امروزه افزونه های مرورگر برای وب مستران جزئی جدایی ناپذیر از مرور وب و ایجاد محتوا برای اینترنت به حساب می‌آیند. این افزونه‌ها نقش مهمی را در اطمینان عملکرد مناسب‌ترین فعالیت‌های آنلاین ما، به طور صحیح و روان، از مشاهده اسناد گرفته تا تماشای فیلم و بازی، ایفا کرده‌اند. در تراپی با این مقاله چند افزونه مرورگر که وب مستران در مرورگر خود به آن نیاز دارند را معرفی می‌کنیم. با ما همراه شوید.

معرفی چند مورد از افزونه های مرورگر که وب مستران در مرورگر خود به آن نیاز دارند

بسیاری از ابزارها برای سرعت بخشیدن به کارها در مرورگر وجود دارد. افزونه های مرورگر را اخیرا بسیاری از کاربران برای مرورگر کروم (Chrome) مورد استفاده قرار می‌دهند. همانطور که می‌دانید کروم در میان مرورگرهای دیگر از محبوبیت بیشتری برخوردار است. بنابراین سعی داریم در ادامه به معرفی افزونه های مرورگر کروم پرداخته و در آخر به چند مورد افزونه فایرفاکس نیز اشاره خواهیم کرد.

افزونه های مرورگر

1- Simplify Gmail

اگر به این نتیجه رسیدید که جیمیل (Gmail) به دلایلی به هم ریخته شده است، به استقبال Simplify Gmail بروید، که همه ضایعات و نقص‌های UI را که طی چند سال گذشته رخ داده است، از بین می‌برد. مایکل لگت (Michael Leggett)، طراح پیشین Gmail، این افزونه مرورگر را ایجاد کرده که شما را از همه درهم و برهم و آشفتگی خلاص می‌کند و به شما نسخه‌ای کاربردی‌تر می‌دهد.

2- Spectrum

Spectrum به شما امکان می‌دهد سایت‌ها را از طریق اصطلاح چشم کور رنگی مشاهده کنید. این کور رنگی به نوعی در سراسر جهان حدود 200 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، با Spectrum، می‌توانید به سرعت سایت خود را در برابر انواع مختلف نقص بینایی در رنگ آزمایش کرده و از روشن بودن همه چیز اطمینان حاصل کنید. این افزونه به شما کمک می‌کند تا صفحات وب را برای افراد دارای انواع مختلف CVD تست کنید. تشخیص کیفیت دید رنگ (CVD) بر توانایی افراد در تشخیص رنگ‌های خاص تأثیر می‌گذارد.

3- CSS Scan 2.0

ابزارهای Dev Chrome یک روش دستی برای چک کردن زیر سایه برای دیدن نحوه عملکرد یک سایت است؛ اما در صورتی که شما بخواهید CSS را مورد بررسی قرار دهید، CSS Scan 2.0 راحت‌تر است. شما می‌توانید از آن برای کپی کردن عناصر خاص از تم‌ها یا قالب‌ها برای اقتباس و انطباق به استفاده برای خود، و برای اشکال زدایی در کد شخصی‌تان استفاده کنید.

4- Amino

Amino شما را قادر می‌سازد تا سایت‌های موردعلاقه خود را مجدد طراحی کنید.

این هم یکی دیگر از افزونه های مرورگر عالی CSS است. Amino یک ویرایشگر CSS زنده است که به شما امکان می‌دهد استایل شیت را در مرورگر ایجاد کنید و آن‌ها را در زمان واقعی در وب سایت‌ها اعمال کنید. این کار به طور مؤثر به شما امکان می‌دهد برای هر سایتی که بازدید می‌کنید، طراحی دائمی را ایجاد کنید، و اگر با حساب Google خود وارد Chrome شوید، استایل شیت‌ها و برگه‌ها همگام سازی می‌شوند به طوری که در همه دستگاه‌های دسکتاپ شما از Chrome قابل دسترسی هستند.

5- Sizzy

روشی آسان برای آزمایش سایت شما در بین چندین بازدید.

طراحی وبی پاسخگو برای این روزها مشخص شده. می‌خواهید روشی ساده برای بررسی طرح‌های خود در بین چندین منظره مشاهده کنید؟ Sizzy ارزش نگاه کردن دارد. این نمایشگر تعاملی از صفحه شما در تعدادی از اندازه‌های مختلف صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید یک صفحه کلید دستگاه شبیه سازی شده را نشان داده و مخفی کنید و بین حالت‌های عمودی و افقی جابجا کنید.

6- Site Palette

اگر یک طرح رنگی به مرورگر شما زیبایی می‌بخشد و علاقه شما را تحریک می‌کند، این مورد از افزونه های مرورگر به شما کمک می‌کند.
دفعه بعدی که سایتی را مشاهده می‌کنید که از رنگ بسیار خوبی استفاده می‌کند، در اینجا روش ساده‌ای برای استفاده از آن وجود دارد. سایت-پالت رنگ‌های اصلی را از یک وب سایت استخراج می‌کند و یک پالت اشتراکی را ایجاد می‌کند که می‌توانید به راحتی به همکاران خود نشان دهید. شما همچنین می‌توانید یک الگو (Sketch template) را دانلود کنید. پشتیبانی Adobe Swatch نیز وجود دارد.

افزونه های مرورگر

بیشتر بدانید:

با انواع افزونه ارز دیجیتال وردپرس و افزونه درگاه پرداخت خارجی برای وردپرس آشنا شوید. چقدر درباره افزونه های مرورگر ارزهای دیجیتال کروم، فایر فاکس و... می دانید؟

7- Checkbot

همه لینک‌های خراب را مرتب کنید و به صورت رایگان سئوی خود را تقویت کنید.

اطمینان از اینکه کلیه پیوندها و لینک‌های موجود در سایت شما کار می‌کند یک قابلیت فوری قابل استفاده است و یک راه حل خوب برای بهبود سئو شما نیز هست. Checkbot که یکی دیگر از افزونه های مرورگر Chrome است، لینک‌ها و پیوندهای خراب، عناوین تکراری، HTML / JS / CSS نامعتبر و... را بررسی می‌کند؛ بنابراین، می‌توانید به سرعت سایت خود را برای لینک‌های خراب ارزیابی کرده و آن‌ها را از بین ببرید.

8- Toby

همه آن تب‌ها و صفحه‌های آشفته را به مجموعه‌های مفیدی از نشانک‌ها تبدیل کنید.

این حقیقتی است که به طور جهانی اذعان شده است که به محض باز کردن مرورگر کروم، پس از چند ساعت با انبوهی از تب‌ها و صفحه‌های آشفته و نامرتب مواجه خواهید شد. افزونه Toby یک راه عالی برای مرتب کردن آن‌هاست. با استفاده از آن، می‌توانید تمام آن برگه‌ها و تب‌ها را سازماندهی کنید و مدیریت آن‌ها را آسان‌تر کنید.

9- DomFlags

DomFlags، روشی جدید برای همکاری با DevTools است.

روند تنظیم عناصر را با DomFlags بطور جدی سرعت ببخشید. افزونه‌ای واقعا عالی که به شما امکان می‌دهد میانبرهای صفحه کلید را برای عناصر DOM ایجاد کنید. این افزونه مانند داشتن نشانک برای پیمایش DOM است. این موضوع روش کار شما با DevTools را تغییر خواهد داد.

10- Highly Highlighter

این افزونه به شما امکان می‌دهد نکات برجسته‌ای از مقالات وب را به اشتراک بگذارید؛ بنابراین می‌توانید توجه مخاطبان را به مهم‌ترین بخش‌های مطب و مقاله جلب کنید.

افزونه های مرورگر فایرفاکس

  • uBlock Origin، برای مسدود کردن آگهی‌ها و تبلیغات
  • HTTPS، برای همه جا
  • FoxyProxy، برای تعویض پروکسی
  • Bitwarden، مدیر رمز عبور
  • Text Contrast for Dark Themes، برای رفع زمینه‌های ورودی هنگام استفاده از یک موضوع GTK تاریک (لینوکس)
تاریخ انتشار 16 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر