موفقیت تصادفی نیست، باید با تمام وجود آن را بخواهید. روشهایی که بر روی کار، زندگی و اعتقادات‌تان تاثیرگذار هستند از جمله عواملی‌اند که با استفاده از آنها می‌توان میزان موفق بودن خود را مشخص کنید. برای دستیابی به موفقیت در یک شرکت نوپا یا به اصطلاح استارتاپ باید به دنبال چیزی باشید که به آن علاقه‌مند هستید. بعد از راه‌اندازی استارت اپ میزان موفقیت استارتاپ به عواملی کلیدی مرتبط است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌شود در ادامه با تراپی همراه باشید.

راه‌های موفقیت استارتاپ

در صورت داشتن عادات درست، شانس موفقیت شما به میزان زیادی افزایش می‌یابد. در ادامه به معرفی 11 گام جهت شروع یک استارتاپ موفق پرداخته شده است.

1. هر شغلی را انتخاب نکنید

یکی از راههای موفقیت استارتاپ این است که هر شغلی را انتخاب نکنید بلکه کاری را انجام دهید که برای خودتان راه‌اندازی کرده باشید. همیشه در مورد کارهای بزرگتر فکر کنید. آیا این کار باعث افتخار شما می‌شود؟ آیا این دیدگاه برای پروژه‌ها و راه‌اندازی نام تجاری‌تان مناسب است؟

در بعضی از مواقع حس خوبی از اولین ملاقات،‌ اولین ایمیل، زبان بدن یا تن صدا در اولین تماس تلفنی با مشتری به شما منتقل نمی‌شود. شاید آنها حتی از کاری که برایشان انجام داده‌ا‌ید یا زمانی که به آنها اختصاص داده‌اید،‌ تشکر نکنند. بنابراین با افرادی کار کنید که با آنها هم عقیده هستید. زمانی که پروژه پیش می‌رود یا استرس افزایش می‌یابد، تنش و مشکل بین شما و مشتری ایجاد می‌شود. شما باید نگاهی به آینده‌تان داشته باشید. کسب و کار تکراری در استارتاپ اهمیت زیادی دارد، بنابراین همیشه از خود بپرسید که آیا این مشتری مناسب شما است؟ آیا می‌توانیم در آینده با هم کار کنیم؟

موفقیت استارتاپ

 2. چالش‌های مختلف

بسیاری از استارتاپ‌ها با وضع قوانین زیاد کار خود را محدود می‌کنند. آنها براساس چشم‌اندازی که برای خود در نظر گرفته‌اند آنچه باید یا نباید انجام دهند را محدود می‌کنند. این نوع از استارتاپ‌ها رشد نمی‌کنند و احتمال شکست آنها زیاد است.

برای اطمینان از پیشرفت در کسب و کارتان باید به چالش‌هایی که باعث استخراج ایده و انرژی از عمق وجودتان می‌شود، توجه کنید. این محیط پر هرج و مرج، جدید و ناشناخته، باعث می‌شود شما خودتان را پیدا کنید. کسب و کار شما جذابیت‌های جدید، اعتقادات جدید و نقاط قوت جدیدی خواهد داشت.

نگاهی بر روی قوانین، پروژه‌ها و چالش‌هایی که برای شما جدید هستند بیاندازید. این کار شما را با محیط و شرایط جدید وفق می‌دهد. خود را در شرایط سخت قرار دهید با مشتریان سخت گیر کار کنید، این شما را مجبور می‌کند که در زمان کوتاهی کار آنها را تحویل دهید. این روشها به شما در یافتن مسیرها و ایده‌های جدید کمک می‌کنند.

 3. در ساعاتی که راحت هستید کار کنید

من از روزهای استراحت متنفرم. صبح روز تعطیل حس فوقالعاده‌ای دارم و معمولا کارهای زیادی را انجام می‌دهم. من در ساعت 8 تا 10 صبح و ساعات اولیه بعد از ظهر بهتر کار می‌کنم و خلاق‌تر هستم.

شما باید ساعت کاری مناسب خود را پیدا کنید. شما مجبور نیستید که ساعت 3 صبح بیدار شوید و کار کنید، فقط در صوتی این کار را انجام دهید که کسب و کار خودتان باشد. شما مجبور نیستید 20 ساعت در روز کار کنید. در سوئد به صورت آزمایشی ساعات کاری را کوتاه کردند این کار باعث شد که نتیجه خوبی بگیرند و از تمام قدرت ذهنی و جسمی کارمندان استفاده کنند.  جادوی راه اندازی استارتاپ، کنترل ساختار کاری و تعیین کار خودتان است.

 4. برای طولانی مدت تصمیم گیری کنید

اگر شما همواره براساس زمان حال تصمیم گیری کنید شکست خواهید خورد. فقط برای امروز تصمیم نگیرید برای هفته‌ها و ماه‌های آینده تصمیم گیری کنید. استراتژی از پیش تعیین شده برای موفقیت استارتاپ شما را به جایی که می‌خواهید در پایان سال برسید، می‌رساند. دوست دارید بر روی چند پروژه در ماه کار کنید؟ اهداف‌تان را به وظایف کنترل‌پذیر تبدیل کرده و به صورت بلند مدت تصمیم گیری کنید.

به رویاهای بزرگتری فکر کنید، برای طولانی مدت، برنامه ریزی کنید و روز به روز به آن نزدیک‌تر شوید. این روش یکی از راه‌کارهای موفقیت استارتاپ در مدت طولانی است. طبق گفته رابرت کیوساکی براساس اهداف بلند مدتی که مد نظرتان است، انتخاب و تصمیم‌گیری کنید. توجه داشته باشید که بعضی از تصمیمات تاثیر مثبتی بر روی کسب و کار فعلی‌تان ندارند اما اگر انتخاب درستی برای آینده باشند، شما مجبور به انتخاب آنها هستید.

موفقیت استارتاپ

 5. انگیزه برای انجام کارها

پنجمین گام در موفقیت استارتاپ این است که شما در همان مراحل ابتدایی کار، بر روی پایه و اساس کسب و کارتان تمرکز کنید. تمرکز بر روی هزینه، رقابت و سریع‌ترین راه برای رسیدن به پله‌های موفقیت را فراموش کنید. آن چیزی که دوست دارید را دنبال کنید. به مردم برای تغییر اساسی مثبت در زندگی‌شان انگیزه بدهید. کاری کنید که باعث خوشحالی مردم می شود. رویاهای مردم را تحقق ببخشید. رویاهای خود را تحقق ببخشید. این دستاوردها به مراتب ارزش بالاتری نسبت به پول می توانند داشته باشند.

دوستان و همراهان همیشگی، در این مقاله شما را با 5 گام از 13 گام موفق برای موفقیت استارتاپ آشنا کردیم، جهت اطلاع از گام های بعدی لطفا ما در قسمت دوم همین مقاله دنبال نمائید.

از توجه و همراهی‌تان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا ما را از پیشنهادات و انتقادات سازنده‌ی خود بهره‌مند سازید و در صورتی وجود سوال یا مشکل، آن را با ما در میان بگذارید. 

تاریخ انتشار 10 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر