اگر تجربه‌ی خرید از فروشگاه‌های آنلاین را داشته باشید قطعا با کارت‌های اعتباری، ویزا کارت و مسترکارت و ... آشنا هستید و پرداخت‌های خود را ازطریق آن‌ها انجام داده‌اید. مستر کارت و ویزا کارت ، شرکت‌های ارائه دهنده‌ی کارت‌های اعتباری بین المللی هستند که در آمریکا مستقر بوده و کارت‌های آن‌ها توسط بانک‌ها و موسسات مالی معتبر صادر می‌شوند و متقاضیان می‌توانند این کارت‌های اعتباری را تهیه نمایند و پرداخت‌های آنلاین خود را به طور مثال هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی نظیر والمارت، میسیز، بادی بیلدینگ و ... با استفاده از این کارت‌های اعتباری انجام دهند. اما آیا می‌دانید نوع تقلبی کارت‌های اعتباری ویزا کارت و مستر کارت هم وجود دارد؟ در این مقاله با تراپی همراه شوید تا شما را با نحوه‌ی تشخیص تفاوت ویزا کارت و مسترکارت اصلی و تقلبی آشنا نمائیم.

با نحوه ی تشخیص تفاوت ویزا کارت و مسترکارت اصلی و تقلبی آشنا شوید

در این بخش از مقاله برای شما دوستان مواردی را ذکر خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها شما می‌توانید با مشاهده‌ی کارت‌های اعتباری ویزا کارت و مستر کارت تفاوت‌های این کارت‌ها را با نوع تقلبی آن تشخیص دهید.

تفاوت ویزا کارت و مسترکارت اصلی و تقلبی
  • اولین راه برای تشخیص تفاوت ویزا کارت و مسترکارت اصلی و تقلبی توجه به شماره کارت هک شده بر روی کارت می‌باشد. در ویزا کارت این شماره با عدد 4 شروع می‌شود و در مسترکارت این شماره با عدد 5 شروع می‌شود و اگر به این نکته توجه داشته باشید، در صورت مواجه شدن با کارت‌های اعتباری تقلبی به سرعت متوجه خواهید شد که آن کارت اصلی است یا تقلبی.
  • دومین راه برای تشخیص تفاوت ویزا کارت و مسترکارت اصلی و تقلبی توجه به لوگوی آن کارت می‌باشد. توجه به ترکیب رنگ لوگوی کارت‌های اصلی و محل قرارگفتن آن بر روی کارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس اگر لوگوی ویزا را در رنگ‌هایی غیر از آبی و طلایی در یک کادر سفید یافتید یا اینکه محل قرار گرفتن لوگو بر روی کارت تغییر پیدا کرد، بدانید که آن ویزا کارت تقلبی است.
  • سومین راه تشخیص تفاوت ویزا کارت و مسترکارت اصلی و تقلبی ، توجه به تاریخ صدور کارت می‌باشد. محل نوشتن تاریخ صدور کارت را با یک کارت اصلی مقایسه کنید. اگر این تاریخ در جای دیگری نوشته شده بود، قطعا بدانید که این کارت تقلبی است.
  • چهارمین راه تشخیص تفاوت ویزا کارت و مسترکارت اصلی و تقلبی توجه به فرمت نوشته شدن تاریخ انقضا کارت است. تاریخ انقضای درج شده بر روی کارت باید به صورت mm/yy باشد.
  • پنجمین راه برای تشخیص تفاوت ویزا کارت و مسترکارت اصلی و تقلبی از روی نام نوشته شده بر روی کارت است که مربوط به دارنده‌ی کارت اعتباری می‌باشد. توجه نمائید که این نام باید برجسته باشد و هنگامی که بر روی نام هک شده بر روی کارت دست می‌کشید باید متوجه برآمدگی حروف اسم بر روی کارت بشوید.
  • ششمین راه برای تشخیص تفاوت ویزا کارت و مسترکارت اصلی و تقلبی از روی هولوگرام موجود بر روی آن است. مسترکارت دارای هولوگرام لوگوی مسترکات می‌باشد و ویزا کارت دارای هولوگرام کبوتر می‌باشد. توجه کنید که این هولوگرام می‌تواند در هر جایی از کارت قرار بگیرید، اما به عنوان بخشی از کارت می‌باشد که از آن جدا شدنی نیست.

تفاوت ویزا کارت و مسترکارت اصلی و تقلبی
نکته‌ی دیگر این است که حتما به شماره‌ی BIN توجه کنید که شماره بانک صادر کننده‌ی ویزا کارت یا مستر کارت می‌باشد. همچنین به کد CVV2 مشخص شده بر روی کارت توجه کنید، به تعداد رقم‌های آن و نیز به محل قرار گرفتن آن.
  • هفتمین راه برای تشخیص تفاوت ویزا کارت و مسترکارت اصلی و تقلبی توجه به نوار مغناطیس کارت است. همانطور که می‌دانید این نوار مغناطیسی باید بر روی تمامی کارت‌ها وجود داشته باشد. آیا می‌دانید این نوار مغناصیسی حاوی چه اطلاعاتی است؟ اطلاعات صاحب حساب، اطلاعات موجودی حساب و اطلاعات مربوط به کارت. در حقیقت هنگامی که با استفاده از دستگاه‌های کارت خوان کارت می‌کشید، رسیدی که دریافت می‌کنید حا.وی اطلاعات کارت شما می‌باشد.

بیشتر بدانید : هزینه‌ کارت های توریستی توسط ویزا کارت و مستر کارت

به این ترتیب از هم اکنون توجه بیشتری به کارت‌های اعتباری ویزا کارت و مستر کارت خواهید داشت و هنگام مواجه با انواع کارت‌های اعتباری به موارد ذکر شده در این مقاله توجه بیشتری خواهید کرد. تا بتوانید کارت‌های اصلی را از کارت‌های تقلبی تشخیص دهید.

دراین مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی را در مورد چگونگی تشخیص کارت‌های اصلی از کارت‌های تقلبی برای شما عزیزان بیان کنیم. امید است آنچه گفته شد مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

تاریخ انتشار 17 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر