زمانی که صحبت از پرداخت ارزی در سایت‌های خارجی می‌شود، یکی از روش‌هایی که معمولاً در تمامی وب‌سایت‌ها وجود دارد، خرید با انواع کارت اعتباری مانند ویزا کارت یا مستر کارت می‌باشد. با این وجود، به دلیل برخی تفاوت‌هایی که در روش خرید از سایت‌های خارجی وجود دارد، ممکن است که افراد به درستی انتخاب نکرده و کارت اعتباری اشتباهی را برای پرداخت هزینه ارزی، انتخاب کنند. به همین خاطر، در این مقاله قصد داریم به یکی از مهم‌ترین سؤالات شما یعنی تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت بپردازیم.

تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت

برای اینکه پاسخ درستی در مورد تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت در اختیار شما قرار دهیم، بهتر است در ابتدا تعریفی از هر دو کارت اعتباری در اختیارتان قرار دهیم.

گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت یا کارت هدیه، نوعی از کارت اعتباری می‌باشد که توسط برخی از شرکت‌ها صادر می‌شود. همان‌طور که از اسم این نوع کارت‌ها مشخص است، شما می‌توانید از کارت‌های اعتباری برای هدیه به دیگران استفاده نمایید.

تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت چیست؟

کارت مجازی چیست؟

انواع کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت یا مستر کارت به شکل فیزیکی و یا مجازی صادر می‌شوند. همان‌طور که از نام کارت مجازی مشخص است، این کارت به صورت الکترونیکی و مجازی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک صادر می‌شود.

نکته‌ای که در خصوص تفاوت کارت فیزیکی و مجازی می‌توان به آن اشاره کرد این است که شما می‌توانید برای خرید هنگام سفر به کشورهای خارجی و همچنین پرداخت آنلاین ارزی، از کارت فیزیکی استفاده کنید. در حالی که از کارت‌های مجازی می‌توانید تنها برای خرید از سایت‌های خارجی و پرداخت آنلاین استفاده کنید. چرا که اطلاعات این کارت اعتباری از طریق ایمیل در اختیار شما قرار داده می‌شوند.

اما حال که با مفهوم هر دو کارت مجازی و گیفت کارت آشنا شدید، بهتر است که به بررسی تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت بپردازیم.

  1. اولین موردی که در خصوص تفاوت این دو کارت می‌توان به آن اشاره کرد، قابلیت شارژ مجدد است. در برخی از کارت‌هایی که به صورت مجازی صادر می‌شوند، امکان شارژ مجدد وجود دارد. در حالی که در کلیه گیفت کارت‌های موجود در بازار، از گیفت کارت آمازون گرفته تا گیفت کارت گوگل پلی، قابلیت شارژ مجدد کارت وجود ندارد. بنابراین اگر شارژ موجود در گیفت کارت به پایان برسد، شما دیگر قادر به شارژ مجدد آن نبوده و باید کارت دیگری خریداری نمایید.
  2. گیفت کارت‌ها را می‌توان نوعی از کارت مجازی هستند، اما همه کارت‌های مجازی گیفت کارت نیستند. همان‌طور که گفته شد، ویزا کارت و یا مستر کارت هم به صورت فیزیکی و هم به صورت مجازی صادر می‌شوند که گاها قابلیت شارژ مجدد نیز دارند.
  3. از گیفت کارت تنها می‌توانید برای پرداخت هزینه آزمون، خرید از آمازون، خرید از گوگل پلی و ... استفاده کنید. بنابراین قابلیت دریافت حواله و یا ارسال حواله ارزی در خصوص این کارت‌ها وجود ندارد. در مقابل، از کارت مجازی می‌توان برای دریافت حواله ارزی در ایران استفاده کرد اما امکان ارسال حواله ارزی با آن وجود ندارد.

تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت چیست؟

توجه: حتماً برای شما هم پیش آمده است که قصد استفاده از خدمات یک سایت خارجی را داشته باشید، اما برای ثبت نام در آن مجبور به وارد کردن اطلاعات یک کارت اعتباری باشید. در این مواقع می‌توانید از ویزا کارت رایگان استفاده کنید. اما راه حل دیگری که در این مقاله به شما پیشنهاد می‌دهیم، خرید کارت مجازی 10 دلاری یا 5 دلاری می‌باشد. با خرید کارت مجازی 10 دلاری با یک تیر به 2 نشان زده‌اید. هم هزینه زیادی برای خرید پرداخت نکرده‌اید و هم در سایت مورد علاقه‌تان ثبت نام کرده و از خدمات آن بهره برده‌اید. به خاطر داشته باشید که منظور ما گیفت کارت نیست. به این خاطر که تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت برای این نوع استفاده کاملاً مشخص است! هیچ سایتی گیفت کارت با شارژ محدود را برای ثبت نام قبول نمی‌کند. در عوض به اطلاعات یک کارت اعتباری نیاز دارد که در صورت نیاز قادر به برداشت وجه از آن باشد.

نتیجه‌گیری

تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت شامل قابلیت شارژ مجدد و امکان دریافت حواله ارزی می‌باشد. در صورتی که شما همواره در حال خرید از سایت‌های خارجی بوده و یا به عنوان یک فریلنسر نیاز به انجام نقل و انتقالات مالی دارید، خرید کارت مجازی که گیفت کارت نباشد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فراموش نکنید که گیفت کارت یکی از انواع کارت مجازی می‌باشد.
 

تاریخ انتشار 05 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
انواع مستر کارت
مستر کارت چیست
نحوه خرید با مستر کارت
ویزا کارت چیست
ساخت ویزا کارت
ساخت مستر کارت
تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت چیست؟
پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT
ویزا کارت هک شده چیست؟
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر