آیا تا به حال مشکل خرید محصول یا سرویسی را از سایت‌های خارجی داشته‌اید؟ برای بازگشت پول یا ریفاند مبلغ خریداری شده چه کاری انجام داده‌اید؟ در صورت شرکت نکردن در آزمون‌های بین المللی مانند تافل آیا درخواستی برای باز پرداخت مبلغ خود کرده‌اید؟ جهت اطلاع از فرآیند بازپرداخت با تراپی همراه باشید تا از روند آن مطلع شوید.

بازگشت پول یا ریفاند

بازگشت پول یا ریفاند به معنی جبران خسارت مشتری به منظور کالای بازگشتی یا تغییر سفارش است. جهت درک بهتر این موضوع بهتر است بگوییم که بازگشت پول یا ریفاند ، فرآیندی است که در آن مصرف کننده محصول خریداری شده را به خرده فروش برمی‌گرداند و در عوض پول خود را پس می‌گیرد. از این طریق مشتریان می‌توانند همه یا قسمتی از مبلغ پرداختی خود را دریافت کنند، اما در بعضی مواقع هیچ مبلغی به حساب مشتریان بازگردانده نمی‌شود. به عنوان مثال چنانچه آزمون آیلتس خود را لغو کنید، شرکت فقط نیمی از هزینه را به حساب شخص باز می‌گرداند.

بازگشت پول یا ریفاند

دلایل بازگشت پول یا ریفاند

بازگشت پول یا ریفاند می‌تواند به دلایل مختلفی انجام بگیرد که در ادامه به توضیح هر یک از آنها پرداخته شده است.

بازپرداخت برای محصولات و خدمات: شرکت‌ها براساس قوانین خود به منظور برگشت هزینه‌ی محصول خریداری شده ممکن است هیچ مبلغی یا کل مبلغ محصول را به مشتریان برگردانند. اگر چه نادر است اما بعضی از شرکت‌ها سیاست بازگشت لیبرال دارند به این معنی که به مشتریان اجازه می‌دهند تا کالا را تا هر زمان حتی بدون رسید دریافتی خود برگردانند و کل هزینه‌ی پرداختی خود را دریافت کنند.

این نوع از باز پرداخت خود شامل لغو و تغییر سفارش توسط مشتری می‌شود، به عنوان مثال اگر رزرو بلیط هواپیمای خود را لغو کنید تمام هزینه‌ی پرداخت شده، پس داده نمی‌شود بنابراین قبل از خرید خوب فکر کنید تا دچار خسارت نشوید.  

مالیات بر درآمد دولت

بازپرداخت مالیات : بازپرداخت مالیات زمانی که بدهی مالیاتی کمتر از پرداخت مالیات باشد به شخص برگردانده می‌شود.

خرید معاف از مالیات: در این نوع از قانون هر گونه پرداخت مالیاتی به خریداران پس داده می‌شود.

یکی دیگر از دلایل بازگشت پول یا ریفاند بروز مشکل در درگاه پرداخت اینترنتی و محدودیت‌های سایت‌هایی است که می‌خواهید از آن‌ها خرید کنید. به عنوان مثال در بعضی از مواقع در خریدهای اینترنتی، به دلیل مشکلات مرتبط با سیستم‌های بانکی، به دلیل تراکنش نا موفق چندین مرتبه مبلغ مورد نظر را پرداخت می‌کنید، پس از بررسی حساب بانکی خود تمامی مبالغ پرداخت شده از حساب‌تان کم می شود. اما اصلا نگران نباشید این دسته از مشکلات به دلیل مشکلات سیستم‌های بانکی یا قوانین سایت‌ها به وجود می‌آید که پس از رفع آن تمامی مبالغ پرداختی به حساب شخص واریز خواهد شد.

انجام بازگشت پول یا ریفاند

وضعیت: مشتری با موفقیت از یک سایت خرید کرده با توجه به ارسال ضعیف، کیفیت پایین یا هر دلیل دیگر درخواست باز پرداخت هزینه داده شده را می‌کند. یا مثلا در یک آزمون ثبت نام کرده و به دلیل مشغله زیاد، مسافرت یا هر دلیل دیگر قادر به آزمون دادن نیست و درخواست باز پرداخت هزینه مورد نظر خود را می‌کند.

پس از درخواست، شرکتی که به صورت آنلاین از آن خرید شده بود متوجه درخواست مشتری از طریق درگاه پرداخت خود می‌شود. درگاه پرداخت اطلاعات را از طریق API به بانکی که فروشنده در آن حساب دارد منتقل می‌کند. این بانک باید با بانکی که مشتری در آن حساب دارد ارتباط برقرار کند و درخواست باز پرداخت هزینه را بدهد. در شرایط ایده‌آل اگر درخواست باز پرداخت مشتری پذیرفته و ثبت شود و سپس توسط بانک بررسی و بایگانی شود در این شرایط مبلغ بازپرداخت به حساب مشتری با موفقیت منتقل خواهد شد.

چرا باز پرداخت ۵ تا ۱۰ روز طول می‌کشد؟

بازپرداخت تبادل بین چندین بخش است و هر یک از این بخش‌ها مکانیزم‌ها و قانون‌های مربوط به خود را دارند. بسیاری از این فرایندها در اکوسیستم بانکی به طور کامل اتوماتیک نیستند و نیاز به نظارت دستی دارند. بنابراین با توجه به تعداد بخش‌های درگیر و عدم انطباق فرایندها برای رسیدگی به بازپرداخت، ۵ الی ۱۰ روز طول می‌کشد تا مبلغ  باز پرداخت به حساب مشتری منتقل شود.

بازگشت پول یا ریفاند

معامله ناکام است، اما پول هنوز کسر می شود

وضعیت دوم : مشتری سعی می‌کند با استفاده از درگاه آنلاین مبلغی را برای خدمات یا محصولات یک سایت منتقل کند، پرداخت ناموفق می‌شود ولی از حساب مشتری کسر می‌شود.

مراحل انتقال پول

درگاهی که مشتری با آن مبلغ را پرداخت می‌کند، در حال پردازش است

درگاه پرداختی تمامی اطلاعات حساس را جمع‌آوری می‌کند

بانکی که فرد فروشنده با آن کار می‌کند مبلغ را از درگاه پرداخت دریافت می‌کند

بانک مشتری مبلغ را از حساب شخص کسر می‌کند

در صورت بروز مشکل ممکن است هر یک از این روندها به درستی صورت نگیرد که پس از بررسی تمامی هزینه‌ی کسر شده دوباره به حساب مشتری پرداخت می‌شود.

خدمات تراپی در زمینه بازگشت پول یا ریفاند

برای باز پرداخت مبلغ در صورت هر گونه مشکل از سایت‌های خارجی یا پی پال شما می‌توانید مبلغ مورد نظر و مدارک مورد نیاز را برای ما ارسال کنید تا در صورت بررسی و پذیرش مورد ارسال شده، مراحل آن توسط تیم مجرب ما در تراپی انجام و پیگیری شود.

همراهان همیشگی تراپی از اینکه تا پایان این مقاله همراه بودید از شما صمیمانه ممنون و سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. عزیزان تجربیات مفید خود را در زمینه بازگشت پول یا ریفاند از طریق کامنت‌ها با دیگر دوستان در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 24 اسفند 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر