قطعا در چند ماه اخیر، صحبت‌های زیادی در خصوص رمز پویا و اهمیت استفاده از رمز یک بار مصرف شنیده‌اید. اما با توجه به اینکه ابهامات زیادی در خصوص نحوه دریافت رمز پویا و استفاده از آن وجود دارد، در این مقاله قصد داریم یک آموزش کلی در رابطه با این موضوع در اخیتارتان قرار دهیم. همراه ما باشید.

چگونه رمز پویا دریافت کنیم؟

بسته به اینکه شما مشتری کدام یک از بانک‌های ایران هستید، باید از یکی از روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، برای فعال سازی رمز پویا استفاده کنید:

دریافت رمز پویا بانک ملی

بانک ملی برای ارائه رمز پویا به مشتریان خود، سه روش پیشنهاد می‌دهد:

  • استفاده از سامانه 60: برای استفاده از سامانه 60 شما اولین کاری که باید انجام دهید این است که نرم افزار 60 را روی تلفن همراه خود نصب نمایید. سپس از طریق سامانه بام و دستگاه خودپرداز، سامانه را فعال نمایید. بعد از آن هربار که شما نرم افزار 60 را باز کنید، یک رمز پویا برای شما ایجاد می‌شود که از آن می‌توانید برای انجام خریدهای اینترنتی خود استفاده کنید.
  • استفاده از کد USSD : استفاده از این روش به افرادی توصیه می‌شود که تلفن همراه هوشمند نداشته و یا همیشه به اینترنت دسترسی ندارند. چرا که شما در این روش تنها باید کد *۷۳۷*۶۰#  را شماره گیری کرده و قابلیت دریافت رمز پویا را فعال نمایید. بعد از فعال سازی، شما برای انجام هر خرید اینترنتی، باید این کد را شماره گیری کنید تا رمز برایتان نمایش داده شود.
  • استفاده از نرم افزار مرزبان: نرم افزار مرزبان یکی دیگر از روش‌های دریافت رمز پویا بانک ملی می‌باشد که راهنمای استفاده از آن به طور کامل هنگام نصب برنامه در اخیتارتان قرار داده می‌شود.

نحوه دریافت رمز پویا (رمز یک بار مصرف)

دریافت رمز دوم یک بار مصرف بانک سپه

در صورتی که یکی از مشتریان بانک سپه هستید، پس تنها 1 روش برای دریافت رمز پویا خواهید داشت. برای گرفتن این رمز یک بار مصرف، شما باید وارد سایت رسمی بانک سپه شده و نرم افزار رمزساز بانک سپه را دانلود نمایید. برای فعال سازی این برنامه، در صورتی که پیش از این در سامانه مشتری محور ثبت نام کرده‌اید، مشکلی نخواهید داشت. در غیر این صورت باید ابتدا به یکی از شعب بانک مراجعه کرده و در این سامانه عضو شوید.

دریافت رمز یک بار مصرف بانک کشاورزی

اگر در یکی از شعب بانک کشاورزی حساب دارید، می‌توانید از طریق یکی از روش‌های زیر نسبت به دریافت رمز پویا بانک کشاورزی اقدام نمایید:

  • مراجعه به دستگاه خودپرداز: روش اول به افرادی پیشنهاد می‌شود که به اینترنت دسترسی نداشته و یا کار با نرم افزارهای بانکی را به خوبی نمی‌دانند. در این روش شما باید برای دریافت رمز پویا به یک دستگاه خودپرداز مراجعه کرده و با انتخاب گزینه فعالسازی رمز اول یا دوم یک بار مصرف، یک 8 کاراکتری دریافت نمایید. با وارد کردن این رمز که بخشی از آن برای شما اس ام اس شده است، می‌توانید رمز دوم پویا را دریافت کنید.
  • استفاده از سامانه SOPT: برای استفاده از این سامانه باید ابتدا نرم افزار ریما را از سایت بانک کشاورزی دانلود کنید.

نحوه دریافت رمز پویا (رمز یک بار مصرف)

دریافت رمز پویا بانک صادرات

برای دریافت رمز پویا بانک صادرات نیز 2 روش وجود دارد:

  • استفاده از کد USSD : از این روش باید برای شماره تلفن همراهی استفاده کنید که به حساب بانکی شما متصل است. شما می توانید کد *719# را شماره‌گیری کرده و مطابق دستورالعمل نمایش داده پیش بروید. بعد از آن که فعالسازی با موفقیت انجام شد، می‌توانید برای هر بار دریافت رمز دوم پویا، *719*5# را شماره‌گیری کنید.
  • استفاده از نرم افزار راز : نرم افزار راز، یکی دیگر از روش‌های دریافت رمز دوم پویا بانک صادرات می‌باشد. شما باید این نرم افزار را دانلود و نصب کرده و مطابق با آموزش‌های مرحله به مرحله‌ای، فعالسازی را انجام دهید.

نتیجه گیری

روش دریافت رمز دوم پویا برای هر بانکی منحصر به فرد است. در این مقاله ما روش انجام این کار را برای چند بانک مختلف به شما عزیزان آموزش دادیم. در صورتی که موفق به استفاده از هیچ یک از روش‌های گفته شده نشدید، باید به یکی از شعب بانکی مورد نظرتان مراجعه کرده و فعالسازی را به صورت حضوری و به کمک کارمندان بانک انجام دهید.

تاریخ انتشار 05 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر