علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور اول از همه باید بدانند بهترین دانشگاه های برای تحصیل کدامند و پس از آن بتوانند بهترین کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. عده‌ی زیادی از داوطلبان نیز دوست دارند که بدانند بورسیه تحصیلی چگونه است و چطور می‌توان برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور بورسیه گرفت. اما برخی دیگر که فکر می‌کنند شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی برای‌شان چندان آسان نیست ترجیح می‌دهند تا کشوری ارزان را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. برای آشنایی با ارزان ترین کشورها برای تحصیل لطفا با تراپی همراه شوید و این مقاله را تا پایان مطالعه نمائید.

معرفی ارزان ترین کشور ها برای تحصیلات دانشگاهی

گاهی ممکن است به علت هزینه‌های بسیار بالا، افراد با وجود همه‌ی توانایی‌ها و مهارت‌های فوق العاده‌ای که دارند، از رفتن به کشوری دیگر برای ادامه تحصیل انصراف دهند. اما ما به شما می‌گوئیم به جای آنکه از ادامه تحصیل در کشوری خارجی و در دانشگاهی معتبر انصراف دهید، سعی کنید کشوری را برای سفر انتخاب کنید که هزینه‌ها در آنجا نسبتا معقول باشد. در ادامه برخی از ارزان ترین کشورها برای تحصیلات دانشگاهی را به شما معرفی خواهیم کرد تا اگر شما دوست عزیز تنها به دلیل مسائل مالی و بالا بودن هزینه‌ها از ادامه تحصیل در خارج از کشور انصراف داده‌اید نظر خود را تغییر دهید و با انتخاب یکی از این دانشگاه‌ها بتوانید رویاهای خود در زمینه تحصیل و کسب علم و دانش را محقق نمائید.

ارزان ترین کشورها

کشور نروژ

یکی از ارزان‌ ترین کشورها برای تحصیل، نروژ است. به طور کلی، در نروژ هزینه‌ی زندگی بسیار بالا است ولی تحصیل برای دانشجویان بین المللی رایگان است. همچنین در این کشور دانشجویان و دانش آموزان از مزایای ویژه‌ای نیز برخوردار هستند. برای دانشجویان بین المللی در کشور نروژ یک مالیات اجباری بسیار ناچیزی در نظر گرفته شده است که در ازای پرداخت این مبلغ ناچیز دانشجو می‌تواند از مزایای دیگری برخوردار شود، از جمله تخفیف در هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، هزینه‌ی بازدید از موزه و...

کشور هلند

هلند یکی دیگر از کشورهای اروپایی است و یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل می‌باشد. بر خلاف نروژ، هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در هلند آزاد نیست، آنها باید در هر سال تحصیلی مقدار مشخصی پول پرداخت کنند. اما این مبلغ به اندازه‌ی هزینه‌ی تحصیل در سایر کشورهای پیشرفته اروپایی، چندان گران نیست.

کشور اسپانیا

اسپانیا یکی از بهترین گزینه‌های سفر برای بسیاری گردشگران از سراسر جهان می باشد. به علاوه اسپانیا یک انتخاب بسیار مناسب برای داوطلبان ادامه تحصیل است در اروپا می‌باشد.

نکته‌ی جالب توجهی که وجود دارد این است که هر ساله دولت اسپانیا سعی می کند نرخ هزینه‌های دانشگاه‌های دولتی را به حداقل ممکن برساند.

شهر لوکزامبورگ

شهر لوکزامبورگ، یک شهر بسیار کوچک است و فقط حدود نیم میلیون نفر جمعیت دارد. اما صرفه نظر از جمعیت بسیار کم آن، سیستم آموزشی در این مکان بسیار هدفمند است و اهداف آموزشی بسیار فوق العاده‌ای برای دانشجویان محلی و بین المللی در نظر گرفته است. علاوه بر این، اکثر دانشگاه‌ها در لوکزامبورگ مکان‌های اقامت را در مقایسه با هزینه اقامت در مکان‌های دیگر دانشگاه‌ها، ارزان تر ارائه می‌دهند.

کشور بلژیک

کشور بلژیک دارای سه بخش جغرافیایی می‌باشد و هزینه‌ی تحصیل در این کشور بسیار ارزان است. اما به طور کلی در انتخاب و پذیرش دانشجویان بین المللی در کشور بلژیک، دانشجویان با ملیت اروپایی و  در محدوده اتحادیه اروپا را به سایرین ترجیح می‌دهند.

ارزان ترین کشورها

کشور اتریش

اگر چه دانشجویان بین المللی نسبت به دانشجویان بومی اتریش هزینه‌ی بسیار بالایی را باید برای ادامه تحصیل در این کشور بپردازند، اما در مقایسه با هزینه‌ی تحصیل در سایر کشورهای اروپایی این هزینه بسیار ناچیز است.

کشور سوئد

کشور سوئد عضو اتحادیه اروپا است، بنابراین برای هر دانشجو در اتحادیه اروپا یا سوئیس هزینه تحصیل همانند هزینه‌ای که برای دانشجویان سوئدی مقرر شده است، در نظر گرفته می‌شود.

دوستان عزیز برخی از مهم‌ترین و البته ارزان ترین کشورها برای تحصیلات دانشگاهی برای شما معرفی کردیم. کشورهای دیگری نیز هستند که هزینه‌ها در آنجا نیز بسیار مناسب و معقول است از جمله کشور فنلاند، مجارستان، آلمان، ایتالیا و اوکراین.

حال که با این کشورها آشنا شدید، دیگر برای ادامه تحصیل خود در کشوری دیگر نگران نباشید و با انتخابی درست خود را برای آینده‌ای روشن‌تر آماده سازید.

امید است مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. عزیزان چنانچه شما نیز تجربه‌ی تحصیل در کشوری ارزان را داشته‌اید، آن را از طریق کامنت‌ها با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

تاریخ انتشار 01 فروردین 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر