کسانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، به دنبال بهترین راه هستند که بتوانند ارز خود را تبدیل کنند به طوری که هزینه های اضافی را متحمل نشوند و تا حد ممکن بتوانند پول خود را ذخیره نمایند. چرا که همه ما این تجربه را داشته ایم که هنگامی که در سفر هستیم، بیشتر از مواقع معمولی به ذخیره بودجه خود نیازمندیم. در این مقاله قصد داریم راهنمائی های لازم در این زمینه را در قالب مقاله " نکاتی مهم برای تبدیل ارز در خارج از کشور" را برای شما عزیزان بیان کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

نکاتی مهم برای تبدیل ارز

نکاتی مهم برای تبدیل ارز در خارج از کشور

به بانک خود اطلاع دهید

در ابتدای امر، با بانک و یا شرکت صادرکننده کارت اعتباری خود تماس بگیرید و به آنها اطلاع داده و بگوئید که شما در سفر هستید. به این علت که، ممکن است گمان کنید که در کشور مقصد به راحتی می توانید از کارت اعتباری یا دبیت کارت خود در فروشگاه ها و یا در دستگاه های خودپرداز استفاده کنید. اما آگاه باشید که برخی ازبانک ها، زمانی که شما به طور ناگهانی در کشوری دیگر شروع به خرید و پرداخت می نمائید، برای احتیاط ممکن است حساب شما را جهت جلوگیری از دزدیده شدن اطلاعات بانکی شما فریز کنند.

بیمه سفر دریافت کنید

اگر قصد دارید معاملات پولی مانند تبادلات ارز در خارج از کشور انجام دهید، بدون بیمه به سفر نروید. موارد دیگری نیز ممکن است برای شما اتفاق بیفتد از جمله اینکه ممکن است کیف پول شما به همراه تمام اشیا قیمتی درون آن به سرقت رود، یا به طور ناگهانی ممکن است چمدان های شما گم شود، یا شاید به طور اتفاقی پرواز را از دست بدهید. بنابراین برای این قبیل اتفاقات یا سایر مواردی از این قبیل حتما بیمه سفر داشته باشید. 

واحد پول را مطابق با  ارز محلی انتخاب کنید

در صورتی که از کارت اعتباری یا دبیت کارت خود در فروشگاه ها استفاده می کنید و به شما اجازه داده شده که از طریق ترمینال ها پرداخت خود را انجام دهید، برای پرداخت، گزینه ارز محلی را انتخاب کنید. توجه نمائید که در غیر این صورت، هزینه های اضافه ای را نیز باید بپردازید.
 

 از دبیت کارت برای پرداخت،استفاده نکنید

این را بدانید که، استفاده برخی از کارت های نظیر دبیت کارت ها (debit) در خارج از کشور ممکن است شما را زیر بار هزینه های سنگینی ببرد. هزینه برای مواردی از قبیل : هزینه تبدیل ارز، هزینه استهلاک و نقل و انتقال و .... 

پول خود را پس انداز نمائید

پس اندازهایی که از مبادله ارز حاصل می شود، مطمئنا بسیار عالی هستند، اما این تنها راه پس انداز نیست. به عنوان مثال، با انتخاب گزینه های خرید هوشمند نیز می توانید پول خود را ذخیره نمائید.


پول نقد به همراه داشته باشید

با به همراه داشتن پول نقد، دیگر به استفاده از دستگاه های خودپرداز و پرداخت هزینه برای آن نیازی نیست.

نکاتی در مورد کارت های اعتباری

استفاده از کارت های اعتباری، یک گزینه مناسب برای صرفه جوئی در خارج از کشور می باشد. در ادامه، نکاتی را در این خصوص برای شما آورده ایم.

1. قبل از سفر، به میزان اعتبار کارت خود بیفزائید

2. کارت های اعتباری را برگزینید که برداشت وجه در خارج از کشور به وسیله آن ها رایگان باشد.

3. کارت های اعتباری با قابلیت استفاده Dual-Use در خارج از کشور تهیه نمائید.

4. کارت های اعتباری با قابلیت شارژ رایگان را برگزینید.

5. استفاده از کارت های اعتباری "پیش پرداخت" (prepaid) نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

6. هرگز با استفاده از کارت های اعتباری خود ارز نخرید.

دوستان! از اینکه تا به این جا با ما همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم. تیم تراپی سعی کرده است تا همه آنچه را که در زمینه تبدیل ارز نیاز است با عنوان " نکاتی مهم برای تبدیل ارز " جهت اطلاع رسانی به شما عزیزان گردآوری نماید. امید است ارائه نکاتی مهم برای تبدیل ارز در قالب مقاله فوق برای شما عزیزانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارید، مفید واقع شده باشد. در صورت نیاز به تهیه کارت های اعتباری به بخش خدمات سایت تراپی مراجعه نموده و درخواست خود را به همکاران ما اطلاع دهید. اعضای تیم تراپی بی صبرانه آماده هر گونه خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. لطفا با ما در ارتباط باشید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم!

 

 

تاریخ انتشار 19 شهریور 1396
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر