آیا قصد مهاجرت به کانادا را دارید؟ آیا با شرایط و اقلیم آن آشنایی دارید؟ معیارتان برای انتخاب شهر در کانادا چیست؟ نظرتان در مورد ادامه تحصیل در کانادا چیست؟ با چگونگی سرمایه گذاری در کاناد آشنا هستید؟ تا به حال تحقیقی در مورد شهرهای کانادا و میزان جرم و جنایت صورت گرفته در آن­ها انجام داده­‌اید؟ در ادامه با تراپی همراه باشید تا شما را با خطرناک ترین شهرهای کانادا برای زندگی آشنا سازیم.

خطرناک ترین شهرهای کانادا کدامند؟

برای زندگی در کشور کانادا نسبت به یک شهر بزرگ احساس امن‌­تری دارید یا یک شهر کوچک؟

مطمئنا پاسخ به این بستگی دارد که شهر کوچک مورد نظرتان در کدام نقطه از کانادا واقع شده است. برخی از شهر­های کوچک در کانادا مکا­ن­‌هایی امن و به دور از مشکل برای زندگی هستند، اما آمار جرم و جنایت در برخی دیگر بسیار زیاد است. پس قبل از رفتن حتما در مورد شهر محل اقامت خود تحقیق کنید. از این رو برای کمک به شما در شناسایی خطرناک‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی، در ادامه مطلب به معرفی 16 شهر پر جنایت در کانادا پرداخته شده است.

خطرناک ترین شهرهای کانادا

۱۶. تورنتو، انتاریو - جمعیت ۲،۸۷۶،۰۹۵

یکی از خطرناک ترین شهرهای کانادا تورنتو، انتاریو است. با افزایش نرخ قتل در تورنتو به ۲.۵۷ در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر، میزان آن به نسبت قابل توجهی از نرخ میانگین کانادا که ۱.۶۸ است بیشتر شده است. از این رو میزان قتل در این شهر بیش از دو برابر لندن با نرخ ۱.۲ در ۱۰۰۰۰۰ نفر است، امامتاسفانه نزدیک به آمار نیویورک با نرخ ۳.۴ در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر است. بنابراین نرخ جرم و جنایت در تورنتو - با شاخص شدت جرم و جنایت (۵۹) - در رتبه ۱۲۴ در میان شهرهای کوچک و کلان شهرهای بزرگ کانادایی قرار دارد.

۱۵. هالیفاکس، نوا اسکوشیا - جمعیت ۴۲۶،۰۸۳

از خطرناک ترین شهرهای کانادا نیز می‌توان از شهر هالیفاکس، نوا اسکوشیا نام برد. این شهر یکی از بزرگ­ترین شهرهای دریایی در کانادا است. آمار جرم آن تقریبا نزدیک به میانگین کلی کشور است. با این حال نرخ قتل باعث شده تا میزان مرگ و میر به ۲.۸۲ در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر برسد، این رقم بالاتر از تورنتو است و نزدیک به دو برابر میانگین ملی است. اما میزان جرایم با استفاده از اسلحه گرم تقریبا کمتر از نصف میانگین کانادا است. بنابراین نرخ جرم و جنایت در نوا، با استفاده از شاخص شدت جرم در رتبه ۱۲۱ در بین شهرهای کانادا است.

۱۴. کینگستون، انتاریو - جمعیت ۱۳۱،۷۴۶

در این شهر میزان نرخ­ قتل، استفاده از سلاح گرم، سرقت، اختلال در رانندگی و همچنین قاچاق مواد مخدر کمتر از میانگین کشوری است. اما با این حال بالا بودن میزان تجاوز و کلاهبرداری در این شهر باعث شده تا آن در لیست شهرهای پر جنایت در کانادا قرار بگیرد. بنابراین شاخص شدت جرم و جنایت کینگستون را در رتبه ۱۱۸ از بین ۲۲۹ شهر در کانادا قرار داده است.

۱۳. همیلتون، انتاریو - جمعیت ۵۶۱،۰۲۲

یکی دیگر از خطرناک ترین شهرهای کانادا ، همیلتون، انتاریو است. جنایات موجود در همیلتون شهر فولاد کانادا تقریبا مشابه با ایالت هالیفاکس است. میزان نرخ قتل در این شهر ۲.۱۴ است که نسبت به میانگین کشوری با رقم ۱.۶۸ بسیار بالاتر است. تجاوز یکی دیگر از جرایم سنگین در این شهر به شمار می­‌رود. با این حال در همیلتون جرایمی نظیر رانندگی و مواد مخدر بسیار پایین‌­تر از میانگین کشوری است. بنابراین شاخص شدت جرم و جنایت در این شهر تقریبا نزدیک به رتبه ۱۱۶ در بین ۲۲۹ شهر در کانادا است.

۱۲. مونترال، کبک- جمعیت ۲،۰۱۴،۲۲۱

تمامی جرم‌­ها اعم از قتل، تخلافات رانندگی، تجاوز، استفاده از سلاح‌­های گرم، قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری در این شهر پایین‌­تر از نرخ کشوری است. پس چرا رتبه مونترال در رده بدتری نسبت به شهرهایی مانند هالیفاکس و همیلتون قرار دارد؟ میزان سرقت در این شهر تقریبا دو برابر میانگین کشوری است. یکی دیگر از مشکلات اساسی در این شهر بالا بودن نرخ سرقت مسلحانه در بین دیگر شهرها است. همین امر باعث شده تا شاخص شدت جرم و جنایت در این شهر در رتبه ۹۷ از بین ۲۲۹ شهر در کانادا قرار بگیرد.

خطرناک ترین شهرهای کانادا

۱۱. کلگری، آلبرتا - جمعیت ۱،۳۱۸،۸۱۷

در این شهر میزان جرایمی مانند حمله، تجاوز، استفاده از سلاح گرم، اختلال در رانندگی و همچنین قاچاق مواد مخدر نسبت به میانگین کشوری بسیار کمتر است. با این حال جرایمی نظیر کلاهبرداری، سرقت و قتل‌عام­هایی اساسی در بالا رفتن شاخص میزان شدت جرم و جنایت در کانادا است. از این رو شاخص شدت جرم و جنایت در این شهر در رتبه ۹۳ از بین ۲۲۹ شهر در کانادا قرار دارد.

۱۰. لندن، انتاریو - جمعیت ۳۹۷،۴۹۳

لندن شهری کوچک و صلح جو با تعداد زیادی از کارگران شرکت بیمه­ای و خانه‌­هایی با آجرنماهای زیبا و خیابان‌های پر درخت از جمله بهترین شهرهای کانادا به شمار می­رفت. با گذشت سال­‌ها میزان کلاهبرداری در این شهر به بیش از ۵۰ درصد بالاتر از میانگین این کشور رسیده و همین امر باعث شده تا این شهر در لیست شهرهای پر جرم و جنایت در کانادا قرار گیرد. بنابراین شاخص شدت جرم و جنایت در این شهر در رتبه ۸۳ در بین ۲۲۹ شهر در کانادا قرار دارد.

در این مقاله با ۷ شهر پر خطر برای زندگی در کانادا آشنا شدیم. چنانچه مایلید با مطالب بیشتری در این زمینه آشنا شوید، ما را در قسمت دوم این مقاله دنبال نمائید.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله صمیمانه ممنون و سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید و چنانچه تجربیاتی مفید در این زمینه کسب نموده‌اید با دیگر دوستان از طریق کامنت‌ها در میان بگذارید. به منظور آشنایی با دیگر شهرهای خطرناک کانادا ما را در قسمت دوم همین مقاله دنبال نمائید.

تاریخ انتشار 13 فروردین 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر