همانطور که سفر به بعضی از کشورها بدون ویزا هم امکان پذیر است، مثل کشور چین، سفر به برخی دیگر از کشورها مثل ایالات متحده آمریکا نه تنها به ویزا نیاز دارد، بلکه برای اهداف مختلف سفر به این کشور باید ویزای مربوطه را داشته باشید. در مقالات قبلی شما را با ویزای TN و ویزای B-1 آشنا کردیم. در این مقاله نیز شما را با ویزای E-1 و E-2 آمریکا آشنا خواهیم کرد. لطفا با تراپی همراه شوید.

ویزای E-1 و E-2 آمریکا چیست؟

ویزای E-1 ویزای تجاری برای فعالان در سرمایه گذاری و انواع مبادلات می‌باشد و ویزای E-2 ویزای سرمایه گذار می‌باشد. این دو نوع ویزا بیشتر برای سرمایه گذاران، اشخاص فعال در زمین‌های مختلف بیزینس وکسب و کار ، مدیران و کارمندانی که مایلند برای یک دوره زمانی در ایالات متحده آمریکا در یک شرکت تجارت بین الملل یا برای یک سرمایه گذاری تجاری بزرگ در ایالات متحده آمریکا بماند، مناسب می‌باشد. در ادامه با تراپی همراه شوید تا مطالب بیشتری را در مورد ویزای E-1 و E-2 آمریکا برای شما بیان کنیم.

ویزای E-1 و E-2 آمریکا

چه افرادی واجد شرایط دریافت ویزای E-1 و E-2 آمریکا هستند؟

به طور کلی ویزای  E برای همه‌ی افرادی که بخواهد به تجارت یا سرمایه گذاری بپردازد، مناسب نیست. این کلاس ویزا منحصراً برای مواردی است که USCIS آن را "معامله گران و سرمایه گذاران قراردادی" می‌نامد.

این بدان معناست که کلیه‌ی متقاضیان برای دریافت ویزای E-1 و E-2 آمریکا با تبعه کشورهایی باشند که در زمینه‌های تجاری وبیزینس با ایالات متحده آمریکا برای سرمایه گذاری قرار داد بسته‌اند.

به منظور آگاهی از این موضوع که آیا کشور شما جز لیست کشورهای مورد معاهده با ایالات متحده آمریکا می‌باشد یا نه، می توانید در لست جامع ارائه شده توسط وزارت امور خارجه جستجو کنید.

این را بدانید که برای دریافت ویزای E-1 و E-2 آمریکا  نیازی نیست که در حال حاضر درکشور مورد نظر ساکن باشید، تنها کافیست که تبعه آن کشور باشید.

در ادامه به معرفی دو نوع ویزای E-1 و E-2 آمریکا خواهیم پرداخت. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

ویزای E-1 آمریکا یا ویزای قرارداد تاجر

متقاضیان خارجی برای تجارت یاسرمایه گذاری نیازمند یکسری ملزومات هستند تا بتوانند برای دریافت ویزای E-1 آمریکا واجد شرایط بشوند که این ملزومات تحت قوانین مهاجرت تعیین شده است. در نهایت افسر کنسولگری مشخص می‌کند که آیا متقاضی ویزای E-1 آمریکا واجد شرایط دریافت ویزا می‌باشد یا خیر.

همانطور که گفته شد، متقاضی باید تبعه‌ی یکی از کشورهای دارای قرارداد تجاری با ایالات متحده آمریکا باشد. فرد متقاضی تیز باید تجارت بین الملل را در برنامه‌ی کار خود داشته باشد به طوری که تجارت بین الملل در حجم قابل توجه و به طور مداوم در برنامه‌ی کسب و کار آن‌ها وجود داشته باشد.

تجارت باید به طور عمده بین ایالات متحده آمریکا و کشور مورد طرف قرارداد تجاری با آمریکا باشد. در حقیقت باید بیش از 50 درصد این معاملات با ایالات متحده آمریکا صورت گیرد.

ویزای E-2 آمریکا یا ویزای قرارداد سرمایه گذاری

متقاضیان دریافت ویزای E-2 آمریکا باید طبق قوانین تعیین شده از سوی اداره‌ی مهاجرت باید واجد شرایط دریافت این نوع ویزا باشند. در نهایت پس از بررسی شرایط متقاضی طبق آنچه مشخص شده است، افسر کنسولگری مشخص می‌کند که آیا فرد واجد شرایط دریافت ویزای E-2 آمریکا می‌باشد یا نه.

برای دریافت ویزای ویزای E-2 آمریکا نیز فرد متقاضی باید تبعه یکی از کشورهای طرف قرارداد تجاری با ایالات متحده آمریکا باشد. همچنین سرمایه گذار برای توسعه و هدایت شرکت باید به ایالات متحده آمریکا بیاید، اما چنانچه فرد متقاضی، سرمایه گذار اصلی نباشد، باید در یک مهارت اجرایی از تخصص کافی برخوردار باشد.

ویزای E-1 و E-2 آمریکا

نحوه درخواست ویزای E-1 و E-2 آمریکا  و ملزومات آن

درخواست برای دریافت ویزای E-1 و E-2 آمریکا  به طور کلی در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده آمریکا انجام می‌شود، البته با توجه به محل اقامت دائم متقاضیان. اگر چه درخواست ویزای E-1 و E-2 آمریکا ممکن است در هر دفتر کنسولگری ایالات متحدهآمریکا در خارج از این کشور انجام شود اما در کل بررسی صلاحیت متقاضی برای دریافت ویزا در کشوری خارج از محل اقامت اندکی دشوار است.

هزینه‌ی دریافت ویزای E-1 و E-2 آمریکا چقدر است؟

هزینه‌ی دریافت ویزای E-1 و E-2 آمریکا بستگی دارد به این که آیا در حال حاضر شما در ایالات متحده امریکا به سر می‌برید و با در در خارج از این کشور هستید. همچنین برای افرادی که در گذشته در ایالات متحده مشغول به کار بوده‌اند نیز هزینه‌ی دریافت ویزای E-1 و E-2 آمریکا متفاوت می‌باشد. در ادامه هزینه‌ی تقریبی برای درخواست ویزای E-1 و E-2 آمریکا را برای شما بیان خواهیم کرد.

هزینه‌ی دریافت ویزای E-1 و E-2 آمریکا

  • هزینه ی فرم اولیه I-129 برابر است با : 460 دلار
  • هزینه ی پردازش حق بیمه : 1.410 دلار
  • هزینه ی فرم DS-160 : 2.5 دلار

این موارد نیز هزینه‌های موجود برای دریافت ویزای E-1 و E-2 آمریکا می‌باشد.

بیشتر بخوانید : سفر بدون ویزا به چین

در این مقاله سعی کردیم شما دوستان گرامی را با یکی دیگر از انواع ویزای آمریکا آشنا کنیم. امید است مطالب ارائه شده مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

با ما تماس بگیرید وسوالات و مشکلات خود را با مادر میان بگذارید.

تاریخ انتشار 04 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر