کارت‌های اعتباری ابزارهای مالی بسیار با ارزشی هستند، البته اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد. این کارت‌ها در حقیقت مانند نوعی وام ضروری می‌باشد که در مواقعی که نیاز شدید دارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین کارت‌های اعتباری در مسافرت می تواند باعث راحتی و آسودگی شما شود به خصوص در مواقعی که نیاز دارید مبلغ قابل توجهی را با خود حمل کنید. اما آیا می‌دانید استفاده از این کارت‌های اعتباری دارای یکسری هزینه است که باید پرداخت کنید؟ آیا مایلید تا با این هزینه آشنا شوید؟ در این مقاله با تراپی همراه شوید تا شما را با انواع هزینه کارت های اعتباری آشنا نمائیم.

بیشتر بدانید : 

معرفی کارت‌های اعتباری مشهور که ثروتمندان

اصطلاحات کارت‌های اعتباری

انواع هزینه کارت های اعتباری کدامند؟

دارندگان کارت‌های اعتباری که به طور ماهانه کارت‌های خود را شارژ می‌کنند و به راحتی تنها با حمل یک قطعه‌ی پلاستیکی در جیب خود از خدمات این نوع کرات بهره‌مند می‌شوند، باید بدانند که استفاده از این کارت‌ها رایگان نمی‌باشد و علاوه بر هزینه‌های مالی که برای استفاده از آن در نظر گرفته شده است، شرکت‌های صادر کننده‌ی آن بسته به استراتژی‌های مدیریتی و خدماتی که برای کاربران ارائه می‌دهند، هزینه‌هایی را در نظر گرفته‌اند. در ادامه انواع هزینه کارت‌های اعتباری را به همراه توضیحات مختصری برای شما بیان خواهیم کرد.

هزینه کارت های اعتباری

هزینه‌های مالی

هزینه‌های مالی، مانند دیگر انواع هزینه کارت های اعتباری ، برای حساب شما مبلغ ثابتی نمی‌باشد. در عوض ، این هزینه‌ها بسته به نرخ سود کارت اعتباری شما و میزان موجودی شما از یک ماه به ماه دیگر پس از پایان مهلت دوره مشخص می‌شود و در هر ماه با ماه دیگر ممکن است متفاوت باشد.

توجه کنید که مهلت دوره عبارتست از مدت زمانی که پس از تاریخ بیانیه خود مهلت دارید تا پرداخت هزینه اعتبار کارت را انجام دهید، قبل از اینکه کارت شما مجددا شارژ شود که این زمان بین 21 تا 25 روز است.

هزینه‌های سالانه

این هزینه‌ها توسط شرکت‌های صارد کننده کارت‌های اعتباری مشخص می‌شود و هر نوع کارت اعتباری این نوع هزینه را ندارد، تنها کارت‌های اعتباری که مزایای بسیاری را برای کاربران در نظر گرفته‌اند، دارای هزینه‌ی سالانه نیز می‌باشند.

هزینه تراکنش‌های خارجی

اگر از ایالات متحده آمریکا خارج شوید و بخواهید از کارت اعتباری خود در آن کشورها استفاده کنید، برای انجام تراکنش‌ها در آنجا باید هزینه‌ای را بپردازید. این هزینه معمولا بین 2 تا 3 درصد مبلغ خرید شما می‌باشد.

پیش پرداخت نقدی

برخی از کارت‌های اعتباری این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌اند تا بتوانند مبلغی را که قرار است به کارت اعتباری آن‌ها افزوده شود را از قبل به صورت نقدی دریافت کنند. این پیش پرداخت نقدی معمولا با با نرخ سود جداگانه و همچنین بیشتری نسبته به نرخ استاندارد برای دارنده‌ی کارت اعتباری محسوب می‌شود.

هزینه کارت های اعتباری

هزینه‌های دیرکرد

این هزینه‌ای است که شما باید بابت تاخیر پرداخت در موعد مقرری که برای پرداخت مالی کارت اعتباری در نظر گرفته شده است، بپردازید و مبلغی که برای آن در نظر گرفته شده است، بین 28 دلار تا 39 دلار متغیر است. هزینه‌ی دیرکرد نیز یکی دیگر از انواع هزینه کارت های اعتباری می‌باشد.

توجه نمائید که با توجه به میزان تورم سالیانه، این مبلغ دچار تغییر خواهد شد.

هزینه‌ی انتقال مانده حساب

هزینه‌ی انتقال مانده حساب یکی دیگر از انواع هزینه کارت های اعتباری می‌باشد. بسیاری از شرکت‌های صادر کننده کارت‌های اعتباری برای دارندگان این کارت امکانی را فراهم می‌کنند که بتوانند موجودی کارت خود را انتقال دهند.

بیشتر بدانید : بهترین کارت‌های اعتباری برای اقامت رایگان در هتل

برخی دیگر از شرکت‌های کارت های اعتباری حتی سود صفر یا مقدار سود ناچیزی را برای مدت زمان محدود بر روی چنین موجودی‌های حساب کارت‌های اعتباری آن‌ها در نظر می‌گیرند.

علاوه بر هزینه‌هایی که گفته شد، یکی دیگر از انواع هزینه کارت های اعتباری هزینه‌ی بازپرداخت است و زمانی باید پرداخته شود که به هر دلیل، پرداختی انجام دهید در حالی که کارت اعتباری شما فاقد اعتبار باشد.

یکی دیگر از انواع هزینه کارت های اعتباری هزینه‌ی OverLimit است که زمانی برای شما در نظر گرفته می‌شود که بیش از حد اعتبار کارت اعتباری‌تان خرید کرده باشید.

از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید از شما صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 11 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر