گوگل نسخه و نسل دوم گوگل اسیستنت (نرم افزار Google Assistant) خود را معرفی کرده است که نویدبخش قابلیت‌های جدید، تعمیرات اساسی طراحی و افزایش قابل توجه در سرعت است. این آخرین نسخه به این معنی است که گوگل اسیستنت جدید می‌تواند خیلی سریع‌تر از گذشته قابلیت اجرا و پاسخ به سؤالات را انجام دهد. این سرویس ابتدا به گوشی‌های پیکسلی (Pixel phones) عرضه می‌شود. در ادامه با تراپی همراه شوید تا درباره نسل دوم گوگل اسیستنت (Google Assistant 2.0) اطلاعات جالب توجه بیشتری کسب کنید.

بیشتر بدانید:

نسل دوم گوگل اسیستنت

نسل دوم گوگل اسیستنت (Google Assistant)

نسل دوم گوگل اسیستنت سرانجام عرضه شد. گوگل اعلام کرد که نسل بعدی Google Assistant، با شروع پیکسل 4 و سایر تلفن‌های پیکسلی شروع به کار خواهد کرد.

گوگل برای اولین بار نسل دوم گوگل اسیستنت را در ماه می اعلام کرد که پیشرفت‌های بسیار چشمگیری را به همراه دارد. شاید مهم‌ترین تغییر این باشد که Assistant اکنون به صورت عمده روی دستگاه کار می‌کند. در حالی که الگوریتم‌های دستیار گوگل یا گوگل اسیستنت به بیش از 100 گیگابایت حافظه احتیاج داشتند، اکنون این تعداد به زیر 500 مگابایت کاهش یافته است. با استفاده از الگوریتم‌های موجود در دستگاه، گوگل اسیستنت قادر خواهد بود به سرعت و به راحتی به بسیاری از دستورات روز را پاسخ دهد.

همانطور که ذکر کردیم، به لطف آشکارسازی اولیه گوگل در کنفرانس توسعه دهنده I / O در ماه می، ما قبلاً کاملاً در مورد گوگل اسیستنت جدید می‌دانستیم. اما همچنین به لطف سیلی از انتشارات خبری درز شده، توانستیم شاهد عملکرد آن در پیکسل 4 قبل از انتشار باشیم.

ویژگی های نسل دوم گوگل اسیستنت

مسلما با رونمایی از این نسخه دستیار گوگل، امکانات و ویژگی‌های جدیدی را شاهد خواهیم بود. در ادامه درباره برخی از این ویژگی‌ها بیشتر بدانید.

سرعت در استفاده

گوگل در ماه می ادعا كرد كه نسل جدید گوگل اسیستنت، 10 برابر سریع‌تر از گذشته خواهد بود و ویدیوهای موجود در بازار و منتشر شده در واقع نسخه بسیار سریع‌تری از نرم افزارهای بازیابی و پاسخ به سؤالات را نمایش و ارائه داده بودند. (مشخص نیست که آیا این تخمین 10 برابر برای همه ویژگی‌های دستیار گوگل است یا فقط برخی از خصوصیات معمول آن.)

در یک مرحله آزمایشی و همان دمو، با دیدن و بررسی سرعت دستیار جدید گوگل، به نظر چشمگیر می‌رسد. مجری یا گوینده گوگل اسیستنت از کلمه استاندارد و راه انداز "Hey Google" استفاده نکرده است، اما Google هنوز درباره این ویژگی جدید قصد خود را بیان نکرده که آیا این ویژگی با مقصودی خاص است یا میانبری در نظر گرفته شده برای نسخه دموی نمایشی.

دستیار Google دارای کمی ظاهر متفاوت است. همانطور که در توییتی که گوگل در طول رویداد رونمایی از گوگل اسیستنت جدید منتشر کرد، مشاهده می‌شود.

نسل دوم گوگل اسیستنت

استفاده طبیعی و آسان

نسل دوم گوگل اسیستنت با هدف استفاده‌ای طبیعی و ساده در نظر گرفته شده است. شما لازم نیست که به طور مداوم از کلمه فعالسازی و به اصطلاح بیدارشدن "سلام، گوگل" (Hey Google) استفاده کنید. Google در تلاش است تا به دستیار Assistant امکان مکالمه مداوم را بدهد. بنابراین وقتی فعال شد، می‌توانید از آن بخواهید طیف وسیعی از دستورات مختلف را انجام دهد، بدون اینکه مجبور باشد برای هر یک از آن‌ها بیدار شود. در نسخه آزمایشی یا دمو در رویداد Google، دستیار سریع و طبیعی به نظر می‌رسید، هرچند باید منتظر باشیم و ببینیم که پس از آن برای عموم مردم چقدر خوب کار خواهد کرد.

حفظ حریم خصوصی

Google می‌گوید که این مسئله روی حفظ حریم خصوصی نیز تمرکز دارد. این شرکت در حال همکاری با شرکای خود برای انتقال کارهای خود با محصولات Nest به برنامه جدید "Works with Assistant" است و نیاز دارد که این شرکا بررسی حریم خصوصی را تصویب کنند. Google شدیدا در حفظ حریم خصوصی برای دستگاه‌هایی که به طور مخصوص روی اسیستنت تمرکز دارند، متمرکز شده است. به تازگی، ابزار جدیدی برای آن اعلام شده است که به کاربران امکان می‌دهد به سادگی از دستیار Google بخواهند داده‌های جمع آوری شده خود را حذف کنند.

رشد و فراگیر شدن

دستیار جدید Google از جعبه موجود در Google Pixel 4 در دسترس است، اما رفته رفته برای سایر دستگاه‌ها در دسترس خواهد بود. انتظار می‌رود که دستیار جدید گوگل سرانجام راه خود را برای همه دستگاه‌های Google Pixel و همچنین دستگاه‌های دارای Android One راه اندازدی کند. سرانجام پیش بینی می‌شود که Assistant به عنوان یک به روزرسانی برای طیف وسیعی از دستگاه‌های اندرویدی ارائه شود، اگرچه در حال حاضر مشخص نیست که آیا تمام دستگاه‌های دارای نسخه قدیمی Google Assistant نسخه جدید را نیز دریافت می‌کنند.

 

کاربران و دوستان گرامی! با توجه به خبر منتشر شده مبنی بر رونمایی از نسل دوم گوگل اسیستنت، نظر شما درباره تغییرات آن چیست؟ آیا در حقیقت نیز به این صورت چشمگیر است؟ آیا انتظار به روز رسانی‌های بیشتری می‌رود؟

تاریخ انتشار 14 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر