آیا می دانید کوین بیس چیست و در کجا مورد استفاده قرار می گیرد؟ این سوالی است که خیلی از کاربرانی که با دنیای ارز دیجیتال آشنا نیستند، می‌پرسند. شما انواع ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، ریپل و..را می شناسید. اکنون برای آگاهی بیشتر در مورد coinbase موارد استفاده از آن و اینکه آیا کوین بیس با گوگل همکاری می کند یا نه با تراپی همراه باشید.

کوین بیس چیست؟

coinbase از ابتدا یک پلتفرم تجاری بوده و هدف آن ایجاد یک فضای کامل و امن برای تسهیل در ذخیره سازی، پرداخت و انتقال ارزهای دیجیتالی است. البته coinbase هم اشکالاتی دارد،  به خصوص در مبادلات اخیر که تعداد زیادی از altcoins ها را در فهرست ارزهای دیجیتالی خود قرار داده است. تا سال 2018، کوین بیس تنها محدود به تعدادی از ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، اتریوم کلاسیک و Litecoin بود. این به این معنا بود که مجوز coinbase و قوانین و مقررات مربوط به آن تنها قادر به فهرست کردن و استفاده از لیست محدودی از ارزهای دیجیتالی بود که با معیارهای بسیار خاصی مطابقت داشتند. بنابراین در سال 2018 تیم کوین بیس نیاز به گسترش بازار و سرمایه گذاران بیشتری را احساس کرد. پس از بازنگری دقیق و تغییر سیاست‌ها و مواضع، coinbase در نهایت اعلام کرد که تعدادی از altcoins ها را نیز در فهرست اش جای خواهد داد. در اواسط سال گذشته، آنها فهرست خود را ارتقا دادند و ارزهایی نظیر XRP، XLM و BAT را هم در لیست خود جای دادند. به لطف همین پیشرفت‌ها و نوآوری‌ها کوین بیس در طول این سال‌ها شاهد موفقیت‌ها و دست آوردهای بزرگی بوده است.

کوین بیس

گام بعدی کوین بیس چیست؟

بسیاری معتقداند که گام بعدی coinbase ادغام با شرکت‌های بزرگ به منظور کمک به جذب مخاطبان و اعتماد دادن به آن‌ها است. چنانچه شرکت بزرگی مانند گوگل در پشت کوین بیس قرار گیرد، تعداد بیشتری از مردم از عملکرد کوین بیس مطمئن‌تر شده و راحت‌تر به آن اعتماد خواهند کرد. اما کوین بیس نمی‌تواند دقیقا این پیشنهاد را به گوگل بدهد بلکه باید دلیل خوبی برای مشارکت به گوگل عرضه نمایند. البته این فقط حدس ما از مشارکت کوین بیس با گوگل، اپل یا هر یک از شرکت‌های بزرگ در عرصه فناوری می‌باشد.

در اواخر سال 2018 کوین بیس اعلام کرد که کاربران آن قادر به ذخیره سازی کلید خصوصی خود بر روی ابر  Google Drive و iCloud می‌باشند. این حرکت با واکنش‌های متفاوتی را از سوی انجمن‌های رمزنگاری و کارشناسان امنیت سایبری روبرو شد، که برخی از آنها در مورد ایده ذخیره سازی کلید خصوصی بر روی سرورهای متمرکز شک داشتند. کلید خصوصی شما رمز ورود به دارایی‌های coinbase شما است. در صورتیکه شما کلید خصوصی خود را از دست دهید، دیگر قادر به دسترسی به هر یک از دارایی‌های ذخیره شده در کیف پول coinbase یا دیگر کیف پول‌های امن ارز دیجیتالی خود نیستید.

 از طرفی به خاطر سپردن رمزهای خصوصی کار سخت و پیچیده‌ای است بنابراین داشتن توانایی پشتیبان گیری از یک کلید خصوصی در یک سرویس فلیستور رمزگذاری شده مانند Google Drive، یک ایده بسیار هیجان انگیز است؛ به عنوان یک سرمایه گذار به خاطر داشته باشید که می‌توانید از Google Drive با خیال راحت استفاده کنید چرا که این ابر ذخیره ساز قادر به احراز هویت دو مرحله ای می‌باشد. coinbase ریسک از دست دادن کلیدهای خصوصی را به عنوان توجیه اصلی خود برای استفاده از Google Drive و Apple iCloud ذکر کرده است. کوین بیس همچنین اعلام کرد که مردم به سادگی قادر به ایجاد رمز عبور با آنتروپی کافی نیستند و همیشه از رمزهای عبور منحصر به فرد برای هر سرویس استفاده نمی کنند.

کوین بیس

و همچنین کلید خصوصی تولید شده و ذخیره شده بر روی دستگاه تلفن همراه شما تنها راه دسترسی به وجوه شما در بلاک چین است. صاحبان کیف پول‌هایی مانند کوین بیس گاهی اوقات رمز خود را از دست می‌دهند و از این رو آنها برای همیشه وجوه خود را از دست خواهند داد. با این حال استفاده از Google Drive و Apple iCloud دلیل بر همکاری و به هم پیوستن coinbase با هر از این شرکت‌ها نیست. این کار صرفا به دلیل دسترسی کاربران به کیف پول کوین بیس خود و فراموش نکردن کلید خصوصی‌شان می‌باشد.

امیدواریم که این کار باعث شروع یک حرکت جدید به سمت استفاده از تکنولوژی‌های جدیدتر و متداول‌تر کوین بیس شود، شاید پس از آن همکاری مشترک Google / Coinbase در راه باشد.

در صورتیکه تجربه استفاده از کوین بیس یا اطلاعاتی در جهت همکاری coinbase و گوگل و همچنین استفاده از گوگل درایو و iCloud برای ذخیره سازی رمز خود را دارید، لطفا نظرات خود را در کامنت‌ها بیان کنید تا دیگر کاربران نیز از آنها بهره‌مند شوند.

تاریخ انتشار 12 اسفند 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر