در قسمت اول این مقاله 5 دانشگاه از 10 دانشگاه برتر جهان در سال 2019 را به شما معرفی کردیم که در رتبه های دهم تا ششم قرار داشتند. در این مقاله 5 دانشگاه دیگر را به شما معرفی خواهیم کرد که در رتبه های پنجم تا یکم دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته اند. دوستان به منظور آشنایی با بهترین دانشگاه برای تحصیل و کسب اطلاعات مفیدی که به شما کمک خواهد کرد تا بهترین دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، پیشنهاد می شود این مقاله را نیز به دقت مطالعه کنید.

معرفی 10دانشگاه برتر جهان در سال 2019

در این قسمت از مقاله به معرفی 5 رتبه ی برتر دانشگاه های جهان در سال 2019 خواهیم پرداخت. همچنین میانگین رتبه ی هر کدام را به همراه محل آن دانشگاه و مهم ترین ویژگی هایی که آن را از سایر دانشگاه ها متمایز کرده است برای شما بیان خواهیم کرد.

10 دانشگاه برتر جهان

دانشگاه Oxford

مکان : آکسفورد، انگلیس

میانگین رتبه : 4.3

دانشگاه آکسفورد به عنوان قدیمی ترین و مشهورترین دانشگاه انگلیس شناحته می شود. که در میان 10 دانشگاه برتر جهان ، رتبه ی چهارم را دارد. فارغ التحصیلان دانشگاه آکسفورد تاکنون برنده ی 69 جایزه ی نوبل، 160 مدال المپیک و 6 مدال تورینگ شده اند و 27 نخست وزیر انگلیس از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. این دانشگاه به 38 کالج تقسیم شده است، هر کدام از آن ها فرهنگ و آداب و رسوم مخصوص به خود را دارد. دانشگاه آکسفورد برای گروه های آموزشی کوچک و شیوه ی آموزشی اش بسیار مشهور و معروف است. قدیمی ترین موزه ی جهان در دانشگاه آکسفورد قرار دارد.

دانشگاه Cambridge

مکان : کمبریج، انگلیس

میانگین رتبه : 3.7

دانشگاه آکسفورد که در میان 10 دانشگاه برتر جهان رتبه ی سوم را دارد، یک رقیب بزرگ دارد و آن هم دانشگاه کمبریج است. اگر چه کمبریج به اندازه ی آکسفورد فارغ التحصیل سیاستمدار ندارد و فقط حدود 15 نخست وزیر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. فارغ التحصیلان دانشگاه کمبریج برنده ی 118 جایزه ی نوبل شده اند. چهره های مهمی از جمله اسحاق نیوتن، چارلز داروین و استفان هاوکینگ فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.

دانشگاه Harvard

مکان : کمبریج، ماساچوست، آمریکا

میانگین رتبه : 3.3

دانشگاه هاروارد قدیمی ترین دانشگاه در ایالات متحده می باشد که در سال 1636 تاسیس شده است. هاروارد یکی از معروف ترین دانشگاه های برتر دنیاست و فارغ التحصیلان آن تا کنون 158 جایزه نوبل جهانی کسب کرده اند همچنین برنده ی 14 جایزه تورینگ و 48 جایزه پولیتزر و همچنین 10 جایزه اسکار و 108 مدال المپیک شده اند. این دانشگاه از لحاظ متدهای آموزشی پیشتاز است به طوری که دیگر دانشگاه ها در سراسر دنیا از متدهای آموزشی در این دانشگاه استفاده می کنند.

دانشگاه Massachusetts

مکان : کمبریج، ماساچوست، آمریکا

میانگین رتبه : 3

دانشگاه فناوری ماساچوست (MIT) در سال 1861 تاسیس شد.

MIT یک دانشگاه تحقیقاتی بسیار مهم است که به شدت به برخی از مهمترین دستاوردهای علمی 100 سال گذشته یاری رسانده است. فارغ التحصیلان این دانشگاه تا کنون برنده ی93 جایزه نوبل، 25 جایزه تورینگ و 34 جایزه ی فضانورد شده اند. فرهنگ کارآفرینی قوی این دانشگاه نیز موجب تشکیل برخی از بهترین شرکت ها در جهان شده است.

10 دانشگاه برتر جهان

دانشگاه Stanford

مکان : کالیفرنیا، آمریکا

میانگین رتبه : 2.3

دانشگاه استنفورد در سال 1891 تاسیس شد و یکی از ثروتمندترین دانشگاه ها در زمینه ی تحقیقاتی در جهان است. تا کنون فارغ التحصیلان آن 83 جایزه ی نوبل، 27 جایزه ی تورینگ و 270 مدال المپیک کسب کرده است به همراه 17 سفر فضایی. شرکت هایی که در ارتباط نزدیک با دانشگاه استنفورد هستند عبارتند از : گوگل، سیسکو و هیولت پاکارد. این دانشگاه همچنین مسئولیت کشفیات پیچیده ای در زمینه ی تاریخ علوم رایانه ای و همچنین تحقیقات مهم در علوم طبیعی را بر عهده دارد.

در کل باید بگوئیم که صرفا اینکه یک دانشگاه دارای سوابق خوبی باشد و معروف باشد، به معنای این نیست که می تواند یک گزینه ی مناسب برای شما باشد و عوامل زیادی هستند که می تواند در انتخاب دانشگاه، تاثیر گذار باشد. اما اینکه کسی بتواند مدرک تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های برتر جهان بگیرید، بسیار ارزشمند و قابل ستایش است و کسب نمرات خوب در سوابق تحصیلی شما می تواند تضمینی برای آینده ی شغلی شما باشد.

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما کمال تشکر را داریم. اگر با مطالعه ی مقاله ی 10 دانشگاه برتر جهان ، سوالی به ذهنتان خطور کرده است و یا با مشکلی مواجه شده اید، حتما با ما تماس بگیرید و آن را با همکاران ما در میان بگذارید. ما آماده ی خدمت رسانی به شما هستیم. لطفا با ما در تماس باشید.

تاریخ انتشار 30 دی 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر