همان طور که می دانید، مشکلات امنیتی و نقض حریم خصوصی کاربران اینترنتی، این روزها بسیار رایج شده است و این مسئله کاربران را بسیار نگران کرده است. از طرفی هم اشتراک اطلاعات کارت اعتباری با سایت های مربوطه، هنگام انجام پرداخت ها اجتناب ناپذیر است. بنابراین آنچه در این زمینه اهمیت پیدا می کند این است که چطور می توان از اطلاعات کارت های اعتباری خود به صورت آنلاین محافظت کرد تا اطلاعات ما توسط افراد غیر، مورد سواستفاده قرار نگیرد. در این مقاله ما به مواردی خواهیم پرداخت که به شما کمک خواهد  تا با نحوه نگهداری از کارت های اعتباری خود آشنا شده و بتوانبد به درستی از کارت های اعتباری خود محافظت نمائید. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

نحوه نگهداری از کارت های اعتباری (چگونه از کارت اعنباری خود محافظت کنیم؟)

نکته ی اول : اولین نکته ای که در مورد نگهداری از کارت های اعتباری باید بدانید این است که، از کارت های اعتباری به جای دبیت کارت ها، برای پرداخت اینترنتی استفاده کنید. بهتر است از کارت های اعتباری برای خرید آنلاین و حتی خرید در فروشگاه استفاده کنید اما زمانی که نیاز به پول نقد دارید از دبیت کارت ها استفاده نمائید.

نکته ی دوم : فایل های اعتباری خود را فریز نمائید فریزکردن پرونده های اعتباری شما یک اقدام هوشمندانه است به این علت که برای کاربران غیر مجاز امکان دسترسی و دستکاری اطلاعات فایل شخصی وجود نخواهد داشت.

نگهداری از کارت های اعتباری

نکته ی سوم : بر کارت های بانکی خود و کارت های اعتباریتان نظارت داشته باشید بانک های مربوط به کارت های اعتباری شما باید شما را از هر گونه فعالیت مشکوک آگاه سازند، اما تراکنش های کوچک ممکن است تشخیص داده نشوند که در این صورت شما خودتان می بایست اطلاعات مربوط به آن ها را بررسی نمائید.

نکته ی چهارم : هرگز اطلاعات مربوط به کارت های اعتباری و دبیت کارت های خود را در سایت هایی که در آن ها عملیاتی انجام می دهید، ذخیره نکنید.

نکته ی پنجم: هرگز از وای فای عمومی برای انجام تراکنش های آنلاین خود استفاده ننمائید. درست است که این کار قدری سخت است و ممکن است شما در لحظه نیاز به استفاده از اینترنت داشته باشید؛ اما بهترین کار این است که جوانب احتیاط را رعایت نموده و حتی الامکان از یک وای فای مطمئن استفاده کنید. زیرا در غیر این صورت ممکن است اطلاعات شما مورد استفاده ی غیرقانونی قرار گیرد.

نکته ی ششم : سعی کنید یک پسورد قوی برای رمز اینترنتی کارت اعتباری خود برگزینید که به راحتی قابل تشخیص نباشد. پسورد شما در حقیقت همه اطلاعات آنلاین شما را، از جمله : حساب بانکی شما، ایمیل و.... را محافظت می کند. با استفاده از یک کلمه عبور منحصر به فرد برای هر حساب خود یک اقدام هوشمندانه ای برای محافظت از اطلاعات و هویت شخصی خود، از جمله کارت اعتبارتان انجام داده اید.

به این ترتیب شما با رعایت نکات فوق می توانید با اطمینان بیشتری، کلیه ی تراکنش های آنلاین خود را انجام دهید و پس از این شما قادر به محافظت از کارت های اعتباری خود خواهید بود. از همراهی شما عزیزان بسیار سپاسگزاریم. سوالات خود را با تیم تراپی در میان بگذارید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 21 مهر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر