شاید بتوان اپل را به عنوان یکی از موفق آمیز ترین استارت آپ ها در نظر گرفت چرا که توانسته است با وجود تماش چالش ها و عدم موفقیت هایی که پشت سر گذاشته است، همچنان نیز به عنوان یکی از برندهای محبوب در سطح جهان شناخته شود. اما واقعا چه عواملی در موفقیت یا شکست یک استارت آپ تاثیر گذار هستند؟ آیا نام گذاری آنها، استفاده از ابزارهای تحلیلی و یا در شرایط فعلی کشور ما، تحریم ایران، می تواند در راه اندازی یک استارت آپ تاثیر گذار باشد؟ در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با مراحل ایجاد یک استارت آپ موفق آشنا کنیم.

 مراحل ایجاد یک استارت آپ موفق

تحقیق در مورد میزان رقابت در بازار

  • هدف نهایی شما در بازار رقابت چیست؟
  • نیاز مشتری و مخاطب شما چیست و چگونه باید به آن پاسخ داد؟
  • رقابت شما چیست؟ مدل کسب و کار آنها چیست؟

یکی از مهمترین مراحل ایجاد یک استارت آپ موفق پاسخ دادن به این سوالات و کسب اطلاعات دقیق در این زمینه است. در ابتدا شاید انجام این کار برای شما خسته کننده و کسالت آور باشد اما در آینده می تواند راهگشای بسیاری از سوالتتان باشد.

اعتبار سنجی مشتری

  • چرا مشتریان باید از خدمات شما استفاده کنند؟
  • چه مقدار هزینه می توانند برای استفاده از خدمات شما پرداخت نمایند؟
  • بهترین راه برای رسیدن به مشتریان چیست؟

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از کارآفرینان هنگام راه اندازی یک استارت آپ انجام می دهند، یان است که تنها به نظر دوستان و خانواده خود اهمیت می دهند و فراموش می کنند که مخاطب اصلی آنها افرادی هستند که در جامعه بیرونی قرار دارند! اصلا مهم نیست که انتقاد از محصول و یا خدمت شما تا چه حد ناراحتتان می کند، مهم این است که از نظر واقعی افراد مطلع شوید. می توانید برای درست کردن این نظرسنجی از ابزار گوگل و یا SurveyMonkey.com استفاده کنید. پس فراموش نکنید که یکی از مراحل ایجاد یک استارت آپ موفق اهمیت به همه نظرهاست.

مراحل ایجاد یک استارت آپ موفق

اعتبار سنجی محصول

  • ایا افراد تیم شما تجربه طراحی دارند؟
  • آیا می توانید تمامی مسیر طراحی محوصلاتتان را روی کاغذ بیاورید؟
  • آیا مخاطبین هدف شما، نحوه استفاده از محصول شما را می دانند؟

یکی از بهترین مزایای جمع آوری داده به عنوان یکی از مراحل ایجاد استارت آپ این است که شما می توانید با استفاده از آنها، تیم خود را ببندید. یکی از افرادی که شما به ان نیاز دارید، طراح است تا بتوانید طرح اولیه ای از محصول مورد نظر شما ایجاد کند. انجام این کار می تواند منجر به صرفه جویی در هزینه های شما شود چرا که با ارائه این نمونه اولیه می توانید متوجه شوید که افراد حاضر به خرید از شما هستند یا نه!

توسعه محصول

  • آیا تیمی که برای راه اندازی استارت آپ خود جمع کرده اید، تجربه ساخت محصول مد نظر شما را دارند؟
  • برای توسعه محصول سرمایه گذار پیدا کرده اید؟

در صورتی که مرحله قبل را با موفقیت طی کردید و بازخورد خوبی از مخاطبین هدفتان دریافت کردید، نوبت به آن می رسد که شرایط لازم را برای توسعه محصول خود مهیا کنید. برای معرفی محصول خود بهتر است که تمام مستندات لازم را تهیه کنید تا میزان بودجه مورد نیاز را برآورد کرده و از خرج اضافی دوری کنید. فراموش نکنید که حتما تمامی برنامه های ذهنیتان را با تیمتان به اشتراک بگذارید و وظایف را طور دقیق معین نمایید. یکی از برنامه هایی که در این قسمت از مراحل ایجاد یک استارت آپ موفق می تواند به شما کمک کند، ترلو Trello است.

توسعه مشتری

  • برای دستیابی به 10، 100، 1000 مشتری اولتان چه برنامه ای دارید؟
  • برای دستیابی به آنها به چه مقدار زمان و هزینه نیاز دارید؟
  • آیا شما تمی بازاریابی با تجربه دارید؟

بهتر است که قبل از انجام هر کاری، لیستی از مشتریان هدف و مد نظر خود تهیه نمایید. بهتر است که برای طی کردن این مرحله از بازاریابان مجرب استفاده کنید تا هدف گیری درستی انجام دهید و سرمایه تان را هدر ندهید.

مراحل ایجاد یک استارت آپ موفق

راه اندازي محصول

  • اگر در حال توسعه یک برنامه هستید، آیا تاییدیه های لازم را دریافت کرده است؟
  • مهمترین مواردی که برای راه اندازی محصول خود به آنها نیاز دارید، چه هستند؟
  • برای پشتیبانی از محصول کسی را در نظر گرفته اید؟

هنگام راه اندازی محصول که یکی از اساسی ترین مراحل ایجاد یک استارت آپ موفق است، شما نیاز به یک برنامه بازاریابی دقیق دارید. در این مرحله حتما باید اهداف بلند مدت و کوتاه مدتتان را تعیین کنید تا بعد از مدتی متوجه شوید که به کدام یک رسیده اید یا نرسیده اید.

رشد کسب و کار

  • آیا به اهداف تعیین شده رسیده اید؟
  • در کدام یک از زمینه ها به اندازه کافی رشد پیدا کرده اید؟
  • کدام یک از قابلیت ها نیاز به ارتقا دارند؟

در نهایت زمانی که همه چیز مطابق با برنامه ریزی که از همان ابتدا تعیین کردید، پیش رفت، زمان آن رسیده است که مشتریان خود را به مشتری دائمی و وفادار تبدیل کنید. سعی کنید با یک برنامه متمرکز، هدفتان را برای رشد اقتصادی و توسعه جامعه مشتری تغییر دهید.

به نظر شما کدام یک از مراحل ایجاد یک استارت آپ موفق از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ به نظر شما نکته ای هست که باید به آن اهمیت داد؟ برندنیگ استارت آپ تا چه اندازه در موفقیت آن تاثیر گذار است؟

تاریخ انتشار 09 دی 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر