با گسترش اینترنت و فناوری هایی که به آن مرتبط است، تحول جدیدی در روش های پرداخت آنلاین ارزی ایجاد شد. سیستم های دیجیتالی جدیدی مانند پی پال، ویزا کارت / مستر کارت ایجاد شدند که به خوبی توانستند جایگزین خوبی برای سیستم های پرداخت بانکی باشند. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و ارز های دیجیتال نیز وارد بازار شده اند. به طوری که اکنون مردم برای پرداخت و معاملات خود روش های مختلفی را می توانند انتخاب کنند. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا بیت کوین جایگزین پی پال می شود؟ . مثل همیشه همراه ما باشید.

مردم برای انجام امور بانکی خود زمان و هزینه زیادی صرف می کنند. به عنوان مثال زمانی که شما می خواهید در یک سایت خارجی پرداخت خود را انجام دهید باید حتما ارز متناسب با کشور مقصد را در اختیار داشته باشید و کارمزد نسبتا زیادی پرداخت کنید. همچنین مدت زمان زیادی تقریبا طول می کشد تا به درخواست شما پاسخ داده شود. همین مسئله باعث شد که بسیاری از افراد نسبت به سیستم های بانکی سنتی حس خوبی نداشته باشند. برای رفع برخی از این مشکلات سیستم هایی مانند پی پال و مستر کارت / ویزا کارت ارائه شد تا شما بتوانید به عنوان مثال به راحتی پرداخت خود را در یک سایت خارجی انجام دهید. اما همچنان برای انجام این درخواست ها زمان نسبتا زیادی طول می کشد علاوه بر این که یک کمپانی خاص پشت این کار وجود دارد. 

بیت کوین

همین مسئله باز انگیزه ای شد برای ایجاد ارز دیجیتال. به این صورت که سیستم غیر متمرکزی ایجاد شد که شما می توانید با استفاده از آن بدون اینکه نگران نوع ارز کشور مقصد باشید به راحتی معامله و پرداخت خود را در هر لحظه ای از زمان انجام دهید. در این راستا ارز های دیجیتال مختلفی ارائه شده اند ولی یکی از بهترین آن ها بیت کوین است. جالب است بدانید که این ارز در مدت زمان 1 سال بعد از معرفی شدنش به میزان 1.6 میلیون بار استخراج شد، به این معنا که استقبال خوبی از نحوه عملکرد آن شد.

مقایسه بیت کوین با پی پال : 

1- برای انجام امور مالی خود در سیستم هایی مانند پی پال باید کارمزد خیلی بیشتری نسبت به ارز دیجیتال بپردازید. 

2- در سیستم ارز دیجیتال، برای انجام امور خود نیازی نیست که تمامی اطلاعات خود را وارد نمایید. به عبارت دیگر می توانید به صورت ناشناس پرداخت و یا انتقال مالی خود را انجام دهید. البته این موضوع برای بسیاری از افراد خوش آیند نیست و بسیاری از دولت ها با آن مشکل دارند. چرا که از این طریق می توان کارهایی مانند پول شویی را انجام داد بدون آن که شناخته شد. همین موضوع انگیزه ای برای دولت ایران شده است که ارز دیجیتال بومی ارائه کند که بر اساس قوانین اسلامی و ایرانی باشد. 

بیت کوین

بیشتر بخوانید : 

3- با استفاده از ارزهای دیجیتال بدون معطلی می توانید کار مالی خود را انجام دهید. 

4- ارز دیجیتال، مشابه با پول واقعی نیست و در واقع شما هیچ وقت آن را مشاهده نمی کنید. برای نگهداری از این پول شما اغلب با اینترنت سر و کار دارید. همین مسئله باعث می شود تا احتمال هک حساب شما و از دست رفتن سرمایه شما افزایش یابد. چرا که ارز دیجیتال دزدیده شده قابلیت ردیابی را ندارد. باز این مسئله باعث می شود که تعداد کمی از مردم، با احتیاط در رابطه با این نوع سیستم پرداخت رفتار کنند. 

 

همراهان عزیز بیت کوین و پی پال هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و این که کدام برای شما بهتر است کاملا شخصی است. امیدوارم با اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار داده شد، بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. 

تاریخ انتشار 31 اردیبهشت 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
سرمایه گذاری بیت کوین
افزایش قیمت بیت کوین به بیش از 20000 دلار
پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا
استخراج بیت کوین در ایران
بیت کوین رایگان در علی بابا (Alibaba)
ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند
بیت کوین و لایت کوین
انتقال پول با بیت کوین
خرید بیت کوین
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر