با اینکه قانون مشخص و معینی برای خرید و فروش ارز دیجیتال در کشور ایران تصویب نشده است، اما خرید و فروش رمزارزها مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل و... در کشور انجام می‌شود. پیش از این دزدی‌ها و کلاهبرداری‌هایی انجام می‌گرفت که فروشندگان ارز دیجیتال را مجبور می‌کرد تا برای خرید و فروش رمزارزهای خود، برای مشتریان بخشی را به احراز هویت دیجیتال در خرید و فروش ارز دیجیتال اختصاص دهند. معمولا این احراز هویت‌ها به صورت حضوری و به همراه کارت ملی و کارت بانکی و در برخی از موارد برای امنیت بیشتر به همراه دست نوشته‌ای بود که با این حال برای برخی از خریداران که مشخصات خود را برای این فروشندگان فرستاده بودند، مشکلاتی ایجاد شد. گاهی اوقات برخی از این فروشندگان از تصاویر و مدارک ارسالی خریداران سوءاستفاده می‌کردند و به جای مشخصات خود، از مشخصات مشتریانشان استفاده می‌کردند. از این رو، مبحثی تحت عنوان احراز هویت دیجیتال در خرید و فروش ارز دیجیتال روی کار آمد که تراپی در این مقاله بیشتر برای شما عزیزان شرح خواهد داد.

احراز هویت دیجیتال در خرید و فروش ارز دیجیتال

احراز هویت دیجیتال در خرید و فروش ارز دیجیتال برای اولین بار در ایران عملیاتی شد

همانطور که ذکر کردیم، خرید و فروش ارز دیجیتال برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های متعدد، نیازمند به احراز هویت است؛ و از آنجا که این کار پیش از این به صورت حضوری و با در دست داشن کارت‌های شناسایی انجام می‌شد و کار را برای خریداران سخت می‌کرد، احراز هویت دیجیتال در خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران برای اولین‌بار عملیاتی شد.

برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و پولشویی، در صرافی‌های ایران مانند اکثر صرافی‌های جهان، قانون احراز هویت توسط پلیس فتا ابلاغ و اجرایی می‌شود. در این صرافی‌ها احراز هویت در فرآیندی که مدت زیادی را به کار می گیرد، بدین شکل صورت می‌پذیرد که اپراتور سیستم باید چهره کاربر را با مشخصات کارت ملی او مطابقت داده و سپس شماره تماس مالک را هم با مشخصات ثبت‌نامی او تطابق دهد که این فرآیند به طور اتوماتیک تا چندین ساعت به طول می‌انجامد.

احراز هویت دیجیتال در خرید و فروش ارز دیجیتال توسط پلتفرم یوآیدی

اخیرا پلتفرمی به نام یوآیدی برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ها و برای امنیت بیشتر، راه‌حلی را پیش رو گذاشته است که به واسطه آن افراد می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و با انجام احراز هویت دیجیتال در خرید و فروش ارز دیجیتال ، به صورت آنلاین خریدوفروش رمزارز را انجام دهند. 

یوآیدی پلتفرم احراز هویت غیرحضوری (e-KYC) در ایران است که همگام با نظام مالی جهانی، زیرساخت لازم برای شروع بانکداری بدون شعبه در ایران و سرمایه‌گذاری آنلاین مطابق با استانداردهای بین‌المللی را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن رگ‌تگ در عین حفظ حریم شخصی کاربران زیرساخت لازم برای افزایش سطح خدمات غیرحضوری را برای بانک‌ها، کارگزاران بیمه، بورس و سایر مجموعه‌هایی که برای افزایش امنیت مبادلات خود نیاز به احراز هویت کاربران دارند، فراهم می‌آورد.

اپلیکیشن یوآیدی به این منظور به وجود آمده است که هویتی که هر شخصی دارد و دولت برای همه ما تشکیل داده است، مانند کارت ملی و شناسنامه، دیگر پاسخگوی نیازهای عصر دیجیتال و دنیای جدید بانکداری و تراکنش مالی در اینترنت نیست. در حال حاضر کشورهای پیشرفته و مقدم در زمینه‌ی بانکداری برای پاسخگویی به این فضای جدید به سمت هویت دیجیتال منحصربه‌فرد (Unique Identity) و راهکارهای شناسایی مشتری به‌صورت الکترونیکی حرکت کرده‌اند.

احراز هویت دیجیتال در خرید و فروش ارز دیجیتال

بستر قابل اعتماد و امن احراز هویت یوآیدی توانسته است با ارائه راهکار احراز هویت دیجیتال تمام فرآیندهای احراز هویت را به صورت آنلاین و در کم تر از یک دقیقه انجام دهد. این پلتفرم توانسته با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های پیشرفته و با استفاده از ویژگی‌های بایومتریک افراد، بستر مناسب و امنی را فراهم آورد تا ارائه‌دهندگان خدمات مالی بتوانند کاربران خود را به صورت سریع، دقیق و با امنیت بالا احراز هویت کنند.

پلتفرم یوآیدی با همکاری گروه سرمایه‌گذاری "اسکناس"، تکنولوژی احراز هویت دیجیتال در خرید و فروش ارز دیجیتال را برای اولین بار در ایران در بستر خرید و فروش رمزارزها در قالب اپلیکیشن اسکناس راه‌اندازی کرده است. از این رو، می‌توان معاملات ارزهای دیجیتال خود را به سادگی در کمترین زمان ممکن و با ارتباط با اپراتورها به صورت اتوماتیک انجام داد.

 

همراهان گران‌قدر تراپی! آیا شما نیز به سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال علاقه‌مندید؟ اگر تا به حال در سیستم احراز هویت به مشکل برخورد می‌کرده‌اید، اکنون با احراز هویت دیجیتال در خرید و فروش رمزارزها، به سادگی این کار حتی در سایت تراپی میسر است. لطفا اگر با مشکلی مواجه شدید، سوال خود را با مجموعه تراپی درمیان بگذارید.

تاریخ انتشار 20 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر