سال گذشته تعداد زیادی از بانک ها در صنعت مالی، راه حل های مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین را پذیرفتند و انتظار می رود که بلاک چین در سال جاری نیز در صنایع مختلف به کار رود و به کارگیری آن گسترده تر شود. تلاش برای پیش بینی آینده کار ساده ای نیست، اما اعضای Forbes از شورای فناوری درخواست کرده اند، که صنایع بعدی که با بلاکچین کار خواهند کرد پیش بینی کنند. افرادی که در یکی از صنایعی که در ادامه خواهیم گفت فعالیت دارند به احتمال زیاد باید به این فکر کنند که چگونه صنعت آن ها می تواند با به کارگیری تکنولوژيی بلاک چین رشد و توسعه پیدا کند. در ادامه با تراپی همراه شوید تا مطالبی را در این زمینه برای شما عنوان کنیم.

پیرو  بیانیه بانک مرکزی در خصوص ممنوعیت ارز های  دیجیتال اعلام میداریم تراپی هیچگونه خدماتی در حوزه خرید و فروش ارز های دیجیتال به مشتریان گرامی نخواهد داشت .

برنامه های کاربردی تکنولوژی بلاک چین در صنایع مختلف

آموزش و پرورش

صنایع بسیاری هستند که از تکنولوژی بلاک چین به عنوان یک تکنولوژی بالقوه برای پیشی گرفتن بر رقبا استفاده می کنند و این دلیل استفاده از این تکنولوژی در صنعت آموزش و پرورش می باشد. سازمان های بزرگی هستند که مایلند از مزایای ارائه شده توسط این تکنولوژی سودمند بهره مند شوند. اعتباری که شما به وسیله ی استفاده از تکنولوژی بلاک چینکسب می کنید می تواند اطلاعات مفید دانش آموزان و موسسات آموزشی را همچنان به صورت فعال و به روز، حفظ و نگهداری کند. بر اساس آنچه ریپل گفته است: در آموزش و پرورش ما با دانشگاه های پیشتاز درسراسر جهان برای استفاده هر چه بیشتر از تکنولوژی بلاک چین ، ارز دیجیتال و...همکاری خواهیم کرد.

تکنولوژی بلاک چین

نیرو

منابع تامین برق و انرژی به طور معمول از تکنولوژی های ریسکی استفاده نمی کنند، اما از نظر ان ها تکنولوژی بلاک چین با این تکنولوژی ها متفاوت است. تکنولوژی Blockchain قادر به انجام تبادلات واقعی در زمان واقعی است که می تواند اتمام پروسه را تسریع بخشد، زیرا در آن، تأیید شخص ثالث مورد نیاز نیست و همچنین منجر به شفافیت و کاهش هزینه ها می شود.

تجارت آنلاین

آیا درگذشته به این فکر کرده بودی که روزی بتوانیم تجارت آنلاین یا تجارت الکترونیک داشته باشیم؟ دغدغه ی بسیاری از تجار این بوده است که چکونه به صورت امن تبادلات مالی را به صورت آنلاین انجام دهند و همیشه به فکر راه هایی برای فرار از حمله ی هکرها و کلاهبرداران اینترنتی بودند. تکنولوژيی بلاک چین به عنوان تکنولوژی شناخته شده ای است که هک کردن آن کار آسانی نیست و افراد بیشتر ترجیح می دهند که از این تکنولوژی امن برای انجام تراکنش های آنلاین مالی خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید :

معرفی موناچین (Monachain) یا همان بلاک چین ال جی (LG)

ثبت بلاک چین جدید توسط بانک مرکزی آمریکا به منظور بهبود مدیریت پردازش نقدی

سلامت و بهداشت

صنعت مراقبت از سلامت عمومی یکی از پرمشغله ترین صنایع موجود است و تکنولوژی های جدید مانند تکنولوژيی بلاک چین می تواند به تسهیل انجام فرایندها در این صنعت کمک شایانی نماید. عملیاتهای آزمایشی بسیاری وجود دارد که در صنعت سلامت و بهداشت، اجرا می شود، مانند زنجیره تامین، پرداخت های آهسته و مسائل مربوط به دندانپزشکی، مدیریت ارجاع و اشتراک سابقه بیمار انجام شده است. در سال جاری، بسیاری از این کارهای آزمایشی به احتمال زیاد به سطح تولید منتقل خواهند شد. ارز دیجیتال کاربردی در این زمینه VeChain است.

VeChain در سال گذشته راه حل ردیابی مواد مخدر و واکسن تقلبی را معرفی کرد که در آن با DNV GL همکاری نموده و از تکنولوژی Blockchain برای سرعت بخشیدن به ردیابی، کنترل، نظارت و حسابرسی مواد مخدر و داروهای تقلبی استفاده شده است.

تکنولوژی بلاک چین

کشاورزی

همانطور که توسط Forbes گزارش شده است، مسائل مربوط به آلودگی مواد غذایی می تواند به انواع کسب و کار آسیب برساند. با استفاده از ردیابی زنجیره تامین توسط تکنولوژی بلاک چین می توان از تقلب و کلاهبرداری در این صنعت مطلع شد.

اینترنت اشیا

اینترنت اشیا با بلاک چین بسیار متفاوت است، اما استفاده از تکنولوژی بلاک چین در اینترنت اشیا بسیار مناسب است. مهم ترین کاربرد blockchain در حل مسائل مربوط به مدیریت هویت می باشد. Blockchain اجازه می دهد تا تاریخ معامله به عنوان یک روش جایگزین برای ایجاد اعتماد در تشخیص هویت دستگاه استفاده شود.

تحویل

حمل و نقل و تدارکات یک حوزه بالقوه است که میتوان از بلاک چین در آن استفاده کرد. در حال حاضر، مقررات بسیاری در هنگام حمل و نقل مرسولات از یک منبع به دیگری وجود دارد که باید رعایت شود. Blockchain می تواند راه حل مناسبی برای نگهداری امن داده ها و معاملات در این زمینه باشد.

 

تاریخ انتشار 20 اسفند 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر