در مقالات قبلی بهترین ابزارهای سئو، که دارای هزینه‌های معقولی نیز بودند را برای شما معرفی کردیم و گفتیم که استفاده از این ابزارها می‌تواند به بهبود رتبه وب سایت شما کمک بسیاری نماید. برخی از ابزارهای سئو نیز وجود دارند که با قائل شدن برخی از محدودیت‌ها برای استفاده از ابزار سئو، امکان استفاده رایگان از آن را برای کاربران فراهم کرده است. در این مقاله به معرفی بهترین ابزارهای رایگان سئو پرداخته‌ایم. لطفا با تراپی همراه شوید.

 ابزارهای رایگان سئو را بشناسید

کاربرانی که قادر به خرید ابزارهای پولی سئو نیستند، می‌توانند از ابزارهای رایگان سئو که در این بخش از مقاله معرفی خواهیم کرد، استفاده کنند. البته استفاده از ابزارهای رایگان سئو با اندکی محدودیت همراه است. به عبارت دیگر، این ابزارها دارای امکانات محدودتری نسبت به ابزارهای پولی هستند.

ابزارهای رایگان سئو

کنسول جستجوی گوگل

حتی اگر در زمینه سئو تخصص نداشته باشید و در این زمینه تازه کار باشید، کنسول جستجوی گوگل می‌تواند اولین گزینه‌ی شما برای شروع استفاده از ابزارهای رایگان سئو باشد. این ابزار امکان بررسی اطلاعات موجود در سایت را برای شما فراهم می‌کند همچنینی برای شما شرایطی را فراهم کرده است تا بتوانید مشکلات احتمالی را در سایت خود پیدا کنید و آن‌ها در جهت بهبود محتوای با کیفیت ارتقا بخشید و کلمات کلیدی مناسبی را به کار ببرید.

SEOQuake

ابزار SEOQuake یکی از محبوب‌ترین ابزارهای افزودنی به نوار ابزار می‌باشد که میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا از علاقه‌مندان به استفاده از این ابزار سئو می‌باشند. در ابزار SEOQuake این امکان برای شما وجود دارد که چندین پارامتر موتور جستجو را در آن واحد ببینید و نتایج به دست آمده از هر موتور جستجو را با یکدیگر مقایسه کنید. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید جزئیات مربوط به تعداد بازدیدکنندگان، اطلاعات مربوط به تاریخچه ترافیک سایت در نمودار و ... را ببینید.

Google AdWords keyword planner

اینکه شما هنگام ایجاد محتوای صفحات وب خود از کلمات کلیدی مناسب اطلاعات کافی داشته باشید، می‌توانید محتواهای قوی و به اصطلاح شئو شده‌ای تولید کنید که بتواند از موتور جستجو رتبه‌ی خوبی دریافت کند. ابزار رایگان Google AdWords keyword planner یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو می‌باشد که می‌توانید از امکانات فوق العاده‌ی آن برای جستجوی کلمات کلیدی مناسب برای بهره‌مند شوید.

Google Optimise

ابزار Google Optimise یکی دیگر از ابزارهای رایگان سئو می‌باشد که توسط شرکت بزرگ گوگل ارائه شده است. با استفاده از Google Optimise شما می‌توانید بین محتواهای تولید شده در سایت تعادل برقرار کنید و همچنین بر روی مطالبی که بیشتر کاربران را در گیر خود کرده است، تمرکز بیشتری داشته باشید و آن‌ها را در جهت بهبود وضعیت سایت مورد استفاده قرار دهید.

ابزارهای رایگان سئو

Live Keyword Analysis

اگر نظر متخصصان در زمینه‌ی سئو را بخواهید، همه‌ی آن‌ها در این مورد اتفاق نظر دارند که چنانچه کلمات کلیدی را به درستی نشناسید و یا آن‌ها را به درستی و بدون برنامه در متن به کار ببرید، این نه تنها رتبه‌ی سایت شما را بهبود نخواهد بخشید، بلکه موجب وارد شدن خسارات بسیاری به وب سایت شما خواهد شد.

ابزار رایگان سئو Live Keyword Analysis یکی از بهترین ابزارهای سئو رایگان است که استفاده از آن بسیار آسان است. شما می‌توانید به راحتی متن مورد نظر خود را در آن کپی کنید و کلملت کلیدی موجود در متن را تجزیه و تحلیل کنید و از درستی تعداد و جای آن‌ها در متن اطمینان کسب کنید. این ابزار یکی از ابزارهای محبوب و مورد نیاز طراحان وب سایت‌ها می‌باشد.

Ahrefs

الگوریتم Pagerank گوگل، پایه و پشتیبان تمام آنچه است که در شبکه‌ی وب جهانی در حال انجام است. دانستن بک لینک‌ها (سایت‌هایی که شما به آن‌ها لینک داده‌اید)، برای صاحبان وب سایت‌ها و ناشران این امکان را فراهم می‌کند تا تشخیص دهند کدام لینک از دست رفته می‌تواند یک فرصت خوبی برای وب سایت شان باشد.

ابزار Ahrefs یکی از قدرتمندترین ابزارها در این زمینه می‌باشد و یکی از بزرگ‌ترین دارندگان فهرست بک لینک‌ها که در حال حاضر در دسترس می‌باشد با بیش از 16 تریلیون لینک شناخته شده و پوشش دهی 200 میلیون دامنه‌ی اصلی. اگر چه این ابزار یک ابزار رایگان نیست، اما دارای امکانات فوق العاده‌ای می‌باشد که می‌تواند برای صاحبان کسب و کار بسیار مفید باشد.

حال که شما با مهم‌ترین ابزارهای رایگان سئو آشنا شدید، می‌توانید آن‌ها را دانلود و استفاده کنید تا بتوانید کاری کنید که وب سایت شما بهتر دیده شود.

تاریخ انتشار 01 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر