای دیجیتال پایدار

یکی از مزیت‌های مهم ارزهای دیجیتال پایدار (stablecoins) این است که با استفاده از آن‌ها، وجوه بین صرافی‌ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد چرا که معاملات ارز دیجیتال بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر از معاملات ارز فیات انجام می‌شود.  در ادامه ازرهای دیجیتال پایدار را برای شما معرفی خواهیم کرد.

انواع ارزهای دیجیتال پایدار کدامند؟

حال که تا حدودی با مقهوم ارزهای دیجیتال پایدار آشنا شدید، انواع آن را برای شما معرفی خواهیم کرد.

تتر (USDT)

تتر جز اولین ارزهای دیجیتال پایدار (stablecoins) می‌باشد که در سال 2015 به بازار ارائه شد. هر تتر معادل یک دلار است. مشکلی که در مورد تتر وجود دارد این است که در مسائل مالی آن شفافیت کامل وجود ندارد و این برای کاربران بی اعتمادی به وجود آورده است. همچنین گفته‌اند که صرافی Bitfinex از توکن تتر برای تغییر بازار به نفع خودش سو استفاده کرده است.

MakerDAO

سازمان مسقل مرکزی MakerDAO از سال 2017 شروع به کار کرده است و ارز دیجیتال پایدار خود با نام دای (DAI) را به بازار عرضه کرد. این از دیجیتال پایدار پشوانه‌اش دلار نیست. پشتوانه‌ی دای (DAI)، اتریوم است.یعنی این رمزارز پایدار توسط ارز دیجیتال دیگری پشتیبانی می‌شود. البته این مسئله باعث شده است که انتقادهایی به این سازمان وارد شود.

USDC

ارز دیجیتال پایدار USDC توسط Coinbase وCircle  پشتیبانی می‌شود. این ارز دیجیتال پایدار دارای طرفداران بسیاری است و در بازار ارزهای دیجیتال به سرعت جایگاه خود را پیدا کرده است و با صرافی‌های معتبر و بزرگی همکاری می‌کند. این استیبل کوین نیز مبتنی بر شبکه‌ی اتریوم است و دارای یک پشتوانه‌ی قانونی می‌باشد.

دلار جمینای (GUSD)

این ارز دیجیتال پایدار به تازگی وارد بازار شده است و از نظر ارزش، در میان 50 ارز دیجیتال دیگر قرار دارد. ارز دیجیتال پایدار دلار جمینای (GUSD)توسط مالکان صرافی جمینای و برادران وینکلووس، سرمایه گذاران مشهور ارز بیت کوین ، ایجاد شد.

ارزهای دیجیتال پایدار

هیوبی (HUSD)

این ارز دیجیتال پایدار نسبت به دیگر استیبل کوین‌هایی که ذکر کردیم متفاوت است. هیوبی (HUSD) فقط در صرافی هیوبی قابل استفاده می‌باشد و به عنوان جفت معاملاتی پایه در میان چهار استیبل کوین   TUSDUSDC ،، GUSD ، PAX.  که پشتیبانی شده از جانب صرافی هیوبی می باشد، عمل می‌کند.

TrueUSD

 استیبل کوین TrueUSD با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. در ابتدا همه تصورشان این بود که این ارز دیجیتال مانند تتر است، اما باید بگوئیم که TrueUSD کاملا شفاف سازی شده است و توسط مقامات قانونی پشتیبانی می‌شود.

NuBits

NuBits یکی دیگر از ارزهای دیجیتال پایدار است که دارای گردش مالی بسیار بالایی است و دارای بلاک چین اختصاص یافته به خودش است. همچنین مدیران دارایی آن را پشتیبانی می‌کنند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع ارزهای دیجیتال پایدار آشنا کنیم. امید است مطالب گفت شده مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. دوستان چنانچه پس از مطالعه  مقالات ما با سوال یا مشکلی مواجه شدید، با ما تماس گرفته و سوالات و مشکلات خود را با ما مطرح نمائید.

از اینکه تا \ایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. دوستان عزیز در صورت تمایل اطلاعات مفید خود را در مورد ارزهای دیجیتال پایدار با دیگر دوستان از طریق کامنت به اشتراک بگذارید تا آن ها نیز از مطالب این مفید بهره ببرند.

لطفا با ما در تماس باشید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 17 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر