تنها دانستن اینکه چگونه در یک صرافی به مبادله ی ارز دیجیتال بپردازید، کافی نیست، بلکه شما باید بدانید که چگونه می‌توان در یک کیف پول ارز دیجیتال دارایی خود را نگهداری کنید. دقیقا مانند زمانی که نگهداری دارایی شما در دستانتان اصلا امن نیست، نگهداری توکن های دیجیتال در داخل صرافی نیز می‌تواند با ریسک همراه باشد، به طور مثال اگر آن صرافی هک شود، کل دارایی شما ناپدید خواهد شد. در این مقاله برای شما نحوه‌ی ایجاد کیف پول ارز دیجیتال و ذخیره امن دارایی در آن را خواهیم گفت. لطفا با تراپی همراه شوید.

شما عزیزان در صورت تمایل میتوانید از تراپی انواع ارز های دیجیتال را خریداری کنید، کافیست روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال از تراپی

قبل از اینکه نحوه‌ی ایجاد کیف پول ارز دیجیتال و ذخیره امن دارایی در آن را برای شما آموزش دهیم، خوب است شما را با مفهوم کیف پول ارز دیجیتال آشنا نمائیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

یک کیف پول ارز دیجیتال به زبان ساده عبارتست از یک کیف پول مجازی که برای ارسال و دریافت دارایی‌های دیجیتالی نظیر بیت کوین و اتریوم و ... که ذخیره کرده‌اید، به کار می‌رود. کاملا واضح است که کیف پول ارز دیجیتال برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید کاملا بر پول‌های رمزنگاری شده‌ی خود کنترل داشته باشید. در واقع این کیف پول‌ها یک ابزار حیاتی برای کلیه‌ی سرمایه گذاران ارز دیجیتال محسوب می‌شود. در ادامه به بیان نحوه‌ی ایجاد کیف پول ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

ایجاد کیف پول ارز دیجیتال و ذخیره امن دارایی

نحوه‌ی ایجاد کیف پول ارز دیجیتال و ذخیره امن دارایی در آن

در این مقاله ما شما را با نحوه‌ی ایجاد کیف پول ارز دیجیتال اتریوم آشنا خواهیم کرد. در کنار آن شما می‌توانید اپلیکیشن آن را نیز دانلود و نصب نمائید. همچنان با ما همراه باشید تا شما را با نحوه‌ی ایجاد کیف پول اتریوم آشنا نمائیم.

آموزش گام به گام ایجاد کیف پول اتریوم

  • گام اول : به وب سایت myetherwallet.com وارد شوید.
  • گام دوم : پس از آنکه به وب سایت وارد شدید باید از بخش منوی اصلی گزینه‌ی New Wallet را انتخاب نمائید.
  • گام سوم : فیلدی که برای شما نشان داده می‌شود از شما می‌خواهد تا یک پسورد وارد کنید.
  • گام چهارم : یک رمز عبور قوی وارد نمائید و سپس بر روی گزینه ی Create New Wallet  کلیک نمائید.
  • گام پنجم : پسوردی را که وارد کرده‌اید را در یک محل امن بنویسید تا در مواقع نیاز بتوایند آن را بازیابی کنید.
  • گام ششم : قدم بعدی دانلود فایل keystore / json شماست. درست مثل پسورد خود با خیال راحت آن را ذخیره کنید و هرگز با کسی آن را به اشتراک نگذارید.
  • گام هفتم : این مرحله شما را به سمت کلید خصوصی شما سوق می‌دهد. کلید خصوصی که برای شما ظاهر شده است را دانلود و ذخیره کنید. کلید خصوصی جز اطلاعات بسیار مهم شما می‌باشد که  باید آن را به صورت کاملا امن نگهداری کنید و هرگز آن را با کسی به اشتراک نگذارید. حتی توصیه می‌شود که آن را به صورت دستی در جایی یادداشت کنید و به صورت دیجیتالی و یا اسکرین شات نیز آن را ذخیره نکنید.

به این ترتیب شما یک کیف پول ارز دیجیتال برای خود ایجاد کرده اید. شاید بپرسید که چگونه می‌توانم به کیف پول ارز دیجیتال خود دسترسی پیدا کنم؟

حال که با نحوه‌ی ایجاد کیف پول ارز دیجیتال آشنا شدید برای استفاده از آن باید به آدرس https://www.myetherwallet.com مراجعه کنید و بر روی گزینه‌ی Send Ether & Tokens   از منوی اصلی کلیک کنید، سپس برای لاگین کردن از کلید خصوصی که در بخش قبلی به شما داده شده است، استفاده کنید.

ایجاد کیف پول ارز دیجیتال و ذخیره امن دارایی

در این مقاله شما را با چگونگی ایجاد کیف پول ارز دیجیتال و ذخیره امن دارایی برای کیف پول اتریوم آشنا کردیم. کیف پول‌های دیگری نیز برای این منظور وجود دارد که عبارتند از Coinbase, Electrum, Jaxx, Mycelium, GreenBits, Blockchain, Trezor and Ledger Nano S..

تا این بخش از مقاله شما با نحوه‌ی ایجاد کیف پول ارز دیجیتال و ذخیره امن دارایی آشنا شدید. در ادامه برای شما نکات امنیتی دیگری را نیز خواهیم گفت.

نکات امنیتی برای ذخیره امن داده‌ها در کیف پول ارز دیجیتال

استفاده از تائید دو مرحله‌ای : لازم است که برای بالا بردن سطح امنیت شما از سیستم ورود با تائید دو مرحله‌ای استفاده کنید. احراز هویت دو مرحله‌ای به بیش از یک رمز عبور برای وارد شدن به پروفایل شخصی شما نیاز دارد و آن هم کلیدی خصوصی شماست که در صورتی که آن را به صورت امن ذخیره کرده باشید، تنها شما از آن اطلاع دارید و هیچ کس دیگری نمی‌تواند جز شما از طریق سیستم ورود به پروفایل شخصی شما دسترسی پیدا کند.

از ذخیره‌ی کلیه توکن‌ها و ارزهای دیجیتال خود،  تنها در یک کیف پول ارز دیجیتال به شدت خودداری کنید : به این ترتیب با قرار دادن کلیه‌ی سکه‌های خود در چندین کیف پول ارز دیجیتال ، خطر از دست دادن کل دارایی خود را در صورت هک احتمالی به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهید. با وجود چند کیف پول، سرقت از همه آن‌ها در آن واحد تقریبا غیرممکن است.

به این ترتیب شما آموختید که نحوه‌ی  ایجاد کیف پول ارز دیجیتال و ذخیره امن دارایی چگونه است.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 02 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر