برای سفر به ایالات متحده آمریکا با هر هدف کاری، تحصیلی و ... باید ویزای مخصوص به آن را داشته باشید. برای مهاجرت به این کشور و اقامت دائم نیز باید گرین کارت دریافت کنید که از راه‌ها و روش‌های مختلف دریافت گرین کارت امکان پذیر است. به طور مثال دریافت گرین کارت از طریق اقوام درجه یک که در ایالات متحده مقیم هستند، یا دریافت گرین کارت از طریق ازدواج و ... در این مقاله مطالبی را در مورد گرین کارت EB-4 برای شما خواهیم گفت که مربوط به مبلغان دینی در ایالات متحده می‌باشد. لطفا با تراپی همراه شوید.

درباره ی گرین کارت EB-4

به طور کلی ویزای EB-4 از نوع ویزاهای مبتنی بر استخدام است، برای مهاجران خاص که در زمینه‌های مذهبی و تبلیغ دین فعالیت دارند صادر می‌شود.

گرین کارت EB-4

شرایط دریافت گرین کارت EB-4

شرایط دریافت ویزای EB-4 برای متقاضیان، با توجه به تعداد داوطلبان برای دریافت گرین کارت EB-4 متفاوت است اما در کل :

  • فرد متقاضی باید فرم I-360 را تکمیل کرده و به همراه سایر مدارک خواسته شده به سفارت تحویا دهد.
  • فرد متقاضی می‌تواند بدون داشتن هیچ کارفارمایی برای درخواست ویزای  EB-4 تقاضا بدهد.

فرایند درخواست به عنوان یک مبلغ دین برای دریافت گرین کارت   EB-4

  • در صورتی که فرد متقاضی دارای کارفرما باشد، فرم I-360 را باید به USCIS ارسال کند.
  • برای یک مبلغ مذهبی، هیچ نیازی به PERM نیست، با این وجود او باید مدارکی را از سوی یک سازمان مذهبی ارائه دهد.
  • فرد متقاضی باید مدارکی را ارئه دهند که ثابت کند موسسه‌ی مذهبی مربوطه یک موسسه‌ی غیر انتفاعی است.
  • فرد متقاضی موظف است که یک گواهی از سوی یک شخص برتر از سازمان مذهبی در ابالات متحده آمریکا در دست داشته باشد.

آیا با ویزای R-1 می‌توان گرین کارت EB-4 دریافت کرد؟

این یک تصور غلط است که داشتن ویزای R-1 یک مسیر مستقیم برای دریافت گرین کارت EB-4 است. شاید این تصور غلط به خاطر وجود بسیاری از شرایط مشابه ویزای R-1 و EB-4 می‌باشد، اما باید بدانید که این تضمینی برای دریافت گرین کارت EB-4 با داشتن ویزای R-1 نمی‌باشد. پس برای گرفتن گرین کارت EB-4 باید مانند سایر متقاضیان یک دادخواست I-360 ثبت کنید و صبر کنید تا تاریخ اولویت شما قبل از حضور در مصاحبه کنسولی مشخص شود.

اما سوال مهمی در این زمینه وجود دارد که در ادامه به پاسخ آن پرداخته‌ایم و آن هم این است که : اصلا چه کسانی واجد شرایط برای تبلیغ دین هستند؟

چه کسی صلاحیت دارد که به عنوان مبلغ در آمریکا اقامت پیدا کند؟

برای اینکه فرد متقاضی به عنوان یک مبلغ دین در ایالات متحده در نظر گرفته شود، قانون مشخص می‌کند که آیا او در یک فرقه‌ی به  انجام  فعالیت‌های مربوط به آن مذهب می‌پردازد، مثل : کاهنان، راهبان، خاخام‌ها و ... .

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که محدودیت‌هایی در مورد اینکه چه کسی می‌تواند خود را مبلغ دین معرفی کند وجود دارد و آن‌ها باید گواهینامه یا مجوز از یک نهاد رسمی دریافت کنند.

گرین کارت EB-4

مزیت ویزای EB-4 نسبت به دیگر ویزاهای آمریکا چیست؟

روند سریع انجام دریافت ویزای EB-4 از جمله مزیت‌های آن است و بلافاصله پس از تائید درخواست شما، با درخواستتان موافقت خواهد شد. همچنین برای دریافت ویزای مبلغ دین به هیچ گونه تست بازاری نیاز نیست و درکل فرایند دریافت ویزای EB-4  تنها چند ماه به طول می‌انجامد.

مهاجرت اقوام درجه یک با گرین کارت EB-4

برای بسیاری از متقاضیان دریافت ویزای EB-4، ممکن است این سوال پش بیاید که آیا ما می‌توانیم اعضای خانواده مان را با خود به ایالات متحده ببریم؟ پاسخ این سوال مثبت است. آن‌ها می‌توانند درصورتی که گرین کارت EB-4 آن‌ها صادر شده، اقدام درجه یک مثل همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال را نیز با خود ببرند.

بشتر بدانید : اخذ گرین کارت آمریکا

کلام آخر

در صورتی که شما هدف از مهاجرت فرد متقاضی به ایالات متحده آمریکا، برای انجام فعالیت‌های مذهبی و تبلیغ دین باشد، فرد می‌تواند برای دریافت ویزای EB-4  اقدام نموده و سپس گرین کارت EB-4 دریافت نماید. اما قبل از آن شرایط فرد و صلاحیت وی سنجیده می‌شود و در صورتی که واجد شرایط دریافت ویزای EB-4 باشد، می‌تواند با دریافت گرین کارت EB-4 در ایلات متحده اقامت دائم داشته باشد. همچنین می‌تواند اقوام درجه یک را نیز با خود ببرد.

دوستان از اینکه همواره ما را مورد توجه و لطف خود قرار می‌دهید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 11 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر