گواهی پذیرش کبک (CAQ) که همان Quebec Acceptance Certificate است، گواهی‌نامه ایست که متقاضیان و دانشجویانی که شایستگی پذیرش در یکی از دانشگاه‌های ایالت کبک کشور کانادا را دارند، دریافت می‌کنند. این دانشجویان وظیفه دارند گواهی‌نامه CAQ را از اداره مهاجرت ایالت کبک در کانادا دریافت کرده و آن را در اختیار دانشگاه قرار دهند تا بتوانند نامه پذیرش خود را برای انجام مراحل مربوط به دریافت ویزای کشور کانادا از دانشگاه دریافت کنند. پرداخت هزینه گواهی پذیرش کبک (CAQ) باید به محض دریافت پذیرش (Admission) از دانشگاه مقصد در کبک انجام شود. در ادامه با تراپی همراه باشید تا درباره گواهی پذیرش کبک و هزینه و نحوه پرداخت آن بیشتر بدانید.

گواهی پذیرش کبک (CAQ)

تحصیل در کبک

کبک بزرگترین استان کانادا از نظر منطقه بوده، و دارای فرهنگ دو زبانه فراسوی-انگلیسی در منطقه آمریکا است.

هر ساله، مؤسسات مختلف آموزشی فرانکوفون (فرهنگی که در آن زبان فرانسوی یک زبان اصلی و یا زبان اول است) و آنگلوفون (فرهنگ یا کشوری که در آن زبان انگلیسی یک زبان اصلی و یا زبان اول است) کبک از 25،000 دانش آموز خارجی استقبال می‌کنند.

برای دسترسی به آموزش عالی در کبک، شما باید شرایط ورود به مؤسسه مورد نظر خود را داشته باشید (هیچ امتحانی لازم نیست)، توانایی تأمین اعتبار تحصیلات خود و ارائه مجوزهای لازم برای ورود به سیستم مورد نیاز توسط مراجع مهاجرت، از این ملزومات است.

گواهی پذیرش کبک (CAQ)

قبل از ارسال درخواست خود، لیست موسسات آموزشی تعیین شده را نگاهی بیاندازید.

اگر موسسه ای که شما انتخاب کرده‌اید در این لیست قرار ندارد، امکان تحصیل در آنجا به عنوان دانشجوی خارجی امکان‌پذیر نخواهد بود. توجه داشته باشید که وزارتخانه حتی در صورت رد درخواست، هزینه‌های پردازش درخواست شما برای یک انتخاب موقت را بازپرداخت نخواهند کرد. پس قبل از اینکه حتی موقتاً ثبت نام کنید، به دقت تحقیق کنید.

بنابر این، برای ارسال درخواست پذیرش، ابتدا باید یک موسسه آموزشی و یک برنامه تحصیلی را انتخاب کنید.

قبل از انتخاب نهایی خود، برای بازدید از وب سایت‌های مؤسسات آموزشی مختلف کبک زمان بگذارید. همچنین باید از آخرین مهلت‌ها و ددلاین‌ها و مراحل ارسال درخواست برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر با خبر باشید.

هزینه های قابل پرداخت برای گواهی پذیرش کبک (CAQ)

هزینه‌های قابل پرداخت برای بررسی درخواست شما جهت انتخاب موقت برای تحصیل به این صورت است که:

هزینه طبق تاریخ 1 ژانویه 2019 برای دانشجوهای خارجی، 114 دلار کانادا است.

همانطور که گفتیم، این هزینه قابل استرداد و بازگشت نیست، حتی اگر درخواست شما رد یا کنسل شود؛ دولت کانادا هزینه‌های دیگری برای درخواست مجوز تحصیل در این کشور، لحاظ خواهد کرد.

گواهی پذیرش کبک (CAQ)

روش پرداخت

برای پرداخت هزینه گواهی پذیرش کبک (CAQ) فقط روش‌های زیر قابل قبول اند:

  1. پرداخت از طریق کارت اعتباری (در صورت ارسال نامه در برنامه خود، باید فرم "پرداخت از طریق کارت اعتباری" (Payment by credit card) را در سایت https://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca تکمیل کرده، آن را امضا کنید و به برنامه خود پیوند بزنید)؛
  2. از طریق چک تأیید شده (certified) در یک بانک کانادایی؛
  3. از طریق چک صادر شده توسط یک کارگزار صرافی؛
  4. از طریق چک صادر شده توسط یک شرکت کانادایی؛
  5. از طریق سفارش پست پول کانادا (Canada Post money order)؛
  6. از طریق پیش نویس بانکی در یک بانک کانادایی.

توجه!

  • چک‌ها و پیش نویس‌های بانکی باید قابل پرداخت به وزیر دارایی کبک (Minister of Finance of Québec) پرداخت باشد و همچنین باید پرونده خود را به وزارتخانه‌های مهاجرت، و Ministère de l'Immigration, de la Francisation et de l’Intégration ارسال کنید. حتماً نام متقاضی را با حروف کپیتال در پشت چک، چاپ کنید. پرداخت به صورت نقدی، با چک شخصی یا چک مسافرتی پذیرفته نمی‌شود.
  • اگر پرداخت شما با کارت اعتباری رد شد، از وزارتخانه درباره این موضوع با شما تماس گرفته نخواهد شد، و کل پرونده شما از طریق ایمیل به شما بازگردانده می‌شود.

پرداخت از طریق کارت های اعتباری شاید از ساده‌ترین گزینه‌ها برای پرداخت هزینه گواهی پذیرش کبک (CAQ) برای تحصیل در این کشور است. در تراپی شما به راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن می‌توانید پرداخت خود را برای این درخواست انجام دهید. اگر مایل نیستید از کارت اعتباری خود استفاده کنید و یا دارای یک کارت اعتباری نیستید، به سادگی می‌توانید پرداخت خود را به ما از طریق تیکت سفارش داده تا ما در اسرع وقت این کار را انجام دهیم.

تاریخ انتشار 02 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
انواع مستر کارت
مستر کارت چیست
نحوه خرید با مستر کارت
ویزا کارت چیست
ساخت ویزا کارت
ساخت مستر کارت
تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت چیست؟
پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT
ویزا کارت هک شده چیست؟
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر