کاهش ارزش یوان در بیش از یک دهه گذشته به پايين‌ترين حد خود رسيده و باعث شده تا ايالات متحده، پکن را متهم به كاهش عمدي ارزش یوان كند و ضربه به اقتصاد آمريكا كرده است. سوال اصلي اين است كه آيا واقعا دولت چين به صورت عمدي ارزش پول ملي خود را پايين‌تر از خط نمادين آورده و اينكه اين كاهش ارز چه مشكلي براي اقتصاد آمريكا ايجاد كرده است؟ با تراپي همراه باشيد تا از كاهش يوان چين و تاثير آن بر اقتصاد آمريكا و دنيا مطلع گرديد.

سياست پكن

پکن پیش از كاهش ارزش پول خود همواره به دنبال جلوگیری از ریزش ارزش آن به از سطح نمادین بود. تشدید جنگ تجاری با آمريكا، ناشی از تهدیدهای تازه تعرفه ی ایالت متحده، به نظر می‌رسد باعث تغییر سیاست چين شده است. 

ارزش یوان

روز دوشنبه بانك PBOC چين  اعلام کرد که سقوط یوان با "اقدامات یک جانبه گرایی و حمایت از تجارت و تحمیل افزایش تعرفه ها بر چین" انجام شده است. مشاور سابق ترامپ در اين باره مي‌گويد، تحميل 10 درصد تعرفه بر 300 میلیارد دلار كالاهاي وارداتی چيني به آمریکا، ضربه‌ي سختي را به دولت چین وارد كرد و از این رو پكن اقدام متقابلي را براي مقابله با اين کار انجام داد.

چگونه چين ارزش پول خود را كاهش داده است؟

پس از اقدامات آمريكا دولت چين نقل و انتقال يوان را در برابر دلار آمریکا محدود كرده است. جولیانا یوانز پرچارد، اقتصاد دانا رشد چین، در اين باره مي‌گويد كه باتوجه به كاهش ارزش یوان نسبت به آخرين تهديدات تعرفه‌اي، PBOCبا دخالت مستقيم نرخ مبادلات را به صورت موثر تغيير داد.

تاثير کاهش ارزش یوان

كاهش يوان باعث می‌شود صادرات چینی رقابتی‌تر یا حتي ارزان‌تر از خرید با استفاده از ساير ارزهای خارجی باشد.

از دیدگاه ایالات متحده، اینكار تنها به منظور جبران تأثیر تعرفه‌های بالاتر بر واردات چین به آمريكا است. درحالی که به نظر می‌رسد كاهش ارزش یوان یک مزیت برای مصرف کنندگان در سراسرجهان و خريد محصولات چینی با قيمت‌هايي كم‌تر از گذشته است.

با كاهش یوان همچنين واردات به چین نیز گران‌تر شده و در پي آن تورم افزایش و سرعت ركود اقتصادي با كاهش رو برو مي‌شود.علاوه بر آن صاحبان سرمايه را به سرمایه گذاري بر ديگر محصولات ناموجود در بازار چين سوق می‌دهد.

ارزش یوان

به همين منظور بانك مركزي چين اين اقدام را راهي براي حمايت از اصلاحات بازار و كاهش فشار اقتصادي ارائه كرده است.

كاهش ارزش یوان چه تاثيري بر اقتصاد آمريكا دارد؟

رئیس جمهور آمریكا مدت‌ها است كه چین را به دلیل كاهش ارزش پول خود به منظور حمایت از صادرات خود،متهم كرده است و نام اين كار را ارزشگذاري ارز ناميده، اما پكن اين ادعا را رد كرده است.

به نظر می رسد که دستکاری ارز -توسط چین یا هر کشور دیگر  با ارائه مزایای رقابتی ناعادلانه، قوانین تجارت جهانی را تحت الشعاع قرار مي‌دهد و تنها به منظور جلوگيري از تورم يا كاهش ورود سرمايه به آن كشور مي‌باشد.

پيامد اين كار در آمريكا باعث شده تا مسئوليت ميليون‌ها شغل در آمريكا و به مقدار كمتر در اروپا را تحت تاثر قرار دهد.

در آخر تحليگران پيش بيني مي‌كنند كه ارزش یوان كاهش بيشتري نسبت به دلار  تا آخر امسال خواهد داشت.

بنابراين به دليل اقدامات متقابل و جنگ اقتصادي بين چين و آمريكا، همه‌ي كشورها در آن دخيل مي‌باشند و بايد هزينه‌ي آن را پرداخته و به نحوي با مشكل روبرو مي شوند.

در اين برهه يكي از اقداماتي كه مي‌توانيد انجام بدهيد خريد از بازار چين و سايت‌هاي آنلاين آن است، براي خريد  كالاهاي ضروري خود در ادامه با تراپي همراه باشيد.

خدمات تراپي

تراپي يكي از سايت‌هاي ارائه دهنده ي خدمات ارزي است كه به شما در نقل و انتقالات مالي بين المللي و خريد و مباله كمك مي‌كند.

براي سفارش اجناس از سايت‌هاي چيني همچون علي بابا،  Banggood، TinyDeal و ... با كليك روي هر يك به صفحات وبلاگ آنها برويد و كالاي مورد نظر خود را انتخاب نماييد. پس از انتخاب كالا براي پرداخت هزينه و سفارش نهايي مي‌توانيد به راحتي با ثبت نام در سايت تراپي به نشاني www.trapay.net يك اكانت كاربري براي خود ايجاد كرده و صفحه مربوط به پرداخت را براي ما ارسال نماييد تا همكاران ما در كوتاه‌ترين زمان كالاهاي مورد نياز شما را با كم‌ترين كارمزد سفارش دهند.

تاریخ انتشار 23 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر