این روزها افراد زیادی هستند که به دنیای ارز دیجیتال ورود پیدا کرده‌اند و مایلند که یا در زمینه‌ی مبادلات و یا استخراج ارز دیجیتال به فعالیت مشغول شوند. آیا می‌دانید استخراج ارز دیجیتال به چه روش‌هایی امکان پذیر است؟ در ادامه با تراپی همراه باشید تا شما را با انواع روش های استخراج ارز دیجیتال در سال 2019 آشنا نمائیم.

روش های استخراج ارز دیجیتال را بشناسید

در این بخش از مقاله به شما عزیزان خواهیم آموخت که به چه روش‌هایی استخراج ارز دیجیتال انجام می‌شود.

CPU ماینینگ

یکی از انواع روش های استخراج ارز دیجیتال روش سی پی یو ماینینگ است. استخراج ارز دیجیتال از طریق Cpu ماینینگ برای تازه واردان دنیای ارز دیجیتال، که تنها می‌خواهند ارز دیجیتال را استخراج کنند بدون اینکه بخواهند برای دستگاه آن هزینه کنند، بسیار مناسب است. CPU واحد پردازش مرکزی است و Cpu ماینینگ برای هر کسی که یک کامپیوتر شخصی دارد امکان پذیر است. البته استفاده ازاین روش استخراج ارز دیجیتال چندان رایج نیست چرا که این روش نمی‌تواند با روش‌های GPU و ASIC رقابت کند. اما با این وجود هنوز هم برخی از سکه‌های رمزنگاری شده هستند که از این طریق قابل استخراج هستند از جمله : مونرو، دوج کوین و بایت کون.

روش های استخراج ارز دیجیتال

هر چه واحد پردازشگر یا همان سی پی یو شما قوی‌تر باشد، نرخ هش نیز بالاتر خواهد بود که این یعنی میزان بازدهی کامپیوتر شخصی شما بالاتر خواهد بود.

بهترین ارزهای دیجیتالی که می‌توانید با استفاده از PC استخراج کنید، دش، لیت کوین، بایت کوین و استیم می‌باشد.

به طور خلاصه : Cpu ماینینگ برای کسانی که به تعداد زیادی کامپیتر شخصی دسترسی دارند و با الکتریسیته ارزان قیمت، بسیار مناسب است.

GPU  ماینینگ

روش دیگری از انواع روش های ماینینگ ارز دیجیتال GPU  ماینینگ است که در آن استخراج ارز دیجیتال با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی انجام می‌شود. برای شروع GPU  ماینینگ، شما حداقل به انتخاب یک پردازنده‌ی گرافیکی مناسب نیاز دارید.

همه‌ی پردازنده‌های گرافیکی موجود در بازار برای ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال مناسب نیستند. به طور مثال : لپ تاپ‌ها یا کارت گرافیک‌های مجتمع سازی شده برای استخراج ارز دیجیتال اصلا کاربرد ندارند. معروف‌ترین GPU ها برای ماینینگ Nvidia GTX 1080 Ti و AMD RX 580 می‌باشد.

پس از اینکه پردازنده‌ی مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید یک ارز دیجیتال را برای استخراج، استخر ارز دیجیتال و نرم افزار ماینینگ را  انتخاب کنید.

GPU ماینرها بیشتر بر روی سکه‌های جدید تمرکز دارند، سکه‌هایی از قبیل : (BitTube, Beam, Ravencoin) به این علت که در این ارزهای دیجیتال سختی بازار بسیار پائین‌تر است و نیازی به رقابت با ماینرهای ASIC نیست.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با GPU عبارتند از : مونرو، اتریوم و دوج کوین.

در نهایت باید بگوئیم که GPU ماینینگ امکان استخراج یک رنج وسیعی از سکه را برای شما فراهم می‌کند و مزیتی که دارد این است که اگر زمانی رسید که دیگر علاقه‌ای به استخراج ارز دیجیتال نداشتید، می‌توانید از این پردازنده گرافیکی برای اهداف دیگری استفاده کنید.

ASIC ماینینگ

یک روش دیگر از انواع روش های استخراج ارز دیجیتال روش ASIC ماینینگ است.  واژه‌ی ASIC مخفف Application Specific Integrated Circuit می‌باشد؛ هر از دیجیتال بر مبنای الگوریتم خاصی عمل می‌کند؛ یعنی ASIC برای الگوریتم خاصی توسعه یافته است. برای ماینرها، این یعنی آن‌ها باید یک ارز دیجتال را قبل از اینکه دستگاه بخرند، برای ماین کردن انتخاب کنند.

بهترین سکه برای ماین کردن با استفاده از دستگاه ASIC عبارتند از : بیت کوین، بیت کوین کش و زی کش.

دستگاه ماینینگ ASIC  قدری گران قیمت است. قیمت‌ها معمولا از 1000 دلار شروع می‌شود و می‌تواند به ده ها هزار دلار نیز برسد.

روش های استخراج ارز دیجیتال

استخراج انفرادی یا در یک استخراج یا همان پوول ماینینگ

برای افرادی که به شدت به استخراج ارز دیجیتال علاقه‌مند هستند، سه گزینه‌ی وجود دارد :

  1.  سولو ماینینگ یا استخراج انفرادی بدون دخالت دیگر ماینرهای ارز دیجیتال. در واقع تنها از ظرفیت سخت افزار خودتان استفاده می‌کنید.
  • مزایا: نیازی نیست بلوک‌های پاداش به اشتراک گذاری شود. همچنین امکان کنترل کلی بر روی پردازنده وجود ندارد.
  • معایب : خروجی غیر قابل پیش بینی. همچنین امکان دریافت پاداش برای سکه‌هایی با نرخ هش بالا، بسیار کم است.
  1.  پیوستن به یک استخر ماینینگ. ماینینگ پول یک مجموعه‌ای از ماینرهای ارز دیجیتال هستند که منابع محاسباتی خود را ترکیب کرده‌اند در یک شبکه و بعد از اینکه پاداشی دریافت کردند آن را به به طور مساوی بین یکدیگر تقسیم می‌کنند.
  • مزایا : سود و درآمد ثابت تر. خطر و ریسک کمتر
  • معایب : هزینه‌های ماینینگ و خطر از کار افتادگی شبکه.
  1. پیوستن به استخر ماینینگ شامل چند ارز دیجیتال که موقعیتی را به وجود می‌آورد که با توجه به قابلیت سوددهی بتوانید در بین ارزهای دیجیتال مختلف سوئیچ کنید.
  • مزایا : مزایا آن مانند استخر ماینینگ است به علاوه رنج بالایی از ارزهای دیجیتال که قابل استخراج هستند.
  • معایب : معایب آن نیز مانند استخر ماینینگ است.

دوستان گرامی امید است آنچه در قالب این مقاله تحت عنوان انواع روش‌های استخراج ارز دیجیتال برای شما عزیزان بیان شد، مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته باشد. از توجه و همراهی شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 08 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر