همانطور که می‌دانید با در دست داشتن گرین کارت یا کارت سبز آمریکا، شما قادرخواهید بود به طور دائم در ایالات متحده آمریکا اقامت داشته باشید و از بسیاری از امکانات موجود برای شهروندان آمریکایی بهره‌مند شوید.آیا می‌دانید که برای دریافت کارت سبز آمریکا راه‌های مختلفی وجود دارد. به طور مثال از طریق لاتاری، از طریق ازدواج ، اقوام درجه یک و چند روش دیگر که در مقالات آتی برای شما خواهیم گفت، می‌توانید گرین کارت دریافت کنید. در این مقاله در مورد گرین کارت سرمایه گذاری EB-5 مطالب مفیدی را برای شما آورده‌ایم. با تراپی همراه شوید.

معرفی گرین کارت سرمایه گذاری EB-5

این نوع گرین کارت مبتی بر اشتغال است و با هدف جذب سرمایه‌های خارجی به ایالات متحده آمریکا و برای ایجاد فرصت‌های شغلی در این کشور می‌باشد. سالانه ده هزار ویزای مهاجرت سرمایه گذاری EB-5 برای داوطلبان مهاجرت جهت اشتغال در ایلات متحده آمریکا در دسترس می‌باشد.

گرین کارت سرمایه گذاری EB-5

از سال 1992 به بعد، سه هزار ویزای سرمایه گذاری EB-5 به طور جداگانه برای سرمایه گذاران در ایالات متحده آمریکا به منظور رشد و ارتقا اقتصاد این کشور در نظر گرفته می‌شود.

چه کسانی واجد شرایط دریافت گرین کارت سرمایه گذاری EB-5 می‌باشند؟

بر اساس شرایط و قوانین مشخص شده که در ادامه ذکر کرده‌ایم، یک داوطلب می تواند در ایالات متحده آمریکا سرمایه گذاری کند. وی با داشتن یکی از این شرایط می‌تواند گرین کارت سرمایه گذاری EB-5 را دریافت کند.

  • یک میلیون دلار در یک کسب و کار جدید، یا یکی از کسب و کارهای موجود در ایالات متحده آمریکا یا در یک شرکت تجاری که حداقل 10 شغل تمام وقت در این کشور ایجاد کند.
  • اینکه 500 هزار دلار در یک شرکت تجاری جدید یا یک شرکت موجود در دنیا کشور در یک منطقه‌ی روستایی که نرخ بیکاری بالا است، سرمایه گذاری کند.
  • سرمایه گذاری در منطقه‌ای معین در ایالات متحده، به طوری که فرد بتواند ثابت کند که این سرمایه گذاری به نفع اقتصاد کشور آمریکا خواهد بود.

به این ترتیب به یکی از شرایط ذکر شده در بالا، فرد می‌تواند داوطلب سرمایه گذاری در کشور آمریکا بشود.

فرایند دریافت گرین کارت سرمایه گذاری EB-5

در واقع فرایند دریافت گرین کارت سرمایه گذاری EB-5 یک فرایند چند مرحله‌ای است. بعد از پر کردن فرم I-526، که فرم درخواست مهاجرت به عنوان یک سرمایه گذار خارجی می‌باشد را می‌توانید به همراه فرم I-485 پر کنید و تحویل به سفارت آمریکا می‌باشد.

اما در صورتی که در زمان درخواست برای سرمایه گذاری، در ایالات متحده آمریکا اقامت ندارید، باید فرم‌ها را به کنسولگری آمریکا در کشور خود تحویل دهید. در این صورت شما باید یک برنامه‌ی ویزای مهاجرت آنلاین، یعنی DS-260 را نیز تکمیل کنید. به علاوه باید برای مصاحبه نیز به کنسولگری مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که در مصاحبه سوالاتی در مورد سوابق شما و برنامه‌هایی که برای سرمایه گذاری در آمریکا دارید، سوالاتی پرسیده می‌شود و سپس این سوالات ضمیمه‌ی پرونده‌ی شما خواهد شد.

گرین کارت سرمایه گذاری EB-5

دوستان داوطلب برای دریافت گرین کارت سرمایه گذاری EB-5 ، خوب است بدانید که وزارت امور خارجه آمریکا هر ماه، ماهنامه‌ای را منتشر می‌کند که در آن وضعیت افراد داوطلب برای دریافت ویزا مشخص شده است، همچنین تاریخ و سایر جزئیاتی را که فرد به منظور پیگیری کار خود باید بداند نیز در آن مشخص شده است، تا در صورت نیاز اقدامات لازم انجام گیرد.

بیشتر بدانید :  چگونه گرین کارت بگیریم؟

در نهایت پس از انجام مراحل مربوط به فرایند دریافت گرین کارت سرمایه گذاری EB-5 ، کارت سبز برای شما صادر می‌شود و به مدت دو سال مشروط هم اعتبار دارد. مرحله‌ی دوم مربوط می‌شود به زمانی که تاریخ کارت رو به اتمام است و شما می‌بایستی برای برداشتن شروط کارت، حداقل 90 روز قبل از اتمام تاریخ آن برای تکمیل و ارائه‌ی فرم I-829 اقدام کنید.

سخن آخر

در صورتی که شما قصد سرمایه مهاجرت با هدف سرمایه گذاری به ایالات متحده آمریکا را داشته باشید، می‌توانید شرایط ذکر شده را در نظر بگیرید و در صورتی که خود را واجد شرایط می‌دانید اقدامات لازم را انجام دهید تا در صورت تائید، گرین کارت سرمایه گذاری  EB-5 برای شما صادر شود.

با مقاله‌ای دیگر در مورد یکی دیگر از انواع گرین کارت آمریکا به نام گرین کارت سرمایه گذاری EB-5 با شما دوستان بودیم. از توجه و همراهیتان بسیار ممنون و سپاسگزاریم. در صورتی که با سوال یا مشکلی مواجه شدید، حتما با ما تماس بگیرید.

تاریخ انتشار 07 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر