چنانچه به فکر ادامه تحصیل در یک دانشگاه در کشور کانادا هستید و یا در یکی از دانشگاه های این کشور اپلای نموده و پذیرفته شده اید، خوب است بدانید که چگونه می توانید معلومات و مهارت های خود را ارتقا بخشید تا بتوانید به درآمد بیشتری دست یابید. اگر به تازگی به دنبال گرفتن دوباره­‌ی مدارک دانشگاهی و ارتقا مهارت­‌های خود جهت کسب درآمد بیشتر هستید یا مشغول کار در کانادا در یک حرفه­‌ی پر طرفدار هستید و تمایل به افزایش شایستگی­‌های خود جهت ارتقا مقام را دارید، با تراپی همراه شوید تا برای شما نکاتی را در زمینه ی ارتباط مدرک تحصیلی و کسب درآمد در کانادا بیان کنیم.

ارتباط مدرک تحصیلی و کسب درآمد در کانادا چیست؟ آیا میزان درآمد در کشور کانادا به نوع مدرک تحصیلی بستگی دارد؟

با توجه به اینکه شما در حال تلاش برای ارتقا مهارت­‌ها و شایستگی­‌های خود با استفاده از مدارک دانشگاهی یا آموزش­‌های دیگر هستید، آیا به افزایش حقوق خود نیز فکر می­­ک‌نید؟ آیا این مدارک، گواهینامه‌­ها و آموزش‌­ها به شما در کسب درآمد بیشتر کمک خواهند کرد؟ به منظور کسب اطلاعات لازم در زمنیه‌ی ارتباط  بین مدرک تحصیلی و کسب درآمد در کانادا با ما همراه شوید.

مدرک تحصیلی و کسب درآمد در کانادا

آشنایی با مدارک تحصیلی در کانادا

مدرک تحصیلی یک دستاورد آموزشی و استاندارد قابل قبول جهانی است. مدارک تحصیلی در کانادا عبارتند از:

 لیسانس یا مدرک کارشناسی : مدرک کارشناسی، معمولا 3 تا 4 ساله است و شامل طیف وسیعی از موضوعات می‌­باشد. این مدرک همچنین یکی از مدارک تحصیلی مرسوم است.

مدرک کارشناسی ارشد : این مدرک معمولا 1 یا 2 ساله در نظر گرفته شده است، و شامل موضوعات تخصصی و پیشرفته‌­تری نسبت به دروس گذرانده شده در دوره­‌ی کارشناسی است. از این رو حجم کار در این دوره معمولا بسیار سنگین­تر از دوره­‌های کارشناسی است.

دکترا یا PhD : در این دوره با مباحثی آشنا می­‌شوید که شما را تبدیل به یک استاد، فرد خبره یا متخصص  در زمینه­‌ای خاص می­‌کند. این دوره چندین سال به طول می­‌انجامد و شامل تحقیقات جامعی است که باید توسط شخص ارائه و بررسی گردد.

هر دو مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در کانادا به عنوان تحصیلات عالی شناخته می­‌شوند.

دیپلم : مدرکی است که به افراد حرفه ای کمک می­‌کند تا بدون نیاز به گرفتن مدرک کارشناسی ارشد به دانش خود اضافه کنند. این مدرک همچنین می­‌تواند برای مهارت­‌های فنی و حرفه‌­ای تخصصی در سطح کالج و در دوره­‌های ۱، 2 یا 3 ساله برگزار شود.

گواهی نامه : گواهی نامه مدرکی است برای افراد متخصصی که قصد افزایش مهارت­‌های خود را دارند . این مدرک همچنین می‌­­تواند برای متخصصانی که به عنوان مثال دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند و به دنبال گواهینامه معتبر برای تخصص جدیدی می­­‌گردند، مناسب باشد. در بعضی مواقع از گواهینامه برای صدور مجوز نیز می‌­توان استفاده کرد.

میزان درآمد در کانادا با توجه به نوع مدرک تحصیلی

با توجه به نوع مدرک تحصیلی در کانادا فکر می­‌کنید چقدر حقوق خواهید گرفت؟

با توجه به نظر سنجی آنلاین PayScale از کارکنان کانادایی که در سطح فردی انجام گرفته شده، به مقایسه میزان حقوق پرداختی افراد شاغل پرداخته شده است.

دستمزدها براساس مدرک تحصیلی و نظرسنجی آنلاین (دستمزدهای عجیب) عبارتند از : 

 دانشیار هنر و علوم پایه : به طور متوسط میزان حقوق این افراد 17 دلار در ساعت است که تنها قادر به پرداخت هزینه­‌ی اجاره یک آپارتمان کوچک در اطراف شهر را دارید.

مدرک طراحی معماری : این کار به نظر کار مهمی است که شما را برای همکاری با معماران معروف آشنا می‌­سازد و در ساخت و طراحی ساختمان­‌های شگفت انگیز به شما کمک می­‌کند. اما در واقع این طور نیست و حقوق هر ساعت آن 21 دلار است. این مبلغ جهت پرداخت هزینه‌­های اجاره و یک شب گردش در هفته است.

گواهی کار کودک و جوان : این مدارک به نظر می­رسد حوزه­‌ی مهمی از کار یا تحصیلات اجتماعی باشد، که به کودکان جهت ستاره شدن و پیشرفت استعدادهای درونی کمک می­‌کند. حقوق این کار در هر ساعت 15 دلار است.

مدرک تحصیلی و کسب درآمد در کانادا

گواهی آشپزی : تا زمانیکه هنوز  یک سر‌آشپز متخصص و حرفه‌­ای نشده‌­اید ۱۴ دلار در هر ساعت دریافت خواهید کرد.

گواهی آموزش ابتدایی : برای کار در آموزش و پروش نیاز به یک مدرک واقعی تحصیلی مانند کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارید تا بتوانید برای کودکان تدریس کنید. در این مرحله حقوق دریافتی شما ۱۶ دلار در هر ساعت است.

مدرک بهداشت و درمان : برای کار در کلینیکي‌ها مقدار ۱۸ دلار در هر ساعت دریافت خواهید کرد.

مدرک نفت و گاز :‌ همه­‌ی کسانی که در زمینه­‌ی نفت و گاز کار می­‌کنند  و درآمدهای نجومی ندارند، در بیشتر مواقع با داشتن گواهی مرتبط به نفت یا گاز تنها ۲۱ دلار در هر ساعت کسب خواهند کرد.

تحصیلات تکمیلی کودک و نوجوان : با دریافت مدارک بالاتر در زمینه­‌ی مرتبط به کودک و نوجوان درآمد شما به ۱۶ دلار در هر ساعت خواهد رسید.

مدرک مدیریت دفتری : در صورت دریافت این مدرک و اداره دفتر یک سازمان ۱۷ دلار در هر ساعت دریافت خواهید کرد.

دوستان و همراهان همیشگی تراپی با مقاله ای تحت عنوان ارتباط مدرک تحصیلی و کسب درآمد در کانادا با شما بودیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می شود مقاله ی  "تفاوت میزان درآمد مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در کانادا"را مطالعه نمائید.

تاریخ انتشار 21 فروردین 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر