استخراج ارز دیجیتال کاری بس دشوار و گران است و فقط در صد کمی از موارد نتیجه بخش است. با این وجود بسیاری از استخراج کنندگان علاقه و کشش خاصی به سرمایه گذاری در این زمینه دارند؛ شاید دلیلش این است که آن ها معادن ارز دیجیتال را قطعه ای از بهشت می دانند. شما چطور؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ارز دیجیتال استخراج کنید؟ آیا ماین کردن مثلا بیت کوین برای شما جذاب است؟ اگر پاسختان به این سوالات مثبت است پس در این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص استخراج یا ماین کردن بیت کوین در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ماین کردن بیت کوین یعنی چه و منظور از استخراج بیت کوین چیست؟

چندین روش مختلف برای به دست آوردن ارز دیجیتال وجود دارد، اما با استفاده از ماینینگ، شما می توانید ارز دیجیتال به دست آورید بدون اینکه هزینه ای برای آن بپردازید. در واقع ماین کردن ارز دیجیتال، راهی است برای به دست آوردن یک ارز دیجیتال جدید و ورود آن به چرخه ی کریپتوکارنسی ها. همانطور که می دانید، تا کنون حدود 17 میلیون بیت کوین استخراج شده و موجود می باشد و برای به دست آوردن بیت کوین جدید لازم است تا عملیات ماینینگ انجام شود و کلا بر آورد شده است که تعداد بیت کوینی که می شود با استفاده از ماین کردن به دست آورد، 21 میلیون می باشد. اما بعد از اینکه همه ی بیت کوین ها ماین شدند، چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد؟ این سوالی است که به ذهن بسیاری از ماینرها خطور می کند.

درآمد حاصل از ماین کردن بیت کوین چقدر است؟

واحد استخراج بیت کوین، واحدی به نام "بلوک" است و پاداش تکمیل هر بلوک 12.5 بیت کوین می باشد. که می شود حدود 10000 دلار برای هر بیت کوین. این یعنی در آمد شما چیزی حدود 125000 دلار خواهد بود.

ماین کردن بیت کوین

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال متال (Metal) یا MTL چیست

توصیه های مهم برای تازه کاران سرمایه گذاری ارز دیجیتال

استخراج گران چه کار می کنند که مستحق دریافت بیت کوین رایگان هستند؟

به راستی سوالی مطرح می شود این است که کار ماینرها دقیقا چیست؟ ماینرها در واقع روز تراکنش های تائید شده ی قبلی کار می کنند و بر این اساس پاداش دریافت می کنند. بنابرای لازم است که کاربران بیت کوین صداقت را مبنای کار خود قرار دهند و مورد تائید بنیانگذار بیتکوین یعنی "ساتوشی ناکاموتو" باشند. آنچه یک ماینر بیت کوین انجام می دهد این است که، مراقب تراکنش ها باشد تا کاربران یک بیت کوین را در مرتبه خرج نکنند.(درست مانند پول فیزیکی که در دو تراکنش دو بار از یک پول نمی توان استفاده کرد) هنگامی که یک استخراج کننده تراکنش های بیت کوین با ارزش  1 مگا بایت را تائید می کنند، آن ها واجد شرایط دریافت 12.5 بیت کوین می شوند. این اعداد توسط ساتوشی ناکاموتو تعیین شده است.

ماینر با توجه به دو شرط زیر، بیت کوین دریافت می کند :

شرط اول : تائید تراکنش هایی با ارزش یک مگابایت

شرط دوم : فرد استخراج کننده می بایست اولین نفری باشد که پاسخ صحیح یک سوال عددی را به دست می آورد. حتما می پرسید این جمله به چه معناست. دوستان توجه کنید که هیچ محاسبات ریاضی در کار نیست، بلکه منظور این است که، ماینر می بایست اولین فردی باشد که به عدد 64 رقمی هگزادسیمال(هش) می رسد که برابر یا کمتر از هش هدف مورد نظر است. هش هدف عبارتست از دسته ای از تعداد نامعلوم اعداد مشابه. آنچه که استخراج کنندگان پس از انجام پردازش های عظیم انجام می دهند، حدس زدن حش هدف است. آنان هش هدف را به صورت تصادفی حدس می زنند. اما یک ماینر چطور می تواند شانس خود را برای حدس درست هش هدف بالا ببرد؟ برای این منظور ماینر باید از تجهیزات سریع برای کاوش استفاده کند، در غیر این صورت بهتر است که به یک ماینینگ پوول (mining pool) بپیوندد.

ماین کردن بیت کوین

mining pool چیست؟

استخرهای معادن توسط اشخاص ثالث و گروه های استخراج گران ایجاد می شوند. با همکاری در یک استخر و به اشتراک گذاشتن پرداخت در میان شرکت کنندگان، ماینرها می توانند جریان مداوم بیت کوین را از روزی که معدنکاران خود را فعال می کنند، دریافت کنند.

تجهیزات لازم برای ماین کردن بیت کوین

یا استفاده از یک پردازنده گرافیکی (واحد پردازش گرافیکی) یا یک برنامه پردازنده مجتمع مخصوص (ASIC) می تواند از 500 دلار به ده ها هزار دلار در آمد رسید. برخی از استخراج کنندگان بیت کوین  مخصوصا کارت گرافیک شخصی (GPU) را به عنوان یک قطعه کم هزینه برای به کارگیری در عملیات استخراج معادن خریداری می کنند.

از همراهی شما سروران تا پایان این مقاله سپاسگزاریم. امید است مطالب ارائه شده مفید و کاربردی واقع شده باشد. هر گونه سوال یا مشکلی را با همکاران ما در تیم تراپی در میان بگذارید. 

تاریخ انتشار 07 آبان 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر