آیا شما از میزان تاثیر تبلیغات در موفقیت یک کسب و کار آگاه هستید؟ قطعا پاسخ شما به این سوال مثبت است و می‌دانید که در دنیای امروز ما، تبلیغات دیجیتال می‌تواند موجب آگاهی از برند برای صاحبان کسب و کارها شود و به افزایش فروش و درآمد برای آن‌ها کمک کند. شرکت بزرگ گوگل در این راستا یکسری بستر تبلیغاتی برای کاربران فراهم کرده است که در آن می‌توان محصولات و خدمات را برای تبلیغ به نمایش گذاشت. گوگل ادوردز، گوگل ادسنس، گوگل ادمب و ... از این دسته ابزارها هستند که توسط گوگل ارائه شده است. در این مقاله ما به معرفی Google AdMob پرداخته‌ایم. لطفا با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید : نکاتی درباره ی تبلیغ در گوگل

در ابتدا ممکن است این سوال را بپرسید که چرا از ابزارهای تبلیغات در گوگل استفاده کنیم؟ در پاسخ باید بگوئیم که از آنجا که با استفاده از تبلیغات در گوگل که یک موتور جستجوی بسیار محبوب است و توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد، شما می‌توانید در زمان کمتری برند خود را به سایرین معرفی کنید. پس به این ترتیب می‌توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و در میان سایر برندها که با شما در یک راستا مشغول فعالیت هستند، خوش بدرخشید.

Google AdMob

Google AdMob چیست؟

Google AdMob مانند MoPub و شبیه به گوگل ادسنس است اما برای موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. Google AdMob برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل این امکان را فراهم می‌کند تا از تبلیغات درون اپلیکیشن برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنند و به این ترتیب بتوانند به بازدیدکنندگان بیشتری دسترسی پیدا کنند و به این ترتیب سایرین را مورد هدف برای بازدید از محصولات و خدمات خود قرار دهند. این منجر به تولید جریان‌های درآمد بیشتر با جذب مخاطبان بیشتر از درون اپلیکیشن‌های موبایل می‌شود.

Google AdMob هم اکنون قابل استفاده بر پلتفرم اندروید و iOS می‌باشد. Google AdMob به طور کامل با Google Analytics ادغام شده است و برای شما این امکان را فراهم کرده است تا به تمامی معیارهایی که برای اپلیکیشن خود به آن نیاز دارید، دسترسی پیدا کنید. این معیارها عبارتند از :

  • میزان کاربر
  • جذب کاربر
  • درآمد
  • میزان بازدید
  • و ...

در Google AdMob شما می‌توانید به راحتی عملکرد کمپین خود را ارزیابی کنید و همچنین می‌توانید مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید تا بتوانید در مورد چگونگی استفاده‌ی آن‌ها از آن اپلیکیشن به دیدگاه‌های مهمی از آن‌ها دست پیدا کنید.

محتواهای تبلیغاتی در AdMobمی‌توانند متنی، تصویری یا بنرهای تبلیغاتی باشند و شما می‌توانید با توجه به مخاطبان خود محتواهای مناسب آن‌ها تولید کنید و  در گوگل ادمب قرار دهید.

چگونه از Google AdMob استفاده کنیم؟

زمانی که شما از امکانات تکنولوژیکی به درستی استفاده کنید، می‌توانید تجربه‌ی کاربری را بهبود بخشید و این موجب افزایش درآمد شما می‌شود. در این بخش از مقاله نحوه‌ی استفاده از Google AdMob را خواهیم گفت.

  • ابندا در Google AdMob یک حساب کاربری ایجاد کرده و به حسابتان وارد شوید (Sign in) .
  • یک واحد تبلیغاتی جدید ایجاد کنید.
  • تنظیمات واحد تبلغاتی ایجاد شده را انجام دهید. شما حتی می توانید یک واحد پاداش نیز در کنار تبلیغ قرار دهید که این پاداش برای بازدیدکنندگان از تبلیغ در نظر گرفته شده است.
  • واحد تبلیغاتی را اجرا کنید.
  • اپلیکیشن‌های مورد نظر اضافه کنید.

به همین سادگی! در واقع همه‌ی آنچه باید انجام دهید همین است.

Google AdMob

پس از آنکه تبلیغ خود را قرار دادید، باید بررسی‌های لازم را انجام دهید و با استفاده از ابزارهای آنالیز و تحلیل، میزان تاثیرگذاری تبلیغات خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

به علاوه برای افزایش درآمد خود باید کاربران فعلی را ترغیب کنید تا از برنامه‌ی شما بیشتر استفاده کنند.

پس بعد از آنکه تبلیغات خود را در Google AdMob قرار دادید، باید همواره پیگیر باشید  و هر جا که نیاز است آن‌ها را ارتقا بخشید تا مخاطب بیشتری را جذب کنید.

سخن آخر

راه‌ها و روش‌های زیادی برای تبلیغات آنلاین وجود دارد و یکی از آن‌ها استفاده از ابزارهای تبلیغاتی گوگل از جمله گوگل ادوردز، گوگل ادسنس و Google AdMob است. Google AdMob برای تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد که از این طریق می‌توانید مخاطبانی که آن اپلیکیشن‌ها را استفاده می‌کنند را به بازدید از تبلیغات ترغیب نموده و به این ترتیب آگاهی از برند شما افزایش یافته، مخاطبان و بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه شما بیشتر شده و این باعث افزایش فروش و درآمد شما خواهد شد.

از توجه و همراهی صمیمانه‌تان سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 13 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر