آیا به ادامه تحصیل در خارج از کشور می اندیشید؟ در واقع می توان گفت کمتر کسی است که به این موضوع نیاندیشیده باشد و یا به آن علاقه نشان دهد. تعداد افرادی که علاقه مندند تحصیل و کسب دانش را در دیگر دانشگاه های معتبر دنیا تجربه کنند بسیار زیاد است و یکی از مهم ترین اقداماتی که این افراد باید انجام دهند این است که برای اپلای کردن یا همان پذیرش در دانشگاه آماده شوند. بنابراین ابتدا باید با نحوه ی اپلای گرفتن در دانشگا ههای دیگر آشنا شوند، هزینه ی اپلای را در نظر داشته باشند و بدانند که چگونه باید با اساتید دانشگاه مقصد برای اپلای گرفتن ارتباط برقرار کنند. اما ممکن است بعد از همه ی این تلاش ها، فرد پذیرفته نشود. در این صورت تکلیف چیست؟ آیا دیگر راهی برای او وجود ندارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگویئم که عزیزان در صورتی که شما هم یکی از افرادی هستید که هنوز موفق به گرفتن اپلای در دانشگاه مورد علاقه تان نشده اید، اصلا نا امید نشوید. شما می توانید از طریق تماس تلفنی برای اپلای اقدام کنید. در ادامه با تراپی همراه شوید تا نکاتی را که در این زمینه ارائه شده است بیاموزید.

تماس تلفنی برای اپلای

در تماس تلفنی برای اپلای گرفتن چه مواردی را باید بگوئیم؟

قبل از برقراریتماس با دانشگاه ایتدا کلیه ی مدارک لازم را در دسترسخود قرار دهدی تا در صورتی که سوالی از شما پرسیدند که در ارتباط با مدارک شما بود در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانید پاسخگو باشید.

عزیزان، بابت برقراری تماس با دانشگاه ها اصلا نگران نباشید، در همه ی دانشگا هه ای سراسر دنیا مرکزی وجود دارد جهت پاسخگوئی به تماس های تلفنی دانشجویان، اما ممکن است برای برقراری ارتباط با مسئولین دانشگاه قدری مجبور شوید پشت خط منتظر بمانید که این زمان ممکن است حداکثر 1 دقیقه باشد. اما در نهایت شما قادر به صحبت با مسئولان و مشاوران خواهید بود،پس بابت این قضیه اصلا نگران نباشید.

اما آنچه مهم است این است که هنگامی که تماس شما با آن ها برقرار شد، چه نکاتی را باید به آن ها بگوئید و چه مواردی ذکر شود بهتر است که بتوانید توجه مسئولین را به خود جلب کنید. در ادامه به ذکر مهم ترین موارد در این زمینه خواهیم پرداخت.

  • در تماس تلفنی برای اپلای گرفتن، این را بدانید که مسئولین دانشگاه تنها مایلند که با خود شما صحبت کنند نه کس دیگر. بنابراین هنگامی که تماس تلفنی برقرار می کنید به جای اینکه والدین شما یا کس دیگری صحبت کند، حتما خودتان به بیان مواردی که در ادامه ذکر خواهد شد، بپردازید.
  • نام فردی را که با او صحبت می کنید را بپرسید و در جایی برای احتیاط یادداشت کنید چون ممکن است به کارتان بیاید.
  • هر آنچه از نکات، اعداد و ارقام در قالب شماره های خاص که مسئولین دانشگاه به شما می گویند را حتما در جایی با دقت یادداشت نمائید تا در مواقع مورد نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید.

تماس تلفنی برای اپلای
  • ممکن است دلیل عدم پذیرش شما در اپلای قبلی تان این باشد که نمرات شما در مرز نمرات قابل قبول دانشگاهی که مد نظر داشتهاید بوده است. بنابراین برای درخواست پذیرش مجدد ممکن است دانشگاه از شما بخواهد که با یکی از اساتید مصاحبه داشته باشید و پس از انجام مصاحبه در مورد شما تصمیم گیری شود. پس برای انجام این مصاحبه کاملا آماده باشید تا بتوانید دلیل ادامه تحصیل خود و نمراتی که کسب نموده اید را برای آن ها در نهایت صداقت توضیح دهید.
  • در تماس تلفنی برای اپلای ، در صحبت های خود و آنچه می گویید، دقت کافی داشته باشید و برای انتخاب دانشگاه مورد نظر خود حتما دلایل منطقی داشته باشید چرا که در غیر این صورت مسئولین حس می کنند شما از سر ناچاری این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده اید.
  • در کل در حین صحبت با مسئولین دانشگاه، گرچه ممکن است در شرایط سختی به سر ببرید، اما سعی کنید کاملا خونسردی خود را حفظ نمائید و بسیار منطقی و مثبت صحبت کنید و جوری برخورد کنید که آن ها متوجه میزان علاقه مندی شما به ادامه تحصیل در آن دانشگاه شوند.

دوستان عزیز علاقه مند به تحصیل و کسب دانش در دیگر دانشگاه ها باید توجه داشته باشند که در تماس تلفنی برای اپلای گرفتن بایستی نکات گفته شده در این مقاله را به دقت مطالعه نموده و آن ها را به کار بندند تا بتوانند به نتیجه ی مطلوب دست یابند و با پذیرفته شدن در یکی از دانشگا ههای مطرح دنیا بتوانند پله های ترقی را یکی پس از دیگری بپیمایند.

گرامیان از اینکه همواره یا ما همراه و همگام هستید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. شما عزیزان می توانید از طریق برقراری تماس تلفنی با ما، سوالات و مشکلات خود را با مطرح نمائید. همکاران ما در تیم تراپی آماده ی پاسخگوئی به کلیه ی سوالات شما عزیزان هستند. 

تاریخ انتشار 12 اردیبهشت 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر