در مقالات قبلی شما را با چگونگی را ه اندازی استارت اپ ها و نیز مدیریت مالی استارت اپ ها آشنا کردیم. همچنین گفتیم که یک استارت اپ با چه چالش‌هایی ممکن است روبرو شود. در این مقاله برای شما خواهیم گقت که چنانچه یک استارت اپ دچار رکود شد و نزدیک است که با شکست مواجه شود، چگونه آن را نجات دهیم. پس با تراپی همراه شوید تا شمارا با راه کارهای نجات یک استارت اپ از رکود آشنا کنیم.

راه‌ها و روش‌های نجات یک استارت اپ از رکود

در این بخش از مقاله برای شما راه کارهایی را معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌تواند استارت اپ خود را از رکود نجات داده و آن را به یک استارت اپ موفق تبدیل کنید.

به ایده‌ی خود ایمان داشته باشید

یکی از راه‌های نجات یک استارت اپ از رکود این است که به ایده‌ی خود ایمان داشته باشید. اگر واقعاً به آنچه انجام می‌دهید اعتقاد ندارید ، به هیچ وجه امکان موفقیت برای شما وجود ندارد. اهمیت اعتقاد به ایده استارتاپ شما این است که اعتماد به نفس شما را در تمام جوانب تقویت می‌کند. اعتقاد به ایده اولیه ، هر نوع شک و تردید خارجی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نمی گذارد که آن‌ها مانع از پیشرفت شما شود.

نجات یک استارت اپ از رکود

البته این شک و تردید چیزی نیست که در ابتدای کار از سوی شما ایجاد شود، بلکه این چیزی است که بعد از ورود شما به بازار به وجود خواهد آمد. برای مقابله با این مشکل شما باید توانای این را داشته باشید که با این مسئله مواجه شوید که بخش‌های خاصی از بازار ممکن است بخشی از آنچه شما ارائه می‌دهید را رد کند. اما شما همچنان باید به راه خود ادامه دهید و به ایده‌ی خود و آنچه ارائه می‌دهید اعتقاد داشته باشید تا شکست نخورید.

برای مشکل فعلی خود یک راه حل پیدا کنید

از دیگر راه کارهای نجات یک استارت اپ از رکود این است که برای مشکل فعلی خود راه حل پیدا کنید. شرکت‌های بسیاری هستند که برای فروش محصولات خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و به سختی می‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند. می‌دانید علت این امر چیست؟ علت این است مشکلاتی در رابطه با محصولات آن‌ها وجود دارد و آن‌ها سعی در بر طرف کردن آن مشکلات نمی‌کنند.

بنابریان هنگامی که می‌خواهید یک محصول جدید را روانه‌ی بازار کنید ابتدا به این خوب فکر کنید که آیا این محصول می‌تواند در حال حاضر مشکلی را از مشتریان رفع کند و اصلا به چه کاری می‌آید. سپس آن را به بازار ارائه دهید. پس از آن هم باید منتظر پاسخ بازار به محصول خود باشید و با توجه به بازخوردهای مشتری بتوانید مشکلات محصول را برطرف کنید.

از تجربیات دیگر صاحبان کسب و کار استفاده کنید

این نکته بسیار مهم است که زمانی که ایده‌ای خاص به ذهنتان می‌رسد، سریعا آن را رد نکنید و خوب در ذهن خود آن ایده را پردازش کنید. همچنین برای تصمیم گیری در مورد ایده  خود که آیا جواب می‌دهد یا نه با افراد با تجربه مشورت کنید. کسانی که قبلا در بازار محصولی را ارئه داده‌اند و به موفقیت دست یافته‌اند، قطعا با فراز و نشیب‌های آن روبرو شده‌اند و می‌توانند شما را در جنبه‌های مختلفی که در آن‌ها تجربه کسب کرده‌اند، راهنمایی کنند.

نجات یک استارت اپ از رکود

یک برنامه برای کسب و کار خود داشته باشید

با داشتن یک برنامه‌ی مشخص کاری شما می‌توانید به مسیر حرکت خود جهت دهی کنید. وقتی با برنامه پیش بروید با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد، و چنانچه به مشکلی بر بخورید هم می‌توانید از پیش برای آن برنامه ریزی کرده باشید. به این ترتیب نیز شما اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد که این منجر به عملکرد بهتر شما و موفقیت شما می‌شود.

متعهد بمانید

تعهد در مشاغل مختلف یک مسئله‌ی بسیار کلیدی و مهم است. شما باید تحت هر شرایط به کار خود متعهد باشید و با وجود نقاط  تاریک در کارتان، همواره سعی کنید نقاط روشن را ببینید و بر آن‌ها تمرکز داشته باشید. در چنین مواقعی فرض کنید که اگر در تونل تاریک هم قرار گرفته‌اید و هنوز می‌توانید نقاط  نورانی را احساس کنید، بدانید که تونل در انتها به روشنایی می‌رسد و در انتهای مشکلات کار، شما به موفقیت خواهید رسید.

بیشتر بخوانید : روش های جذب مشتری برای استارت اپ

اینگونه شما می‌توانید با وجود مشکلاتی که در کارتان هست و ممکن است فکر کنید دیگر کار استارت اپ شما تمام است و احساس نا امیدی کرده‌اید ، با استفاده از راهکارهایی که در این مقاله آموختید، به نجات یک استارت اپ از رکود بپردازید.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 02 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر