همانطور که می دانید در گذشته کاربرد هشتگ به شکلی که امروزه از هشتگ استفاده می شود، نبود. در گذشته از این علامت تنها به عنوان علامت واحد اندازه گیری پوند، و یا علامت هشتگ استفاده می شد. اما امروزه با روی کارآمدن شبکه های اجتماعی، کاربرد علامت هشتگ به کلی متفاوت شد و به طوری که امروزه استفاده ی صحیح از آن در شبکه های اجتماعی از حساسیت خاصی برخوردار است. این روزها اگر شما عضو یکی از شبکه های اجتماعی مثل توئیتر، اینستاگرام، فیسبوک یا ...باشید، متوجه خواهید شد که در بسیاری از شبکه های اجتماعی از علامت هشتگ استفاده شده است. اما دوستان عزیز، شما تا چه حد با شبکه های اجتماعی سر وکار دارید و چقدر در مورد هشتگ می دانید؟ در این مقاله در مورد هشتگ و چگونگی ساختن هشتگ های خوب در شبکه های اجتماعی مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد پس لطفا با تراپی همرا شده و  این مقاله را تا انتها مطالعه نمائید.

هشتگ چیست؟

با وجود هزاران عکس که در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام منتشر می شود، محال است که عکس شما دیده شد مگر اینکه شما در آن شبکه ی اجتماعی فالوور داشته باشید و اینجاست که نقش مهم هشتگ برای ما آشکار می شود. نحوه استفاده بدینگونه است که یک کلمه ی کلیدی یا عبارت با استفاده از علامت هشتگ (#) ایجاد می شود و در داخل یک پست یا کامنت قرار داده می شود و معمولا هایلایت شده تا به راحتی مورد جستجو و یا مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از هشتگ در پست ها و کامنت ها در شبکه های اجتماعی مطالبی که قرار می دهید، ایندکس می شوند و به راحتی برای همه ی افرادی که عضو شبکه های اجتماعی هستند، قابل دیدن است. به طور مثال اگر شرکت در حال فعالیت در زمینه های مختلف ورزشی است، شما می توانید لیستی از آن ورزش ها را به همراه علامت هشتگ در کنار آن ها در پست های اینستاگرام خود قرار دهید تا افرادی که به هر کدام از آن ها علاقه مند هستند، بتوانند بسته به نوع علاقه مندی شان آن ها را دنبال کنند.

ساختن هشتگ

علت ساختن هشتگ | چرا از هشتگ استفاده کنیم؟

این یکی از بهترین مزایای هشتگ است که باعث می شود که پست های شما را به جز فالوورهایتان، افراد دیگر هم بتوانند ببینند. با اضافه کردن یکی از این عبارت های هشتگ دار به محتوای اینستاگرام خود، محتوای تولیدی شما برای همه ی افرادی که به محتوایی با آن عنوان علاقه مند هستند، قابل دسترسی می باشد. بنابراین در این جا شما قطعا می بایست متوجه میزان اهمیت و نحوه ی صحیح ساختن هشتگ شده باشید.

انتخاب صحیح هشتگ به طرز فوق العاده ای می تواند میزان دسترسی افراد را افزایش داده و در نتیجه هزاران نفر فالوور را برای شما ایجاد کند. آیا می دانید قدرتمندترین انواع هشتگ گذاری در شبکه های اجتماعی کدامند؟ در ادامه سه مورد از قدرتمندترین انواع هشتگ را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

انواع هشتگ

سه نوع هشتگ قدرتمند برای استفاده در شبکه های اجتماعی عبارتند از هشتگ های محتوا، هشتگ های علاقه مندی و هشتگ های مخصوص برند که در هنگام ساختن هشتگ باید به آن ها توجه کنیم.

هشتگ های محتوا

برخی از هشتگ ها که به طور مستقیم به محصول، خدمات، بازار یا تخصص شما وابسته هستند، را "هشتگ محتوا" می نامیم چون آنها به طور طبیعی مربوط به محتوای شما می باشد.

هشتگ های علاقه مندی

یکی دیگر از روش های عالی استفاده از هشتگ، به کار بردن کلماتی است که در میان میلیون ها کاربر محبوب شناخته شده است. مراقب باشید: قبل از اضافه کردن نماد "#" به موضوع مورد نظر، ابتدا از خودتان بپرسید که آیا محتوای تولیدی من تا چه میزان ارزشمند است و تا چه حد دیده می شود و اضافه کردن هشتگ به آن تا چه میزان موثر است؟

ارزش را می توان به روش های مختلف تفسیر کرد: یک قطعه منحصر به فرد از اطلاعات، یک نگاه اصلی یا نظر در مورد آنچه اتفاق می افتد، یا یک بیانیه یا تصویر خنده دار. اگر پست شما هیچ ارزشی نداشته باشد، احتمالا در بسیاری از موارد نادیده گرفته می شود و از دست می رود. اما چنانچه پست شما اطلاعاتی، خنده دار و یا جذاب باشد، کاربران دیگر مجددا آن را به اشتراک خواهند گذاشت و در نهایت افراد زیادی با نام تجاری شما آشنا خواهند شد.

هشتگ های مربوط به برند

گاهی اوقات مشکلی که در مورد استفاده از هشتگ پیش می آید، این است که محتوای شما در میان هزاران محتوا که حاوی این هشتگ هستند، گم شود و اصلا دیده نشود. بنابراین بهتر است که شما هشتگ خاص برند خود را ایجاد کنید. این راه فوق العاده ای است برای برندسازی کلی، ارتقا سطح کسب و کار، محتوا و دیگر کمپین های بازاریابی.

چگونگی ساختن هشتگ خوب در شبکه های اجتماعی مختلف

در این قسمت برای شما بیان خواهیم کرد که در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و اینستاگرام  نحوه ی ساختن هشتگ چگونه است؟

ساختن هشتگ

توئیتر

چندین هشتگ در یک پست : تحقیقات نشان می دهد که مقدار بهینه هشتگ ها در هر پست دو تا است، بیش از این، توییت ها را با کاهش قابل توجهی در تعامل مواجه می کند.

چگونه بهترین هشتگ ها را پیدا کنیم؟ شما باید مطمئن شوید که افراد با هشتگ های شما درگیر هستند. یکی از بهترین راه ها برای اینکه از میزان محبوبیت هشتگ های خود آگاه شوید این است که از ابزارهایی نظیر Hashtagify استفاده کنید. این ابزار به شما این امکان را می دهد تا بتوانید اطلاعات مربوط به هشتگ خود بررسی کنید.

هشتگ ها را کجا قرار دهیم؟ درست است که در توییتر برای تعداد هشتگ ها محدودیت وجود دارد، اما برای محل قرار دادن آن ها شما با محدودیت کمتری مواجه خواهید بود. هشتگ ها را می توان در پایان یک توییت استفاده کرد و یا می توان آن را به عنوان بخشی از جمله در آن جمله قرار داد.

اینستاگرام
چندین هشتگ در یک پست : در اینستاگرام هر چه هشتگ بیشتری در محتوا قرار دهید، کاربر را بیشتر درگیر خواهید کرد اما توجه داشته باشید که این تعداد هشتگ محدود است و در نهایت هنگامی که از حد مجاز خارج شود، برخی از ارتباطات خود را از دست خواهید داد. این حد مجاز برابر است با ۱۰ هشتگ.

چگونه بهترین هشتگ ها را پیدا کنیم؟ برای این کار شما می بایست با استفاده از جعبه ی جستجو، در میان رقبا و پیشگامان صنعت مربوطه که در حال حاضر استفاده می شوند، به جستجو بپردازید تا کلمات کلیدی که در پست های بیشتری لینک شده اند را بیابید.

هشتگ ها را کجا قرار دهیم؟ به منظور اینکه نوشته ها و پست های شما دارای نظم و قائده ی بهتری باشند، بهتر است هشتگ ها را در انتهای کپشن ها قرار دهید. همچنین شما می توانید هشتگ ها را در درون کامنت ها در پست ها قرار دهید.

همراهان همیشگی، امید است مطالب ارائه شده برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد. در صورت وجود هر گونه سوال یا اشکال ، با همکاران ما تماس بگیرید. همکاران مجرب ما در تیم تراپی آماده ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند. 
 

تاریخ انتشار 18 آذر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر