یکی از ملزومات برای سفر به دیگر کشورها دریافت ویزا می‌باشد. البته برای سفر یا مهاجرت به کشورهای خارجی، برای هر کشور شرایط متفاوتی وجود دارد و این شرایط برای داوطلبان مهاجرت از کشورهای مختلف، نیز متفاوت است. به طور مثال برای مهاجرانی ایرانی امکان مهاجرت به برخی از کشورها بدون ویزا  وجود دارد. یا اینکه شرایطی برای سفر بدون ویزا به کشور چین وجود دارد، اما برای سفر به ایالات متحده باید ویزا تهیه کنید. برای آشنایی با شرایط چگونگی دریافت ویزای آمریکا با تراپی همراه شوید.

چگونه ویزای آمریکا دریافت کنیم؟

از مهم‌ترین قسمت‌های فرایند درخواست ویزا آمریکا ، جمع آوری اسناد مورد نیاز است. بنابراین بعد از اینکه نوع ویزای درخواستی خود را انتخاب کردید، باید ملزومات دریافت ویزا را بررسی کنید و سپس برای تهیه و جمع آوری آن اسناد اقدام کنید.

ویزای آمریکا

برخی از اسناد وجود دارد که سفارت یا کنسولگری آمریکا ارائه‌ی آن‌ها را برای هر درخواست دهنده الزامی دانسته است، فرقی نمی‌کند که چه نوع ویزایی درخواست می‌دهید. بنابراین دقت کنید که حتما هنگام درخواست ویزا، این مدارک را در اختیار داشته باشید. در ادامه به بیان مدارک لازم برای درخواست ویزای آمریکا برای شما خواهیم پرداخت همچنان با ما همراه باشید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای آمریکا

در این بخش از مقاله مدارکی که قبل از درخواست ویزای آمریکا باید تهیه کنید را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • فرم درخواست DS-160 غیرمهاجر آنلاین : این فرم باید به دقت پر شود.
  • پاسپورت معتبر : پاسپورت شما باید برای حداقل شش ماه بیشتر از مدت زمان برنامه اقامت شما در ایالات متحده آمریکا معتبر باشد. با این حال ، برخی از کشورها از این شرط معاف هستند و فقط به گذرنامه‌ای احتیاج است که در طول مدت اقامت آن‌ها در ایالات متحده معتبر باشد. گذرنامه شما باید حداقل یک صفحه خالی داشته باشد تا بتوان ویزا را در آن درج کرد.
  • یک قطعه عکس : عکس، برای درخواست ویزای ایالات متحده یکی از اصلی‌ترین شرایط برای هر دریافت هر نوع ویزا است که می‌خواهید درخواست دهید. هنگام درخواست آنلاین ، از طریق فرم DS-160 عکس را بارگذاری کنید. در صورت عدم موفقیت بارگذاری ، می‌توانید عکس را در روز قرار ملاقات ارسال کنید. با این حال ، ما به شما توصیه می‌کنیم که حتی اگر عکس را به صورت آنلاین بارگذاری کنید ، در صورت نیاز در هنگام مصاحبه ، یک قطعه عکس همراه خود داشته باشید.
  • رسید تائید پرداخت 160 دلار برای درخواست ویزای غیر مهاجر ایالات متحده : برای ویزای اروپا در روز قرار ملاقات پرداخت انجام می‌شود، اما برای ویزای آمریکا باید این هزینه را بپردازید تا بتوانید یک نوبت برای مصاحبه تعیین کنید. به خاطر داشته باشید که اگر تصمیم دارید قرار ملاقات خود را کنسل کنید یا اینکه درخواست ویزای شما رد شده باشد ، درخواست ویزای آمریکای شما رد خواهد شد.
  • جزئیات مربوط به رسانه‌های اجتماعی: لیستی از رسانه‌های اجتماعی که استفاده می‌کنید و نام اکانت شما در هر کدام از آ ن‌ها به همراه شماره تلفن، آدرس ایمیل، بررسی سوابق شما در رسانه‌های اجتماعی در 5 سال گذشته.

ویزای آمریکا

توجه کنید که، هر سندی که به زبان انگلیسی یا به زبان رسمی کشوری که مصاحبه در آن برگزار خواهد شد نباشد ، باید ترجمه شود. ترجمه‌ها باید توسط یک مترجم ماهر تأیید شود.

آیا مدارک بیمه درمانی جز ملزومات اجباری برای ویزای آمریکا است؟

پاسخ این سوال خیر است. برخلاف کشورهای اروپایی ، مدارک بیمه درمانی برای ویزای آمریکا الزامی نیست. باید بدانید که ایالات متحده به داشتن گران‌ترین خدمات مراقبت‌های بهداشتی در جهان مشهور می‌باشد.

به عنوان مثال ، یک پا شکسته یا بازوی شکسته در آمریکا معادل 2500 دلار هزینه خواهد داشت، و ماندن به مدت یک شب در بیمارستان ایالات متحده ممکن است به طور متوسط بیش از 10،000 دلار هزینه داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود برای تأمین هزینه‌های خود یک طرح بیمه درمانی خریداری کنید.

بیشتر بخوانید : سفر با قیمت ارزان

تا این بخش از مقاله شما را با برخی از مدارک لازم برای ویزای آمریکا آشنا کردیم، به منظور آشنایی با دیگر ملزومات درخواست ویزای آمریکا ما را در قسمت دوم همین مقاله دنبال کنید.

از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی نمودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما از طریق تماس تلفنی درمیان بگذارید و همکاران ما در تیم تراپی آماده‌ی پاسخگوئی به کلیه‌ی سوالات شما عزیزان هستند.

تاریخ انتشار 09 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر