آیا شما هم مانند هزاران نفر دیگر قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارید؟ کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید اما افراد زیادی به شما می گویند که انجام این کار برای شما هزینه زیادی خواهد داشت؟ نگران نباشید برای حل یک مسئله همیشه چند روش وجود دارد. شما می توانید با استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا به راحتی از پس هزینه های تحصیلی و زندگی در این کشور برآیید.

بر خلاف آنچه که به نظر می رسد برای ادامه تحصیل در کانادا شما تنها نیاز به یک جیب پر پول ندارید. کانادا به عنوان یکی از کشورهایی در نظر گرفته می شود که همیشه از دانشجویان با مهارت و متخصص استقبال کرده و از آنها برای پیشرفت کشور خود استفاده کرده است. پس اگر احساس می کنید که در زمینه ای خاص مهارت دارید شانس خود را برای گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا امتحان کنید. چرا که بر اساس قوانین این کشور جهت راحتی دانشجویان بین المللی که به این کشور مهاجرت می کنند، ارائه بورسیه تحصیلی برای همگان آزاد است.

برای گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا چه باید کرد؟

به طور کلی نمی توان برای این سوال پاسخ دقیقی ارائه داد چرا که شرایط برای هر موسسه ای متفاوت است. برخی از آنها شاید تنها به گرفتن رزومه شخصی اکتفا کنند و برخی دیگر نیز بخواهند نگاهی روی رزومه کاری و ورزشی شما داشته باشند. بنابراین اگر در زمینه هایی غیر از علم و دانش نیز دارای مهارت هستید سعی کنید برای همه مدارک لازم را ارائه دهید.

بورسیه تحصیلی کانادا

مزیت استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا چیست؟

بسیاری از افراد تصور می کنند چون این هزینه از طرف دولت پرداخت می شود، فرد گیرنده باید بعد از مدتی به عنوان مثل بعد از اتمام تحصیل خود آن را پس دهد. در حالی که بورسیه تحصیلی کانادا شبیه به وام نیست و نیازی به بازگرداندن آن نیست.

بیشتر بخوانید :

بیشترین میزان مهاجرت پزشکان به کانادا در سال 2018

نمره آیلتس کانادا چقدر باید باشد؟

هر آنچه که در رابطه با تحصیل در کانادا باید بدانید!

انواع مختلف بورسیه تحصیلی کانادا :

برای گرفتن این بورسیه حالت های مختلفی وجود دارد که شما باید اولین ببینید واجد شرایط برای کدام یک از دسته های زیر هستید :

بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین المللی :

همان طور که گفته شد کانادا برای دست یابی به فرصت های تحقیقاتی در زمینه های مختلف با کشورهای زیادی فعالیت می کند. بنابراین یکی از انواع بورسیه هایی که در نظر گرفته است برای این دسته از دانشجویان است. اینکه چه مقدارهزینه به شما پرداخته می شود به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال مقطع تحصیلی، چه مدت زمان طول می کشد و ... . اما به طور کلی بورسیه تحصیلی کانادا بین 7200 دلار کانادا و 14700 دلار قرار دارد.

بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان کارشناسی ارشد :

این نوع بورسیه در سراسر کشور برای دانشجویان بین المللی که در حال حاضر در حال تحصیل هستند و یا اقامت گرفته اند باز است. این نوع بورسیه از دانشجویانی که در زمینه های بهداشت، علوم طبیعی، مهندسی و علوم اجتماعی و یا علوم انسانی فعالیت دارند تعلق می گیرد. اگر شما موفق به دریافت این نوع بورسیه تحصیلی کانادا شوید می توانید برای 12 ماه تحصیل تان، 17 هزار دلار کانادا دریافت نمایید. جالب است بدانید که سالانه بیش از 2 هزار دانشجو از این برنامه تحصیلی استفاده می کنند.پس چرا شما یکی از آنها نباشید!

برای درخواست این بورسیه تحصیلی کانادا تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدارکی که نشان دهنده دانشگاه، مقطع تحصیلی و ... هستند را به موسسه مورد نظر ارائه دهید.

بورسیه تحصیلی کانادا

بورس تحصیلی انتاریو :

اگر شما می خواهید در استان انتاریو تحصیل کنید شاید خوش شانسی به شما رو کند. بر اساس برنامه ای که وجود دارد در صورتی که شما از موسسات این منطقه فارغ التحصیل شوید می توانید 10 هزار دلار کانادا الی 15 هزار دلار کانادا دریافت کنید، بسته به این که در چه مقطعی بوده اید و چه میزان واحد درسی گذرانده اید.

هر ساله انتاریو چیزی حدود 30 میلیون دلار برای حمایت از این برنامه درسی صرف می کند.

بورسیه تحصیلی کانادا برای تحصیلات تکمیلی :

تحت این برنامه حمایتی داشنجویان دکترا می توانند به مدت سه ال هر سال 50 هزار دلار کانادا دریافت نمایند. هر سال 167 مورد برای پرداخت این هزینه توسط دولت انتخاب می شوند. شما باید مدارک تحصیلات و مهارت هایی که دارید را برای موسسه مورد نظر ارسال نمایید.

 

همراهان عزیز امیدواریم که با استفاده از اطلاعاتی که در زمینه بورسیه تحصیلی کانادا بدست آورید بتوانید تحصیل بی دردسری را تجربه کنید. اما بهتر است قبل از اینکه برای هر موسسه ای درخواست دهید از شرایطی که دارد به خوبی آگاهی پیدا کنید.

تاریخ انتشار 14 آبان 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر