کشور آلمان به علت دانشگاه های بسیار خوب، دانشجویان فعال و نیز هزینه های عالی که دارد ، در میان دانشجویان بین المللی، از محبوبیت خاصی برخوردار است. به علاوه ، کشور آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپائی، کشور گرانی نیست و حتی تحصیل در این کشور برای دانشجویان کارشناسی، دانشجویان کارشناسی ارشد و پژوهشگران، رایگان می باشد. چنانچه شما به فکر تحصیل رایگان در آلمان هستید و به دنبال دانشگاهی هستید که برای تحصیل در آن مجبور به پرداخت شهریه نباشید و یا بخواهید شهریه اندکی را بپردازید، این مقاله را تا پایان مطالعه نمائید.

دوستان همراه، چنانچه به صورت اکادمیک قصد ادامه تحصیل رایگان در آلمان را دارید، خوب است شما را با مراکز اکادمیک این کشور آشنا کنیم.

مراکز آکادمیک در کشور آلمان

  • مراکز آموزش عالی کشور آلمان

افرادی که علاقه مند به فراگیری حرفه های مختلف هستند تا بتوانند وارد بازار کار شوند می توانند این مراکز را برای تحصیل انتخاب کنند. شما پس از شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره مورد قبول، می توانید در این مراکز مشغول به تحصیل شوید. در این مراکز آموزشی تدریس به طور همزمان به صورت تئوری و عملی انجام می شود.

  • دانشگاه ها

در کشور آلمان، سیستم آموزشی دانشگاه ها مطابق با نظام آموزشی بین المللی می باشد. در دانشگاه ها مطالب به صورت تئوری به دانشجویان تدریس می شود و در کنار آن از دانشجویان می خواهند که به تحقیق و پژوهش بپردازند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی یا انتخاب می کنند که وارد بازار کار شوند و یا به ادامه تحصیل می پردازند.

  • مراکز آموزش موسیقی و هنر

علاقه مندان به تحصیل در رشته های هنری مانند : گرافیک، طراحی لباس، نقاشی و ....می توانند در این مراکز اقدام به ثبت نام نمایند. البته برای ورود به این آکادمی ها نیز می بایست در آزمون عملی ورودی شرکت نموده و پس از کسب گرید مورد قبول در یک مصاحبه نیز شرکت کنند.

تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور آلمان، بسیار اندک است به طوری که در واقع برای شما رایگان محسوب می شود. تحصیل در دانشگاه هایی که به زبان آلمانی تدریس می شود نیز رایگان است. اما چنانچه مایل به تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان هستید باید یک هزینه ی جزئی را بپردازید. کشور آلمان از ظرفیت پذیرش بالایی برای تحصیل و کار برخوردار است.

تحصیل رایگان در آلمان در مقطع کارشناسی

دوره کارشناسی در کشور آلمان 4 سال می باشد. متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، می بایست دارای مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی  باشند به علاوه باید در رشته ای مرتبط با رشته مورد نظر خود در آزمون سراسری نمره ی قبولی کسب نموده باشند. این را بدانید که، شما باید یک دیپلم معادل دیپلم کشور آلمان داشته باشید، بنابراین می بایست یک دوره یک ساله کالج را در کشور آلمان گذرانده باشید تا اجازه ورود به دانشگاه را داشته  باشید.

تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل رایگان در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در کشور آلمان نیز دو سال می باشد. برای تحصیل در این دوره باید دارای مردک کارشناسی از دانشگاه آزاد یا سراسری باشید. پس از اینکه مدارک تحصیلی خود را به دانشگاهی در آلمان ارائه دهید، مسئولین آن را به دقت بررسی می نمایند و در صورتی که دارای سوابق تحصیلی قوی و مورد قبول برای آن ها باشید، اجازه تحصیل در دانشگاه های مطرح کشور آلمان را خواهید داشت.

چنانچه مایل باشید دوره کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه هایی بگذرانید که به زبان انگلیسی تدریس می کنند می بایست مدرک آیلس با حداقل نمره 6.5 داشته باشید و یا مدرک تافل با حداقل نمره 90.

تحصیل رایگان در آلمان در مقطع دکترا

دوره دکترا در کشور آلمان بین 3 تا 5 سال می باشد. چنانچه دانشجو بخواهد که در مقطع دکترا موفق بشود می بایست  با اساتیدی که در ارتباط با رشته تحصیلی دانشجو، فعالیت ها و پژوهش هایی انجام داده اند و در آن زمینه تخصص دارند ارتباط مستمر بر قرار کند و از راهنمائی های آن ها استفاده نماید. تز دکترا می تواند به زبان انگلیسی ارائه شود ولی اکثرا مقطع دکترا در این کشور به زبان اآلمانی می باشد. نمره  ایلس برای مقطع دکترا می بایست 7 به بالا باشد.

مدارک لازم برای پذیرش در کشور آلمان

  • ریز نمرات دوره دیپلم به همراه مدرک دیپلم و ترجمه آن ها
  • مدرک پیش دانشگاهی و ترجمه آن
  • سوابق تحصیلی دوره کارشناسی به همراه مدرک کارشناسی و ترجمه آن ها
  • مدرک های بین المللی زبان انگلیسی( تافل و آیلتس و ...) وزبان آلمانی.
  • پاسپورتی که حداقل 6 ماه اعتبار دارد.
این را هم بدانید که :
اشخاصی که غیر از اتباع کشورهای اتحادیه اروپا هستند، فقط اجازه ی کار پاره وقت در کشور آلمان را دارند. در آمد اینگونه کارها بین 8 تا 10 یورو می باشد.

چنانچه شما جز آن دسته از آن افرادی هستید که ورزش جز یکی از علاقه مندی های شما می باشد. دانشگاه های کشور آلمان در مقاطع بالای تحصیلی ، استفاده از امکانات ورزشی را برای دانشجویان بین المللی  رایگان در نظر گرفته است.

خدماتی که تراپی در این خصوص برای شما عزیزان ارائه می دهد

دوستان همراه!

 چنانچه تصمیم گرفته اید برای تحصیل به کشور آلمان یا کشوری دیگر سفر کنید  برای پرداخت هزینه ی اپلای و نیز برای پرداخت هزینه ی شرکت در آزمون های بین المللی، لینک پرداخت هزینه را برای ما ارسال نمائید تا ما به راحتی و در اسرع وقت، پرداخت هزینه را برای شما انجام دهیم. 

عزیزان، جهت پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون های بین المللی و نیز پرداخت هزینه ی اپلای از طریق لینک زیر اقدام نمائید.

پرداخت هزینه ی اپلای و شرکت  در آزمون های بین المللی

بیشتر بخوانید :

ثبت نام در آزمون آیلتس (IELTS)

پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون های خارجی توسط تراپی

 

تاریخ انتشار 07 تیر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر