آزمون GRE یک آزمون استاندارد شده است که جهت پذیرش در کلیه‌ی دانشگاه های معتبر سراسر جهان، مورد تائید است و در دو مدل مختلف برگزار می‌شود؛ از طریق سیستم‌های کامپیوتری و به صورت کاغذی. علاوه بر آزمون GRE 2019 general، شش نوع آزمون GRE دیگر نیز وجود دارد که دانش داوطلبان از طریق آنها ارزیابی می‌شود. علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌ی MBA می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. این آزمون توسط ETS یا همان سرویس آزمون‌های تحصیلی، که یک سازمان آمریکایی می‌باشد، برگزار می‌شود. به منظور آشنایی بیشتر با آزمون GRE و یادگیری نحوه‌ی ثبت نام آزمون GRE و پرداخت هزینه آن در ادامه‌ی این مقاله با تراپی همراه شوید.

ثبت نام آزمون GRE

آشنایی با آزمون GRE  

 آزمون GRE در بیش از ۱۰۰۰ مرکز آزمون و در بیش از ۱۶۰ کشور در سراسر جهان برگزار می‌شود. این آزمون سه بخش اصلی را پوشش می‌دهد، که عبارتند از : تحلیل نوشتاری، استدلال کلامی و استدلال کمی. نمره‌ی استدلال کلامی و استدلال کمی، بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ محاسبه می‌شود و تحلیل نوشتاری بین ۰ تا ۶ امتیاز دهی می‌شود.  

نحوه ثبت نام آزمون GRE در سال ۲۰۱۹

داوطلبان آزمون GRE قبل از شرکت در آزمون باید ابتدا برای شرکت در آزمون ثبت نام کنند. برای این منظور ابتدا باید یک اکانت ایجاد کنند که به آن ‘My GRE Account’ گفته می‌شود. در همین بخش نیز بعد از اعلام نتایج می‌توانند نمرات خود را مشاهده کنند.

به طورکلی برای ثبت نام آزمون GRE سه راه وجود دارد. ثبت نام به صورت آنلاین، از طریق تلفن و از طریق ایمیل. در ادامه نحوه‌ی ثبت نام آزمون GRE در سال ۲۰۱۹ را برای شما بیان خواهیم کرد. همچنان با ما همراه باشید.

برای ثبت نام در این آزمون باید ۵ گام زیر را طی کنید.

  1. ابتدا باید یک اکانت ETS بسازید تا بتوانید در آزمون GRE ثبت نام کنید.

  2. نوع آزمون GRE را انتخاب کنید، GRE General و GRE subject.

  3. مکان و زمان آزمون را برای خود انتخاب کنید.

  4. اطلاعات آکادمیک خواسته شده را که مربوط به سوابق تحصیلی شما می‌باشد، وارد نموده و به مرحله‌ی بعد بروید.

  5. هزینه مربوطه را از طریق  American Express، Discover، JCB، MasterCard و VISA پرداخت نمائید.

هزینه‌ی ثبت نام درآزمون GRE

هزینه‌ی ثبت نام آزمون GRE برابر با ۲۰۵ دلار جهانی است و هزینه‌ی آزمون GRE subject حدود ۱۵۰ دلار می‌باشد. هزینه‌ی شرکت در آزمون به روش کاغذی، ۲۵ دلار و هزینه‌ی تغییر زمان (Rescheduling) حدود ۵۰ دلار می‌باشد. هزینه‌ی تغییر مکان آزمون هم ۵۰ دلار می‌باشد.

خدمت تراپی برای پرداخت هزینه‌ی ثبت نام آزمون GRE

دوستان همیشگی تراپی، در صورتی که برای پرداخت هزینه‌ی ثبت نام آمون با مشکل مواجه شده‌اید، اصلا نگران نباشید و پرداخت هزینه را به ما بسپارید. همکاران ما در تیم تراپی در کوتاه‌ترین زمان ممکن هزینه‌ی ثبت نام را برای شما پرداخت خواهند کرد. کافیست فقط لینک پرداخت را برای ما ارسال نمائید.

تاریخ برگزاری آزمون GRE

برای برگزاری این آزمون تاریخ دقیقی در نظر گرفته نشده است. آزمون GRE مبتنی بر کامپیوتر سالانه در مراکز آزمون برگزار می‌شود. متقاضیان می‌توانند بر اساس شرایط خود تاریخ آزمون را انتخاب کنند. هر ۲۱ روز یک بار آزمونGRE  برگزار می‌شود. که در کل یعنی بیش از پنج بار در یک دوره ۱۲ ماهه. در واقع داوطلبان چنانچه قبلا ثبت نام کرده باشند و در آزمون شرکت نکرده باشند، می‌توانند تاریخ آن را برای هر روزی از روزهای برگزاری آزمون که آمادگی دارند، تغییر دهند؛ یا اینکه اگر قبلا در آزمون شرکت کرده باشند و نمره‌ی مطلوبی کسب نکرده باشند، می‌توانند مجددا در تاریخ‌های بعدی آزمون شرکت کنند.

ثبت نام آزمون GRE

محل‌های برگزرای آزمون GRE  

آزمونGRE  در بیش از ۱۰۰۰ شهر و در ۱۶۰ کشور جهان برگزار می‌شود. داوطلبان می‌توانند محل مورد نظر خود را از لیستی که توسط ETS ارائه شده است، انتخاب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی تاریخ و مکان آزمون و تغییر آن‌ها می‌توانید به پورتال ETS مراجعه نمائید.

کارت پذیرش آزمون GRE  

بعد از ثبت‌نام آگهی پذیرشGRE  یا تائیدیه شرکت در آزمونGRE  از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود. به این دلیل داوطلبان باید ایمیل خود را در هنگام ثبت نام به طور صحیح وارد نمایند. یا در صورت ثبت نام به روش کاغذی، آدرس ایمیل خود را به آن مرکز ارائه دهند. بلیط یا مدرک تائیدیه ثبت نام، تائید کننده‌ی انتخاب درست عنوان تست، تاریخ و مکان تست مرحله بعدی می‌باشد.

در نهایت هم ۱۰ الی ۱۵ روز پس از برگزاری آزمون هنگام اعلام نتایج، نمره‌ی شما از طریق ایمیل برای تان ارسال می‌شود.

دوستان گرامی از توجه و همراهی‌تان صمیمانه ممنون و سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 25 اسفند 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر