یکی از قدیمی ترین تحریم های آمریکا علیه ایران، ایجاد ممنوعیت برای شرکت های مالی بین المللی نظیر مستر کارت، ویزا کارت و پی پال در خصوص ارائه خدمات به ایران است. این تحریم شامل ممنوعیت هرگونه تراکنش مالی با اشخاص ایرانی و غیر ایرانی، در داخل مرزهای کشور ایران می شود. این تحریم بدین معناست که حتی یک شهروند خارجی در داخل مرزهای ایران، اجازه نخواهد داشت که از خدمات پی پال استفاده کند. در این مقاله قصد داریم در مورد پیامدهای احتمالی کار کردن با اکانت پی پال در ایران و شرایط پی پال بعد از تحریم مطالبی را برایتان عنوان کنیم. با ما همراه باشید.

درگاه پرداخت اینترنتی پی پال، یکی از سخت گیر ترین سرویس دهنده ها در زمینه ارائه خدمات به کشور ایران که تحریم است، می باشد که درصورت تشخیص هر نوع ارتباط تراکنش با کشور ایران ، بی درنگ حساب کاربر را مسدود کرده و موجودی حساب وی را ضبط می نماید که در این خصوص بسیاری از هموطنان مامتحمل ضرر و زیان شده اند.

پیامدهای احتمالی کار کردن با اکانت پی پال در ایران

برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است به خطرات و پیامدهای احتمالی کار کردن با اکانت پی پال در ایران که در هنگام استفاده از آن پیش می آید، همچنین روش های پیشگیری از این اتفاق، و راه های رفع پیامدهای ایجاد شده آگاه باشید. در ادامه به ارائه این مطلب می پردازیم.

پیامدها و شرایط پی پال بعد از تحریم

دوستان! به منظور آشنائی با پیامدهای احتمالی کار کردن با اکانت پی پال در ایران و راه های مقابله با آن ها نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

1. قرار داشتن در سایت پی پال با IP ایران:

در صورتی که با VPN به حساب پی پال خود وصل شده باشید، حتی اگر برای لحظاتی ارتباط VPN شما قطع شود، پی پال متوجه استفاده از حساب شما با IP ایران می شود. همان طور که قبلا گفتیم، بهترین راه استفاده از اکانت پی پال، داشتن VPS (سرور اختصاصی مجازی) با IP کشوری است که نام آن را به عنوان محل سکونت در پروفایلتان وارد کرده اید. اگر با IP ایران در سایت پی پال باشید، اکانت مورد استفاده در وضعیت محدود یا Limited قرار می گیرد. در این صورت تقریبا امکان استفاده از قابلیت های اکانت پی پال وجود ندارد. تنها امکان موجود در این وضعیت، دریافت پول پی پال است. این امکان نیز در صورتی که نتوانید اکانت را از وضعیت Limited خارج کنید، مترادف با از دست دادن مبلغ دریافت شده است.  در صورتی که اکانت پی پال در وضعیت محدود قرار بگیرد، می توان با ارائه مستنداتی مانند قبض برق یا تلفن، همچنین مدارک رسمی از شخص حقیقی یا حقوقی که ثابت کند که صاحب پی پال در ایران حضور ندارد، اکانت را از حالت لیمیتد خارج کرد

مقاله مرتبط: رفع لیمیت پی پال

2. وجود هرگونه اطلاعات مرتبط با ایران در هنگام پرداخت:

هر نوع اطلاعاتی که بتواند پرداخت را به ایران مرتبط کند، اعم از آدرس شهر یا استانی در ایران، وجود شماره تلفن با کد 0098، حتی نام دانشگاه ایرانی مشهور (مانند دانشگاه صنعتی شریف) که در اینویس درج شده باشد، پیامدهای منفی برای اکانت پی پال ایجاد می کند. پیامد چنین مساله ای می تواند از on Hold شدن اکانت توسط پی پال و درخواست مدارک، تا Limited شدن متغیر باشد.
در صورتی که این مساله برای پی پال اثبات شود، بدترین اتفاق ممکن برای حساب افتاده که پیامد نهایی آن از دست رفتن اکانت پی پال و موجودی داخل آن است. برای جلوگیری از این مشکل لازم است هرگونه اشاره و نشانه ای که پرداخت را به ایران مرتبط می کند، از بین ببرید.

3. دریافت پول از منبع ناشناس یا شخص نامطمئن:

اعتبار یک منبع دریافت پول، به معنای این است که آن پول از چه طریقی و بابت ارائه چه کالا یا خدماتی دریافت شده است. زمانی که سورس ارسال پول، مطابق قوانین بین المللی عمل نکرده باشد و در جاهایی تحریم را دور زده باشد، پی پال تراکنش های حساب مربوط به آن را بصورت تصادفی و دوره ای چک می کند. در مواردی از طرفین تراکنش خواسته می شود که قانونی بودن تراکنش انجام شده را با ارائه مدارکی اثبات نمایند. در این شرایط پی پال، آن تراکنش خاص را در وضعیت تعلیق (On Hold) یا در انتظار تایید (Pending Verification) قرار می دهد تا پس از بررسی مدارک و سایر تراکنش ها، این تراکنش را کامل (Completed) کند. ممکن است در صورتیکه ایراداتی وجود داشته باشد اکانت در وضعیت محدود ( Limited) قرار بگیرد.در صورتیکه این مشکل برایتان پیش آمد لازم است مستنداتی ارائه کنید که نشان دهد، فروش کالا یا خدمات بصورت قانونی در مقابل دریافت پول از طرف مقابل انجام شده است. مثلا ارائه پیش فاکتور یا Invoice که بر اساس آن شما کالا یا خدمتی را به نام شرکت یا شخص پردازنده پول فروخته اید.

4. تراکنش های با مبلغ بزرگتر از اعتبار سطح فعلی اکانت پی پال:

 بر روی روش هایی که با آنها، پی پال سطح محدودیت و اعتبار برای اکانت پی پال مشخص می کند، اتفاق نظری وجود ندارد. عواملی مثل مدت زمانی که از ایجاد اکانت گذشته و میزان تراکنش های انجام شده. با این حال اگر در دریافت یا پرداخت پول، این سطح از محدودیت را زیر پا بگذارید، تراکنش انجام شده توسط پی پال حداقل به مدت 24 ساعت در وضعیت معلق (On Hold) قرار می گیرد و پی پال از شما به عنوان صاحب اکانت درخواست ارائه مدراکی مرتبط با تراکنش انجام شده می کند. بهتر است در ابتدای خرید اکانت پی پال، با توجه به شرایط و ویژگی های هر کدام از حساب ها، مبالغ کمتری را دریافت و پرداخت کنید تا به مرور اعتبار حساب شما افزایش پیدا کند. در صورتیکه نتوانید مشکل پیش آمده در این شرایط را، با ارائه مدارک حل کنید، اکانت شما در حالت لیمیتد (Limited) قرار می گیرد.

دوستان همراه! در مقاله فوق سعی کردیم پیامدهای احتمالی کار کردن با اکانت پی پال در ایران و نیز راه های جلوگیری از آن ها را برای شما بیان کردیم. امید است استفاده کافی را برده باشید. در صورت وجود هر گونه مشکل یا سوال، با ما در چت آنلاین در ارتباط باشید.

تاریخ انتشار 05 فروردین 1396
نویسنده  مهناز قانع
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
گیفت کارت پی پال چیست
سقف حساب پی پال
آموزش پی پال
امنیت پی پال
حساب پرسونال پی پال
حساب پریمیر پی پال
تبدیل پی پال به پرفکت مانی
درگاه اینترنتی پی پال
شارژ حساب پی پال
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر