قبل از هر چیز باید به شما بگویم که اگر در حال حاضر دارای یک کسب و کار هستید ولی برند شخصی ندارید، این را بدانید که هر آن در معرض خطر شکست قرار دارید. برای صاحبان مشاغل مختلف داشتن یک برند شخصی الزامی است. می‌دانید  چرا؟ در ادامه با تراپی همراه شوید تا برای شما نکاتی را در مورد اهمیت برند سازی شخصی بیان کنیم.

بیشتر بخوانید :

اشتباهات رایج برند در شبکه های اجتماعی چیست؟

معرفی چند راه استفاده از استوری لینکدین در برند شخصی

برند شخصی چیست؟

قبل از اینکه برای شما از اهمیت برندسازی شخصی بگوئیم، بهتر است ابتدا مطالبی را در مورد اصطلاح "برند شخصی" بدانید. برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ به عبارت ساده می‌شود، بازاریابی کسب و کار توسط خود فرد، یعنی شما عملا به بازاریابی و معرفی خود به دیگران می‌پردازید.

اهمیت برند سازی شخصی

به طور کلی هر یک صاحبان کسب و کار یک برند شخصی و منحصر به فرد باید داشته باشند که بسیار قدرتمند و جذاب باشد و معرف حرفه‌ی شما بوده و بازدیدکنندگان را به خود جذب نموده و در ذهن و خاطر آن‌ها ماندگار باشد.

در ادامه برای شما عزیزان خواهیم گفت که چرا دارا بودن برند شخصی از الزامات کار است و اهمیت برند سازی شخصی در کسب و کارهای مختلف چیست؟

اهمیت برند سازی شخصی برای صاحبان کسب و کار

در این بخش از مقاله برای شما خواهیم گفت که چرا برندسازی شخصی اینقدر اهمیت دارد. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

فرصت‌ها به سوی شما خواهند آمد

یکی از جنبه‌های پر اهمیت برند سازی شخصی این است که زمانی که شما یک برند شخصی داشته باشید و برند شما بسیار هم جذاب باشد، بسیاری از مشتریان، مراجعه کنندگان و فروشندگان که به دنبال محصولات و خدماتی هستند که در حیطه‌ی کاری شما می‌باشد، از طریق برند شخصی‌تان شما را پیدا کرده و به شما دسترسی پیدا خواهند کرد.

قدرت در شبکه‌های آنلاین

یکی دیگر از جنبه‌های اهمیت برند سازی شخصی این است که زمانی که شما بتوانید با آگاهی از برند مشتریان را در شبکه‌های اجتماعی متقاعد کنید، آن‌ها همواره در جستجوهای آنلاین خود به دنبال شما می‌گردند و به این ترتیب در فضای آنلاین نیز شما دارای قدرت و شهرت خواهید شد.

حضور پررنگ شخصی در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت برند سازی شخصی در این زمینه نیز می‌تواند باشد که وقتی دیگران را در فضای آنلاین درگیر می‌کنید، حالا می‌توانید جنبه‌های مختلفی از شغل خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید، شما می‌توانید کلیه مهارت‌ها و مزیت‌های کسب و کار خود نسبت به دیگر رقبا را برای مشتریان خود به نمایش بگذارید.

استخدام با برندینگ شخصی

بسیاری از شرکت‌های بزرگ که نیروهای کارآمد را استخدام می‌کنند، بیشتر در شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکدین، فیسبوک و ... به دنبال برندهای معتبر می‌گردند که با آن‌ها کار کنند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از برندینگ شخصی در این شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب برای همکاری با دیگر شرکت‌های معتبر، خود را معرفی کنید.

دستیابی به فرصت‌هایی که باعث موفقیت بیشتر شما می‌شود

زمانی که شما یک برند جذاب و قدرتمند داشته باشید، دراین صورت ممکن است اتفاقات بسیار خوبی به دنبال آن برای شما رخ دهند، به طور مثال آشنایی با افراد متخصص که از طریق برندتان، شما را پیدا کرده‌اند و ممکن است با تخصصشان بتوانند برای کسب و کار شما بسیار مفید و موثر واقع شوند.

اهمیت برند سازی شخصی

افزایش اعتماد به نفس

یکی دیگر از جنبه‌های اهیمت برندینگ شخصی این است که شما می‌توانید پس از مدتی جایگاه خود را پیدا کنید و به این ترتیب حالا شما در حرفه‌ی خود منحصر به فرد و معتبر هستید و این باعث می‌شود اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و این اعتماد به نفس باعث می‌شود که شما روز به روز موفقیت‌های بیشتری کسب کنید و تلاش خود را نیز بیشتر کنید تابه جایگاه بالاتری برسید.

سخن آخر

این مواردی که گفته شد بیانگر اهمیت برند سازی شخصی را پرسونال برندینگ بود. پس اگر شما نیز یکی از صاحبان کسب و کار هستید که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده‌اید، حتما به فکر پرسونال برندینگ باشید چرا که بدون داشتن برند شخصی شما بسیاری از موقعیت‌ها را که منجر به موفقیت شما می‌شود از دست خواهید داد و حتی ممکن است که این مسئله منجر به شکست شما شود.

بیشتر بدانید : راه اندازی استارت اپ لباس ورزشی با برند جدید

پس نکات گفته شده در این مقاله را به دقت مطالعه کنید و سعی کنید آن را در همواره مد نظر داشته باشید.

دوستان، از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خو درا با ما مطرح نمائید. همکاران ما در تیم تراپی هر گونه سوال یا مشکلی را با کمال میل پاسخگو خواهند بود.

لطفا با ما در تماس باشید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 21 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر