یکی از سوالاتی که بسیار مهم است و همیشه به ذهن ما خطور می‌کند این است که استخراج بیت کوین چگونه است؟ هزینه آن چقدر است؟  آیا امکان امن ذخیره سازی ارز دیجیتال وجود دارد؟ چگونه و کجا باید بیت کوین خود را ذخیره کنیم؟ آنلاین، آفلاین یا شاید جایی میان این دو؟ زمانی‌که گزینه‌های زیادی برای ذخیره بیت کوین در دسترس باشد، اغلب تصمیم به انجام این کار قدری دشوار است. به طور کلی، ذخیره سازی ارز رمزنگاری شده بر عهده سرمایه گذار است و زمانی‌که شما به عنوان رمزگشا فعالیت می‌کنید، با یک پول واقعی سر و کار خواهید داشت. با تراپی همراه شوید تا به مطالب مفیدی در این زمینه دست یابید.

پیرو  بیانیه بانک مرکزی در خصوص ممنوعیت ارزهای دیجیتال اعلام می‌داریم تراپی هیچگونه خدماتی در حوزه خرید و فروش ارز های دیجیتال به مشتریان گرامی نخواهد داشت.

نحوه ی ذخیره بیت کوین چگونه است؟ بیت کوین را آنلاین ذخیره کنیم یا آفلاین؟

ذخیره بیت کوین

ذخیره بیت کوین آفلاین

ذخیره‌سازی آفلاین در کیف پول که به یک شبکه متصل نباشد، اغلب به عنوان راه‌حل برتر برگزیده می‌شود. در این روش ذخیره‌سازی دارایی‌ها را می‌توان بر روی دستگاه یو اس بی که سرد است ذخیره کرد، آن را آفلاین نگه داشت و بنابراین دسترسی آن تنها می‌تواند توسط فردی که دستگاه را داشته باشد میسر کرد. این مورد همچنین می‌تواند با یک رمز عبور، احراز هویت دو عامل و سایر پارامترهای امنیتی محافظت شود، به این معنی که در واقع، این ایمن‌ترین راه برای محافظت از ارز رمزنگاری شماست، اساسا این روش غیر قابل هک کردن است. اگر نگران امنیت ارز دیجیتال خود هستید؛ ذخیره بیت کوین به صورت آفلاین را به شما توصیه می کنیم.

مشکل این است که اگر این دستگاه (کیف پول) را به هر دلیل از دست بدهید یا آن را به سرقت برده، دارایی خود را از دست می‌دهید. بسیار شبیه به این است که اگر کیف پول نقدی‌تان از شما دزدیده شود، پول زیادی از دست می‌دهید، این پول از بین می‌رود و غیر قابل بازیابی است. بنابراین زمانی که یک کیف پول آفلاین دارید، باید مطمئن شوید که آن را امن نگه می‌دارید. بعضی از مردم می‌خواهند که کیف پول خود را در قفسه‌های بانکی یا صندوق ذخیره کنند، اما پس از آن سرنوشت خود را در دست بانک می‌گذارید، آیا این بدان معنی نیست که بیت کوین در وهله اول برای جلوگیری از این مورد ایجاد شده است؟

ذخیره بیت کوین آنلاین

بنابراین ذخیره‌سازی آنلاین، به عنوان یک راه‌حل به شما این امکانات را می‌دهد: دسترسی به رمزنگاری‌های مختلف در تعدادی از دستگاه‌ها، از طریق یک رایانه، یک گوشی هوشمند یا حتی یک برنامه افزودنی مرورگر. همچنین ذخیره سازی آنلاین نیز این امکان را فراهم می‌کند تا رمزنگاری خود را با یک مبادله ذخیره کنید، به این معنی که فقط باید وارد حساب شوید تا بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. رمز عبور یا کلید خصوصی خود را فراموش کرده‌اید؟ مشکلی نیست.

ذخیره بیت کوین

البته این بدان معناست که دارایی‌های شما در شبکه‌ای ذخیره می‌شود که توسط یک موجود خارجی میزبانی می‌شود. آنها بخشی از مسئولیت نگهداری دارایی‌های شما هستند. حال این سوال مطرح می‌شود که با قرار دادن آنلاین، اگر ارائه‌دهنده سرویس، ذخیره‌سازی خود را ترک یا خاموش کند،  چه اتفاقی برای بیت کوین شما می‌افتد؟ علاوه بر این، با داشتن یک شبکه، دارایی‌های شما در معرض خطر هک و سرقت قرار می‌گیرند، این چیزی است که ما پیش از آن بارها دیده‌ایم و چیزی است که ما فقط می‌توانیم انتظار داشته باشیم دوباره ببینیم !

راه حل مناسب برای ذخیره بیت کوین

خوب، البته این بستگی به نظر شما دارد. اینکه چطور رمزنگاری خود را ذخیره می‌کنید، تنها به تصمیم شما بستگی دارد. ما همیشه توصیه می‌کنیم در حالت آفلاین قرار گیرد، هرچند همانطور که توضیح داده شد ، راه‌حل‌های آنلاین دارای مزایای ذاتی بسیار زیادی می‌باشند. تا زمانی که شما امنیت اینترنت را در حد خوب انجام می‌دهید و بهترین کار خود را برای حفظ امنیت آنلاین انجام می‌دهید، دارایی‌های خود را در حالت آنلاین باقی بگذارید.

در نتیجه بهترین توصیه ما به حداقل رساندن خطر، تجارت با دقت و تمرکز بالا و در امان نگهداشتن رمزنگاری‌های خود - درست مانند پول واقعی -  است.

در این مقاله سعی کردیم روش‌های ذخیره‌سازی بیت کوین به صورت آنلاین و آفلاین را برای شما توضیح دهیم. نظر شما چیست؟ کدامیک از این روش‌ها را استفاده می‌کنید؟

تاریخ انتشار 29 اسفند 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر