به طور کلی هنگامی که بخواهید در یک حوزه‌ی جدید به سرمایه‌گذاری بپرازید، ابتدا بایستی تمام جوانب کار را بسنجید. به طور مثال از میزان سرمایه اولیه برای شروع آن کار، هزینه‌های موجود و میزان سود دهی آن باید کاملا آگاه شوید تا بتوانید به درستی مدیریت مالی کار خود را انجام دهید. فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال که به تازگی به یکی از گزینه‌های محبوب سرمایه گذاران تبدیل شده است نیز نیاز به مدیریت مالی دارد تا بتواند شما را به سود برساند. یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید، توجه به هزینه‌ی تراکنش‌ها می‌باشد. آیا می‌دانید به طور مثال هزینه تراکنش های  بیت کوین (کارمزد استخراج بیت کوین) چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟ در ادامه با تراپی همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات مفید را برای شما بیان کنیم.

هزینه تراکنش های بیت کوین (کارمزد استخراج بیت کوین)

هزینه تراکنش های بیت کوین (کارمزد استخراج بیت کوین)

هزینه‌ی تراکنش های بیت کوین که معمولا به آن کارمزد استخراج بیت کوین نیز گفته می‌شود، برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا تراکنش‌های خود را در میان سایرین اولویت بندی کنند و سریع‌تر وارد لجر بیت کوین تراکنش‌ها یا همان بلاک چین شوند.

در حقیقت با پرداخت هزینه‌ی تراکنش اولویت بالاتری برای پیوستن به بلاک چین پیدا خواهند کرد. برای اینکه مشخص شود که آیا ورود به یک تراکنش در بلاک چین ارزش دارد یا نه، ماینرها باید بررسی کنند که کدام تراکنش بیشترین هزینه را دارد.

توجه کنید که عدم پرداخت هزینه‌ی کافی برای پیوستن به بلاک چین ممکن است تراکنش شما را برای مدت زیادی متوقف نماید.

هزینه تراکنش های بیت کوین (کارمزد استخراج بیت کوین) چیست؟

این ممکن است که سوال بسیاری از شما عزیزان باشد که اصلا هزینه تراکنش های بیت کوین (کارمزد استخراج بیت کوین) چیست؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

هزینه‌ی تراکنش های بیت کوین عبارتند از آنچه دارندگان بیت کوین هنگام انتقال سرمایه شان به آدرس بیت کوین دیگری در شبکه، به ماینرهای بیت کوین می‌پردازند. اما برای اینکه درک بهتری از هزینه تراکنش‌های بیت کوین (کارمزد استخراج بیت کوین) داشته باشید، ابتدا نیاز دارید بدانید زمانی که بیت کوین‌ها را به آدرس دیگری ارسال می‌کنید، چه اتفاقی می‌افتد. در ادامه به بیان چگونگی ارسال بیت کوین به آدرس دیگری در شبکه خواهیم پرداخت.

  • ابتدا تراکنش توسط هر سیستم دارنده‌ی کپی از بلاک چین بیت کوین، چک می‌شود و اعتبار آن سنجیده می‌شود. (این کامپیوترها به عنوان نود شناخته می‌شود). در این مرحله تراکنش بیت کوین توسط نودها چک می‌شود تا اطمینان حاصل شود که بیت کوینی برای افزوده شدن به موجودی شما وجود دارد.
  • بعد از اینکه اعتبار سنجی بیت کوین انجام شد، آن بیت کوین به Mempool یا به عبارتی استخر حافظه (Memory Pool) منتقل می‌شود. استخر حافظه در حقیقت مانند یک اتاق انتطار می‌باشد، جایی که تراکنش‌ها منتظر می‌مانند تا ماینر آن‌ها را بردارد و در بلوکی از تراکنش‌ها قرار دهد. در این زمان میزان هزینه‌ی تراکنش برابر است با صفر.
  • بعد از اینکه ماینر تراکنشی را برای قرار دادن در یک بلوکی که با موفقیت ماین شده است، انتخاب کرد، تراکنش، به عنوان یک تراکنش تائید شده محسوب می‌شود.

هزینه تراکنش های بیت کوین (کارمزد استخراج بیت کوین)

هر بلوک تنها می‌تواند یک مقدار محدودی از تراکنش‌ها را در خود نگهداری کند. در حال حاضر این عدد برابر است با 2500. زمانی که شبکه شلوغ است و تعداد تراکنش های درحال انتظار برای تائید، زیاد است، ماینر تراکنش‌ها را اولویت بندی می‌کند و هزینه‌ای را برای هر کدام در نظر می‌گیرد، سپس آن‌ها را بر اساس عددی که برای آن مشخص شده است، انتخاب می‌کند.

بنابراین می‌توان گفت هزینه تراکنش های بیت کوین (کارمزد استخراج بیت کوین) راهی است که از طریق آن به ماینر علامت داده می‌شود تا بداند که یک تراکنش تا چه حد در موقعیت اورژانسی قرار دارد. اگر بخواهید تراکنش شما سریع‌تر تائید شود، باید یک عدد بزرگ‌تری را به عنوان هزینه بر روی آن برچسب کنید. اگر زمان برای شما چندان اهمیتی ندارد، می‌توانید این کار را با هزینه‌ی کمتری انجام دهید.

این نکته را نیز مورد توجه قرار دهید که  هزینه تراکنش های بیت کوین (کارمزد استخراج بیت کوین) همیشه باید توسط فرستنده‌ی تراکنش پرداخت شود.

دوستان گرامی در این مقاله سعی کردیم شمارا با هزینه تراکنش های بیت کوین (کارمزد استخراج بیت کوین) آشنا نمائیم و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم. لطفا با ما تماس بگیرید و چنانچه سوال یا مشکلی ذهن شما را به خود مشغول کرده آن را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی کلیه‌ی سوالات شما عزیزان هستند.

تاریخ انتشار 12 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر