انتخاب یک دانشگاه مناسب برای تحصیل، فرایندی بس دشوار است. شما علاوه بر اینکه برای انتخاب، باید فاکتورهای کوتاه مدت از قبیل سوابق اسایتد را در نظر بگیرید، فاکتورهای بلند مدت نظیر کیفیت درس های ارائه شده، محل خوابگاه های دانشجویی و...نیز از اهمیت بسیاری برخوردارند. در کنار همه ی این ها، محل مطالعه ی شما در خارج از دانشگاه بسیار مهم است چرا که نوع و میزان مطالعه ی شما بر سوابق تحصیلی تان تاثیر می گذارد. بنابراین قبل از اینکه دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب کنید، حتما خوب تحقیق کنید. ما این مقاله را به منظور راهنمایی هر چه بیشتر شما تنظیم کرده ایم و در آن اطلاعات لازم را در مورد 10 دانشگاه برتر جهان در سال 2019 آورده ایم تا با به دست آوردن اطلاعات کافی، بهترین انتخاب را داشته باشید. بنابراین اگر به دنبال بهترین دانشگاه برای تحصیل هستید، این مقاله را به دقت مطالعه نمائید.

بیشتر بخوانید : پولسازترین رشته های دانشگاهی را بهتر بشناسید

دانشگاه برتر جهان

معرفی 10 دانشگاه برتر جهان در سال 2019

توجه کنید که دانشگاه ها بر اساس رتبه بندی آن ها در سال2019 به ترتیب از رتبه ی دهم تا رتبه ی یکم ذکر شده است به همراه رتبه ی میانگین تقریبی هر کدام و مهم ترین ویژگی هایی که هر دانشگاه را از دیگر دانشگاه ها متمایز کرده است.

دانشگاه ETH Zurich

مکان : زوریخ، سوئیس

میانگین رتبه: 12.3

این دانشگاه در رشته های فیزیک و شیمی بسیار قوی عمل کرده است. همچنین از زمان تاسیس آن در سال 1855 تا کنون حدود 32 نخبه از جمله آلبرت اینشتین از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. دروس کارشناسی این دانشگاه در کشور آلمان ارائه می شود.

بیشتر بخوانید :

شرایط و روش مهاجرت به آلمان

تحصیل رایگان در آلمان

پرداخت یونی اسیست دانشگاه های آلمان

تحصیل در فرانسه

دانشگاه Yale University

مکان : کانکتیکات، ایالات متحده آمریکا

رتبه ی میانگین : 11.7

این دانشگاه، در اصل یک کالج هنرهای آزاد می باشد و به این دلیل که افراد مهمی از آن فارغ التحصیل شده اند دارای شهرت بسیاری است. به عنوان مثال، کمتر از پنج رئیس جمهور سابق آمریکا در این دانشگاه تحصیل کرده اند، همچنین بسیاری از مقامات دولتی، سیاستمداران و قضات دیوان عالی کشور نیز از جمله فارغ التحصیلان آن هستند.

دانشگاه Chicago

مکان : شیکاگو، ایلینوی، ایالات متحده آمریکا

رتبه ی میانگین : 9.7

دانشگاه شیکاگو، یک دانشگاه خصوصی تحقیقاتی است که در سال 1890 تاسیس شده است، این دانشگاه مدت زمان طولانی در رشته های مختلف تحصیلی خدمات بسیاری ارائه کرده است و برنده ی 98 جایزه نوبل و 24 جایزه پولیتزر شده است. دانشگاه کسب و کار Booth که یکی از دانشگاه های کسب و کار برتر در جهان می باشد، بخشی از دانشگاه شیکاگو است.همچنین انتشارات داخلی این دانشگاه در ایالات متحده جز بزرگترین انتشارات محسوب می شود. همچنین مرکز ریاست جمهوری باراک اوباما، که چندین کتابخانه را نیز اداره می کند، پس از تکمیل دانشگاه در سال 2021، بخشی از این کالج خواهد شد.

دانشگاه برتر جهان

دانشگاه Princeton

مکان : پرینستون، نیوجرسی، آمریکا

میانگین رتبه : 8.7

این دانشگاه نیز به خاطر سابقه ی عالی که در پرورش نخبگان داشته است بسیار مشهور است و برنده ی65 جایزه ی نوبل و 13 جایزه ی تورینگ شده است. همچنین کارآفرینان و سیاستمداران متعددی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. درکتابخانه ی Firestone که یکی از بزرگ ترین کتابخانه های جهان است، نسخه ی خطی اصلیF Scott Fitzgerald’s The Great Gatsby قرار دارد.

دانشگاه فناوری California

مکان : پاسادنا، کالیفرنیا، آمریکا

میانگین رتبه : 6

دانشگاه کالیفرنیا که با عنوان "کالتک" نیز شناخته می شود، یک دانشگاه کوچک اما به شدت دانشگاه تحقیقاتی با نفوذی است به خصوص در زمینه ی علوم مهندسی و علوم طبیعی. این دانشگاه در حال حاضر برنده ی 73 جایزه نوبل است. فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز به طور فعال به مأموریت های ناسا و پروژه های تحقیقاتی در آنجا پرداخته اند.

دوستان گرامی و همراهان همیشگی تراپی، در این مقاله 5 دانشگاه از 10 دانشگاه برتر جهان را به شما معرفی کردیم، امید است اطلاعاتی که در مورد هر کدام از دانشگاه ها در اختیارتان قرار دادیم بتواند به شما عزیزان در تصمیم گیری برای انتخاب یک دانشگاه مناسب جهت ادامه تحصیل کمک کرده باشد. عزیزان برای آشنایی با 5 دانشگاه برتر جهان که در این مقاله ذکر نشد، ما را در قسمت دوم همین مقاله دنبال کنید. از توجه و همراهی تان بسیار سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با همکاران ما در تیم تراپی در میان بگذارید. خدمت رسانی به شما، افتخار ماست. 

تاریخ انتشار 30 دی 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر