این روزها با توجه به شرایط اقتصادی، افراد متخصص زیادی هستند که تمایل دارند در خارج از کشور کار کنند یا به دنبال فرصتی برای ایجاد کسب و کار در کانادا ، مهاجرت به فرانسه برای کار ،  کار در پکن ، نیوزیلند ، سوئد یا سنگاپور هستند. خوشبختانه حضور ایرانیان موفق در بیشتر عرصه‌های کاری، گواه هوش بالا و تلاش زیاد هموطنان عزیزمان است. پیدا کردن شغل همت بالایی می خواهد چرا که در صورت رد شدن ممکن است دلسرد شوید! اما بعد از آنکه بتوانید کاری بپذیرید؛ زندگی شما متحول می شود. پیدا کردن خانه جدید در خارج از کشور، ترک خانه قدیمی، بسته بندی وسایل و خداحافظی با خانواده و دوستان از مواردی است که ممکن است مانع رفتن شما شود. روند روادید، مهاجرت، کلاس‌های زبان و سایر موارد باید به درستی انجام شود. امیدوارم شرکتی که قرار است در آن مشغول به کار شوید؛ برای کمک به شما یک متخصص تعیین کند. پس از آن فرآیند سازگاری با شغل جدید وجود دارد و بسته به شرایط کار، ممکن است با شرایط سختی روبرو شوید. شما باید آماده باشید! برای کار در خارج از کشور نیاز است آمادگی داشته باشید و فرصت های کسب و کار را از دست ندهید. با تراپی همراه شوید.

کار در خارج از کشور
  • بیشتر بخوانید:

راه های کسب درامد عالی در منزل بدون سرمایه اولیه

کار در خارج از کشور

اگر تاکنون در کشوری غیر از ایران مشغول به کار نشده‌اید؛ از نظر حرفه‌ای، تا حد امکان سعی کنید قبل از رفتن با فرهنگ کشور جدید آشنا شوید. همچنین نسبت به انتظارات مدیران ارشد و سازمان در آن مکان آگاهی پیدا کنید. فرهنگ شرکت احتمالاً ترکیبی از فرهنگ سازمانی و فرهنگ محلی آن کشور خواهد بود ، بنابراین خود را آماده کنید تا از متفاوت بودن آنها شگفت زده شوید! کار در خارج از کشور نیاز به آمادگی دارد. برای آشنایی با انتظارات آن‌ها توصیه می‌شود با مدیران ارشد سازمان تماس بگیرید و در صورت امکان برای صرف نهار یا قهوه‌ای با آنها برنامه‌ریزی کنید و از مشاوره آنها، برای بالا بردن سطح کیفیت کار خود استفاده کنید.

بسته به سازمان شما، ممکن است افراد محلی یا خارجی‌های دیگری که در آن سازمان کار می‌کنند با شما همکاری مستقیمی داشته باشند. در هر صورت، مهم است که با نحوه کار و انتظاراتی که از شما دارند چیزهایی را بدانید. با دستیاران آنها آشنا شوید و سعی کنید با افرادی که از نظر روحی به شما نزدیک هستند ارتباط برقرار کنید.

به هیچ عنوان گوشه‌گیر نباشید! با داشتن روابط اجتماعی بالا به دیگران گوشزد می‌کنید که از سواد اجتماعی خوبی نیز بهره‌مند هستید.

همچنین توجه داشته باشید که به احتمال زیاد، کارمندان سازمان با یکدیگر روابط طولانی‌تری نسبت به شما دارند. یا اینکه اعضای خانواده و دوستان کودکی با هم کار می کنند. آنها وفاداری های عمیق و کانالهای ارتباطی غیر رسمی دارند. بنابراین باید محتاط باشید تا اینکه شما نیز بتوانید با آنها ارتباط دوستانه‌ای برقرار کنید.

این خیلی مهم است که بتوانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید. اگر شما برای کار در آن سازمان انتخاب شده‌اید مطمئنا از لحاظ فنی توانایی شما مورد تائید بوده است. پس زمان حضور در آن‌جا سعی کنید مابقی توانایی‌های خود را نیز به آن‌ها نشان دهید و فقط روی کارهایی که به واسطه آن‌ها انتخاب شده‌اید؛ تمرکز نکنید.

کار در خارج از کشور
  • بیشتر بخوانید:

اهمیت استفاده از لینکداین برای رشد کسب و کار

شما همیشه باید به خود انگیزه دهید تا در صورت بروز اتفاقی به خود روحیه دهید. افراد زیادی هستند که شما را به عنوان تهدید برای حضور خودشان تلقی می‌کنند و امیدوار هستند جایگاه شغلی شما را بگیرند.

هر اتفاقی که بیفتد باید این نکته را به خود یادآوری کنید که برای پیدا کردن کار در خارج از کشور و رسیدن به این جایگاه خیلی تلاش کرده‌اید پس برای حفظ آن نیاز به تلاش بیشتری دارید.

اگر می‌خواهید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید و به طور موثری حرکت کنید؛ سعی کنید در ابتدا تمرکز خود را روی درک سازمان و شناخت اهداف آن بگذارید. اگر با اهداف سازمان آشنا باشید می‌توانید در راستای آن اهداف تلاش کنید و به موفقیت خود و شرکت کمک بیشتری کنید.

 

آیا شما نیز تجربه کار در خارج کشور را دارید؟ تمایل به کار کردن یا تحصیل در کشوری دیگر را دارید؟ لطفا در کامنت‌ها نظر خود را بیان کنید.

تاریخ انتشار 22 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر