بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتال با ارزش کل بازار 151 میلیارد دلار است. BTC نزدیک به 70٪ بیشترین سهم بازار را دارد. و احتمالاً بزرگترین ارتش از حامیان را دارد. با این حال، هنگامی که صحبت از کاربرد می‌شود، بیت کوین یک قدم عقب‌تر می‌ایستد. حال، آیا بیت کوین از ارزهای دیجیتال دیگر پیشی گرفته است؟  یا وجود دارند ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند ؟ با تراپی در این مقاله، با چند مدعی احتمالی تسخیر جایگاه بیت کوین و حتی بالاتر از بیت کوین آشنا شوید.

نمونه های ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند

بیت کوین، با ارزش‌ترین رمزارز توسط است که توسط تجار بیشتر از هر ارز مجازی دیگر پذیرفته می‌شود. از این گذشته، بیت کوین اولین عاملی بود که فناوری blockchain را وارد جریان اصلی کرد و اولین ارز است که بطور فعال، ارزهای دیجیتالی را در مبادلات غیرمتمرکز انجام می‌دهد.

در طول تاریخ ارزهای دیجیتال، آلت کوین‌ها در رقابت با بیت کوین که در اصل استاندارد طلایی بازار است، مشکلات زیادی را تجربه کرده‌اند. از همه نظر، از اثرات شبکه گرفته تا شناخت برند، در حال حاضر  تهدید خیلی جدی برای موقعیت بیت کوین وجود ندارد. اما باید بدانیم که این تنها وضعیت امروز است. هستند کسانی که مدعی‌اند ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند و یا حتی در بعضی جنبه‌ها از بیت کوین پیشی گرفته‌اند، وجود دارند، و ارزش سایر سکه‌های مجازی با سرعتی بسیار سریع‌تر از بیت کوین در حال رشد است.

ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند

اتریوم (Ethereum)

گفته می‌شود، اتریوم هفته گذشته بطور مختصر از بیت کوین در یک موقعیت مهم پیشی گرفت: در کل هزینه‌های روزانه معاملات دلار آمریکا.

به گفته Coin Metrics، در واقع، دو ماه پیش استخراج کنندگان اتریوم بیش از استخراج کنندگان بیت کوین، هزینه و کارمزد را نصیب شدند. حجم معاملات Tether از ابتدای ماه اوت به طور مداوم بیشتر از میزان بیت کوین بوده است، با وجود این که ارزش بازار Tether فقط 4 میلیارد دلار است، که تقریباً نسبت به بیت کوین 40 برابر کمتر است.

تتر (Tether)

با توجه به حجم معاملاتی عظیم، Tether به عنوان بخش مهمی از صنعت رمزارز و مسیری از فیات به دنیای کریپتو در بسیاری از کشورها مانند چین، که در آنجا مبادلات ارز دیجیتال ممنوع است، در نظر گرفته می‌شود.

براساس داده‌های اخیر، از Tether در 40٪ از کل معاملات در Binance و در 80٪ در Huobi استفاده می‌شود. این دو بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان هستند. در همین حال، حدود 70٪ از کل حجم معاملات ارز دیجیتال توسط تاجران آسیایی تولید می‌شود. با این حال، اغلب اوقات صرافی‌ها کاری می‌کنند که انگار مشتری دلار در دست دارد، اما در حقیقت آن‌ها تتر در دست دارند، به دلیل این که بانک‌ها به آن‌ها اجازه نمی‌دهند حساب‌های دلاری داشته باشند و به همین خاطر دلار را به نمایندگی از مشتریان نگه می‌دارند.

حجم معاملات Tether از ابتدای ماه اوت به طور مداوم بیشتر از میزان بیت کوین بوده است، با وجود این، ارزش بازار Tether فقط 4 میلیارد دلار است، که تقریباً 40 برابر نسبت به بیت کوین است.

سه نامزد احتمالی که اخیرا به عنوان ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند شناخته می شوند

سه مورد دیگر احتمالی ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند، عبارتند از ریپل، مونرو و استلر 

ریپل (Ripple)

ممکن است ریپل حتی تهدید بزرگ‌تری برای بیت کوین باشد. زیرا رمز دوم بزرگترین رمزنگاری پشت بیت کوین برای پیشی گرفتن از آن ، فقط نیاز به دو برابر شدن دارد.

مانند اتریوم ، همه نگاه‌ها به فناوری blockchain Ripple است که بطور ویژه در بانک‌های بزرگ و موسسات مالی مورد هدف قرار می‌گیرد. هزینه ها و کارمزدهای فوق العاده ارزان معاملات ریپل و زمان تسویه حساب سریع ریپل، به گونه‌ای طراحی شده است که بهترین روند پرداخت را رقم می‌زند.

ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند

دو نامزد دیگر وجود دارند که با احتمال کمتر آنها نسبت به ریپل، می توانند دقیقاً کاری را انجام دهند که ریپل انجام داده و از سایه ها بیرون بیایند و بیت کوین را غافلگیر کرده و از آن پیشی بگیرند. استلر و مونرو، این دو ارز دیجیتال هستند.

مونرو (Monero)

اگرچه در حال حاضر مونرو کوچکترین مورد احتمالی ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند، است، و در بازار تقریباً 250 میلیارد دلار عقب‌تر از بیت کوین است، اما این پتانسیل را دارد که واقعاً سر خود را بچرخد و با بیت کوین بعنوان بزرگترین ارز دیجیتال، جابجا شود.

استلر (Stellar)

همانند Ripple و Ethereum، تکنولوژی Stellar's blockchain یک ستاره است. بلاکچین استلر (Stellar's blockchain) برای اکثر معاملات، زمان پردازش سریع در شبکه خود بین دو تا پنج ثانیه را ارائه می‌دهد، که دوباره می‌تواند یک پیشرفت اساسی در فرایند مدت زمان تأیید باشد که اغلب در پرداخت‌های بین المللی مشاهده می‌شود.

همراهان عزیز! آیا این مقاله اطلاعات شما را درباره ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می‌زنند بیشتر کرد؟ نظر و پیش بینی شما چیست؟

تاریخ انتشار 21 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
سرمایه گذاری بیت کوین
افزایش قیمت بیت کوین به بیش از 20000 دلار
پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا
استخراج بیت کوین در ایران
بیت کوین رایگان در علی بابا (Alibaba)
ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند
بیت کوین و لایت کوین
انتقال پول با بیت کوین
خرید بیت کوین
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر