آبا می‌دانید  سفر بدون ویزا چگونه است؟ آیا می‌دانید که برای سفر به برخی از کشورها مثل چین، می توان بدون ویزا هم سفر کرد؟ اما برای سفر به برخی دیگر از کشورها مثل ایالات متحده نه تنها به ویزا نیاز است بلکه برای اهداف مختلف سفر نیز ویزای مربوط به آن را بایستی تهیه کنید. اگر قصد دارید از کشوری دیگر برای بازدید از ایلات متحده به این کشور سفر کنید، بسته به اینکه برای کسب و کار و تجارت سفر می‌کنید یا برای گردشگری، به ویزای B-1  یا B-2 نیاز دارید. در این مقاله با تراپی همراه شوید تا شما را با ویزای ویزیتور B-1  آمریکا آشنا نمائیم.

بیشتر بخوانید :

نکات مهم جهت کاهش هزینه‌ها قبل از سفر

سفر رایگان به خارج از کشور از طریق وب سایت HelpX

آشنایی با ویزای ویزیتور B-1 آمریکا

ویزای ویزیتور یک نوع ویزای موقت و غیر مهاجرتی است که چنانچه برای بازدید از اعضای خانواده‌ی خود یا دوستان و یا برای انجام معالجات پزشکی قصد داشته باشید به ایالت متحده آمریکا سفرکنید، می‌توانید از این نوع ویزا استفاده کنید.

ویزای ویزیتور B-1 آمریکا

شرایط دریافت ویزای ویزیتور B-1 آمریکا برای کسب و کار

  • داشتن اقامت دائم خارجی که قصدی برای ترک آن اقامتگاه نداشته باشند.
  • در حال بازدید از ایالات متحده برای مدت زمان محدود. به این معنا که در طول مدت زمان اقامت خود برنامه‌ی خاصی برای انجام فعالیت در ایالات متحده داشته باشند.
  • قصد داشته باشد در پایان این مدت ایالات متحده را ترک کند.
  • برای تجارت بخواهد به ایالات متحده سفر کند . این می‌تواند شامل شرکت در کنفرانس‌ها، جلسات، مذاکرات، معاملات تجاری و ... باشد.
  • از استطاعت مالی کافی برای سفر به ایالات متحده برخوردار باشد.

البته این نکته‌ی مهم را بدانید که هر شرایط مهاجرتی به ایالات متحده امریکا، نیازمند ویزا نمی‌باشد. برخی از کشورها نیز شامل برنامه‌ی لغو ویزای آمریکا شده‌اند و اگر کشور شما جز آن‌ها است، می‌توانید برای 90 روز بدون ویزا به ایالات متحده برای کسب و کار یا گردشگری، بودن ویزا سفر کنید.

فرایند دریافت ویزای ویزیتور B-1 آمریکا

مرحله‌ی اول برای دریافت ویزای B1 این است که به صورت آنلاین فرم الکترونیکی درخواست ویزای غیر مهاجرتی DS-160 را پر کنید. حتما چک کنید که اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد کرده‌اید، در غیر این صورت بعد از ارسال اطلاعات هیچ‌گونه ویرایشی نمی‌توانید انجام دهید.

زمانی که فرم را کامل کردید، یک صفحه‌ی تائید با یک شماره‌ی DS-160 دریافت خواهید کرد که برای تعیین وقت مصاحبه با کنسولگری ایالات متحده یا سفارت در کشور خود باید از این شماره استفاده کنید. همچنین باید از صفحه تأیید پرینت گرفته و در روز ملاقات و همچنین رسید پرداخت هزینه DS-160  همراه خود ببرید.

پس از آن برای انجام مصاحبه به مرکز مربوطه مراجعه کنید . در صورت تائید، شما می‌توانید به ایالات متحده وارد شوید و البته تحت شرایط ویزای B-1 و برای مدت زمان مشخص.

ویزای ویزیتور B-1 آمریکا

دریافت گرین کارت با داشتن ویزای B-1

از آنجا که دریافت ویزای B-1 نسبتاً آسان است ، برای بسیاری از مردم جای سوال است که آیا می‌توان از آن به جای ویزای مهاجرتی (گرین کارت) نیز استفاده کرد. برای پاسخ باید بگوئیم که ویزای  B-1دو منظوره نیست.

سخن آخر

به طور کلی، ویزای B-1 توسط کسانی که نیاز به انجام کار در ایالات متحده دارند ، در یک کنفرانس تجاری حرفه‌ای یا شرکت در یک قرارداد / مذاکره تجاری درخواست دهند، کاربرد دارد.

برای دریافت این ویزا شرایطی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشدی از جمله اینکه : شما قصد ترک کشور خودرا نداشته باشید و بودجه کافی برای تأمین هزینه‌های خود در سفر را بتوانید تامین نمائید.

بیشتر بخوانید : چگونه تنها سفر کنیم؟

مدت زمان در نظر گرفته شده برای اقامت اولیه بین یک تا شش ماه است، با این حال تحت شرایطی این مدت زمان تا بیش از یک سال نیز می‌تواند ادامه داشته باشد.

توجه داشته باشید که فرم درخواست را به همراه مدارک لازم حداقل 45 روز قبل از اتمام مهلت ارائه درخواست، به USCIS ارسال کنید.

دوستان، در مقالات قبل شما را با ویزای TN آمریکا آشنا کردیم. در این مقاله نیز سعی کردیم ویزای ویزیتوری B-1‌را برای شما عزیزان معرفی کنیم که در صورت سفر برای تجارت یا گردشگری به آمریکا این نوع ویزا نیاز است. امید است آنچه گفته شد مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

چنانچه شما نیز در گذشته تجربه‌ی استفاده از انواع ویزای آمریکا را داشته‌اید و در این مورد تجربیات مفیدی کسب نموده‌اید، در صورت تمایل از طریق کامنت اطلاعات مفید خود را در اختیار دیگر دوستان قرار دهید. 

تاریخ انتشار 30 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر