ارزهای دیجیتال موجود در بازار هر یک به شرکت یا شخص خاصی مرتبط می‌شوند، اما یک توسعه دهنده ماهر بلاکچین ، قادر خواهید بود از این مرزهای مصنوعی ایجاد شده در شبکه بلاکچین نیز فراتر برود. توسعه دهندگان ماهر بلاکچین ، بسیار کمیاب می‌باشند و به اندازه‌ بیت کوین‌هایی که در کیف پول از آن‌ها نگه داری می‌شود، گران‌بها می‌باشند. اگر در حال فکرکردن برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده ماهر بلاکچین هستید، در ادامه این مقاله با تراپی همراه باشید.

آشنایی با توسعه دهنده ماهر بلاکچین 

سازندگان ارزهای دیجیتال مرتباً رویدادهایی را برگزار می‌کنند تا توسعه دهندگان را ترغیب کنند تا روی اکوسیستم آن‌ها کار کنند و از موارد و کاربردهای جدید استفاده کنند. به عنوان مثال رویداد بزرگ Big Bang Aeternity، که در تاریخ 20 تا 21 سپتامبر در پراگ برگزار می‌شود، به طور مثال 500 شرکت کننده از جمله توسعه دهندگان، کارآفرینان، دانشجویان و دانشمندان بزرگ فناوری را برای گفتگو در مورد راه حل‌های مقیاس گذاری دور هم جمع می‌کند. رویدادهایی مانند این‌ها فرصتی ایده آل برای دیدار با افراد همفکر و انتخاب نکاتی درباره نحوه ورود به صنعت است.

توسعه دهنده ماهر بلاکچین

Hackathons نیز مکانی عالی برای توسعه دهندگان در حال ظهور، مشتاق و بالقوه است که غرق در دانش و تبدیل شدن به یک مهندس تمام وقت بلاکچین می‌باشند.

جوانب مثبت و منفی آموزش رسمی دانشگاهی

در حالی که به دنبال یادگیری دانش بلاکچین هستند، دوره‌های دانشگاهی زیادی وجود دارند که هزاران نفر نیز در آن ثبت نام می‌کنند، این دوره‌ها 18 ساعت زمان می‌برند و برخی از آن‌ها رایگان هستند، اما باید به یاد داشته باشید که برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده ماهر بلاکچین زمان بیشتری نسبت به درس‌های کلیشه‌ای دانشگاهی نیاز است.

امروزه، سوال بسیاری از دانشجویان علوم کامپیوتر این است که چرا باید وقت خود را در دانشگاه‌ها برای یادگیری مسائل و درس‌هایی که به صورت رایگان و جامع‌تر در یوتیوب وجود دارد، تلف کنند؟! درحالی که در برخی از رشته‌ها، یادگیری دانشگاهی همچون علوم اجتماعی، بهترین مسیر پیشرفت حرفه‌ای را ارائه می‌دهد، لزوماً این مورد با فناوری همراه نیست. در صورتیکه می‌توانید برنامه نویسی کنید و در این کار تسلط کافی را دارید، هیچکس اهمیتی نمی‌دهدکه مهارت‌های خود را از کجا به دست آورده‌اید.

بنابراین دانشگاه سریع ترین راه برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده ماهر بلاک چین نیست. با این حال در صورتی که خودتان تحقیقات کاملی انجام دهید و برای رسیدن به دانش بیشتر، مطالعهی بیشتری داشته باشید،‌ می‌توانید از موسسات آموزشی به عنوان یک تخته پرش برای رسیدن به شغل مورد نظر خود استفاده کنید. Yannis Stamelakosیک مهندس blockchain در Tokencard است، او می‌گوید، کار خود را در آکادمی شروع کردم، تحقیق در مورد سیستم های تعبیه شده که منجر به گرفتن مدرک دکترا در معماری رایانه شد، اما همیشه شیفته تکنولوژی بلاکچین بودم. بالاخره کیف پول‌های سخت افزاری نقطه عطفی برای رسیدن به این دانش بود، باتلاش و پشتکار برنامه‌هایی برای Nano S Ledger نوشتم و موفق به دریافت شغلی در این عرصه شدم.

توسعه دهنده ماهر بلاکچین

چگونه می‌توانیم یک توسعه دهنده ماهر بلاک چین خود آموخته شویم؟!

خود آموزی یکی از بهترین روش‌های یادگیری و تسلط کامل بر موضوع است. در صورتیکه انضباط کافی برای مطالعه و جستجو و استفاده از تمامی ابزارها و آموزش‌های لازم برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده ارز دیجیتالی را داشته باشید،  به موفقیت نزدیک می‌شوید.

منابع موجود در صفحه Bitcoin dev Jameson Lopp سرشار از لینک‌های مختلف به پورتال‌های اصلی فناوری بیت کوین می‌باشند.

نتیجه گیری

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده ماهر بلاکچین لازم به رفتن در دوره‌ها و کالج‌های گران قیمت و حتی بدون هزینه نیست، شما باید ابتدا خودتان مفاهیم ابتدایی این فناوری را به صورت خود آموز با استفاده از وب سایت‌های معتبر و ویدیوهای موجود در یوتیوب آموزش ببینید و سپس مفاهیم پیشرفته‌تر را مطالعه نمایید تا بر این موضوع مسلط شوید. در صورت تمایل می‌توانید به منظور رفع مشکلات و استفاده از موقعیت‌های احتمالی موجود در سمینارها و دوره‌ها، خود را نشان دهید تا بتوانید شغلی را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید : تکنولوژی بلاک چین (Blockchian) چگونه کار می کند؟

تراپی با آرزوی موفقیت برای شما در این عرصه، سعی دارد تا با اشتراک گذاری مطالب آموزنده و مناسب برای یادگیری هر چه بهتر و سریع‌تر فناوری بلاکچین، شما را در این عرصه یاری کند و گام بلندی در پیشرفت توسعه صنعت بلاکچین در کشور برداشته باشد.

تاریخ انتشار 24 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر