ویزای دانشجویی F-1 رایج‌ترین ویزا برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در ایالات متحده هستند. در واقع این ویزا یک ویزای موقتی برای دانشجویان خارجی است که برای ادامه تحصیل در یک دانشگاه یا کالج معتبر وارد ایالات متحده می‌شوند. در سال 2012 ، حدود 486000 ویزای جدید F-1 توسط ایالات متحده صادر شد که تقریبا دو برابر تعداد ویزایی بود که در سال گذشته صادر شده بود. در مقالات قبلی ویزای E-1 و E-2 ، ویزای TN و ویزای ویزیتور B-1 را به شما عزیزان معرفی کردیم. در این مقاله نیز ویزای F-1 آمریکا را به شما معرفی خواهیم کرد. با تراپی همراه شوید.

نحوه‌ی درخواست ویزای F-1 آمریکا (ویزای دانشجویی)

مراحل درخواست برای دریافت ویزای F-1 آمریکا بسته به سفارت یا کنسولگری که از آنجا برای درخواست ویزا انتخاب می‌کنید، متفاوت است. اما به طور کلی شروع روند درخواست ویزای غیر مهاجرتی، از فرم DS-160 آغاز می‌شود.  شما باید از صفحه‌ی درخواست فرم پرینت بگیرید و آن را با دقت پر کنید و در روز مصاحبه آن را همراه خود ببرید. مراحل دیگر را نیز بایستی به صورت آنلاین انجام دهید. عکس خود را آپلود کنید و همرا با برنامه‌ی ثبت نام آنلاین آن را ارسال کنید.

ویزای F-1 آمریکا

پس از تکمیل درخواست آنلاین خود ، می‌توانید برنامه مصاحبه را در هر سفارت یا کنسولگری ایالات متحده انجام دهید. بهتر است یک مکان مصاحبه را در منطقه‌ای که در آن اقامت دائم دارید انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که برای ویزای دانشجویی F-1 خود زود اقدام کنید زیرا زمان انتظار مصاحبه بسته به مکان و فصول سال، متفاوت خواهد بود.

شرایط دریافت ویزای F-1 آمریکا (ویزای دانشجویی) چیست؟

  • برنامه انتخاب شده باید یک برنامه آموزشی معتبر آکادمیک ، یک برنامه آموزش زبان یا یک برنامه حرفه‌ای باشد.
  • دانشجو باید توسط برنامه‌ی دانشجویی بازدیدکنندگان مهاجرت‌های دانشجویی و اداره‌ی گمرگ پذیرفته شود.
  • دانشجو باید به عنوان دانشجوی تمام وقت ثبت نام کند.
  • دانشجو باید بتواند مهارت زبان انگلیسی خود را ثابت کند و یا در دوره‌های آموزش زبان ثبت نام کند و مهارت کسب کند.
  • دانش آموز باید از استطاعت مالی برخوردار بوده تا در طول تحصیل از لحاظ مالی تامین باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای F-1 آمریکا (ویزای دانشجویی)

در این بخش از مقاله برای شما عزیزان مدارک مورد نیاز برای ارائه‌ی درخواست ویزای F-1 آمریکا را برای شما ذکر خواهیم کرد. همچنان با ما همراه باشید.

  • قبل از اینکه برای ویزای F-1 آمریکا درخواست دهید باید مدارک لازم را تهیه کنید و در روز مصاحبه آن مدارک را همراه خود داشته باشید.
لازم است بدانید در صورتی که این مدارک را همراه نداشته باشید، ممکن است برای تصویب ویزای F-1 آمریکا با مشکل مواجه شوید.
  • گذرنامه معتبر. گذرنامه‌ی شما باید حداقل 6 ماه بیشتر از مدت زمان اقامت شما در ایالات متحده آمریکا اعتبار داشته باشد.
  • ارائه‌ی فرم درخواست ویزای DS-160
  • پرداخت هزینه‌ی مورد نظر و ارائه‌ی رسید آن
  • اگر در هنگام ثبت نام آنلاین موفق به آپلود عکس خود نشده‌اید، می‌توانید عکس پرینت شده‌ی خود را در روز مراجعه به سفارت برای مصاحبه، ارائه نمائید.
  • گواهی صلاحیت دانشجوی غیر مهاجر (F-1 یا M-1) ، فرم I-20

دانشگاه مورد نظر شما پس از وارد کردن اطلاعات شما در پایگاه داده SEVIS ، فرم SEVIS را برای شما ایجاد و ارسال می‌کند.

توجه داشته باشید که هم شما و مسئول دانشگاه هر دو باید فرم I-20 را امضا نمائید.

ویزای F-1 آمریکا

مجوز کار با ویزای F-1 آمریکا (ویزای دانشجویی)

دانشجویانی که ویزای F-1 آمریکا (ویزای دانشجویی) را دریافت نموده‌اند، مجاز به کار در اولین سال ورود به دانشگاه نیستند. اما می‌توانند از سال‌های بعد طبق مقررات خاصی در دانشگاه به کار و فعالیت بپردازند.

به این ترتیب شما دوستانی که علاقه‌مند به تحصیل در ایالات متحده آمریکا هستید، می‌توانید با مطالعه‌ی دقیق این مقاله و نکاتی که به آن اشاره کردیم، اطلاعات کافی کسب نمائید و سپس برای دریافت ویزای F-1 امریکا اقدام نمائید.

بیشتر بخوانید : چگونگی اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

اگر شما دوست عزیز نیز از جمله افرادی هستید که در ایالات متحده امریکا تحصیل کرده‌اید و تجربه‌ی دریافت ویزای F-1 آمریکا را داشته‌اید، در صورتی که مایل هستید، تجربیات مفید خود را با دیگر دوستان از طریق کامنت به اشتراک بگذارید.

از توجه و همراهی شما دوستان عزیز تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 10 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر