برخی از کاربران اینستاگرام در سرتاسر جهان مجبور هستند لایک‌های خود را ببوسند و کنار بگذارند و در واقع با آن خداحافظی کنند. اخیرا، اینستاگرام اعلام کرد اکنون در حال گسترش تست یک ماهه خود برای حذف لایک اینستاگرام و در واقع برای پنهان کردن نمایش تعداد لایک‌ها است. این تغییر در اینستاگرام باعث تغییر در نحوه فعالیت کاربران اینستاگرام در به اشتراک گذاری عکس و... می‌شود. با تراپی همراه شوید تا درباره این تغییر اینستاگرام و خبر حذف لایک اینستاگرام به طور آزمایشی در کشورهایی مثل کانادا، بیشتر بدانید.

حذف لایک اینستاگرام

در اقدامی که احتمالاً بسیاری از کاربران را خشمگین می‌کند، غول رسانه‌های اجتماعی، "اینستاگرام" اعلام کرده که تعداد لایک‌ها را در عکس‌ها و فیلم‌ها در کانادا حذف خواهد کرد. طبق این خبر، به زودی اینستاگرام همه لایک‌ها را از عکس‌ها و فیلم‌هایی که در صفحه اصلی، پروفایل‌ها و صفحات پیوند شده قرار دارند پنهان می‌کند. لایک‌ها همچنان شمارش خواهند شد ولی فقط در پوستر اصلی ظاهر می‌شوند. این تصمیم اخیرا توسط فیسبوک، شرکت مادر اینستاگرام، پیش از کنفرانس توسعه F-8 خودش، گرفته شد.

حذف لایک اینستاگرام

بیشتر بدانید:

دلیل حذف لایک اینستاگرام

پستی در وبلاگ شرکت نشان می‌دهد که هدف از این آزمایش و تست، ترغیب فالورها و کابران اینستاگرام برای توجه بیشتر به عکس‌ها و فیلم‌های به اشتراک گذاشته شده و در واقع محتوا است نه بازخوردی که از آن‌ها می‌گیرند.

این اقدام، اخیراً واکنش شدید رسانه‌های اجتماعی را به دلیل ارتباط دادن این موضوع با مسائل مربوط به سلامت روان، برانگیخت. براساس مطالعه‌ای در سال 2017 از انجمن سلطنتی بریتانیا برای بهداشت عمومی (RSPH)، انجمن و موسسه خیریه‌ای مستقل که به دنبال بهبود رفاه مردم است، اینستاگرام به دلیل اثرات مربوط به ایجاد کمبود خواب، مسائل مربوط به تصویر بدن و ترس‌های متفرقه مربوط به این شبکه اجتماعی، امتیاز بدی داد.

حذف آزمایشی لایک اینستاگرام در کانادا

مشخص نیست که این برنامه قصد دارد این طرح را در کشورهایی غیر از کانادا آزمایش کند یا خیر. و یا اینکه چرا کانادا برای این آزمایش جنجالی انتخاب شده است. شرکت اینستاگرام همچنین تأکید کرد که این حرکت یک حرکت اکتشافی است و پنهان کردن و یا حذف لایک اینستاگرام لزوماً به یک ویژگی دائمی تبدیل نخواهد شد.

این اقدام در ارتباطی نزدیک با رویداد اینستاگرام مبنی بر تمرکز بیشتر بر تجارت الکترونیکی در آینده دنبال می‌شود. به زودی، افراد سرشناس و کاربران قادر به برچسب زدن محصولات خاص مانند لوازم آرایشی، در عکس‌های خود خواهند بود. مثلا می‌توانند این کار را برای یک رژ لب انجام دهند، سپس کاربران می‌توانند بر روی عکس ضربه بزنند و دقیقاً مواردی را مشاهده کنند که شخص در آن عکس از آن محصول استفاده کرده است، و محصول را بدون ترک آن صفحه و پلتفرم، خریداری کنند. به عبارتی ساده‌تر، شما می‌توانید مثلا یک لباس را با رنگ‌های مختلف بر تن یک مدل که به صورت عکس مشاهده می‌شود ببینید و تصمیم بگیرید که چه رنگ و طرحی را از آن محصول پسندیده و مایل به خرید هستید. چنانچه آن محصول مورد نظرتان بود می‌توانید آن را در همان صفحه بخرید و هزینه‌اش را پرداخت کنید.

حذف لایک اینستاگرام

انتقاد از اینستاگرام

این پلتفرم همچنین به دلیل طراحی اعتیاد آورانه خود مورد انتقاد زیادی قرار گرفته است. تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی نوجوانان برای عکس منتشر شده خود لایک دریافت می‌کنند، مدارها و جربان‌های مغزی مانند زمانی می‌شود که شخصی از کوکائین استفاده کرده و یا پولی برنده شده است. علاوه بر این، این پلتفرم به طور عمدی طراحی شده است تا افراد را به سمت حلقه‌های مختلف مخرب یا چرخه‌های مکرر عدم اطمینان، انتظار و پیش بینی بازخورد و فیدبک سوق دهند، تا آن‌ها را همیشه سرگرم و درگیر نگه دارند.

اینستاگرام تنها پلتفرم اجتماعی نیست که به دنبال ایجاد تمرکز بیشتر بر محتوا است تا تعامل. در اوایل سال جاری، توییتر (Twitter) یک برنامه نمونه اولیه منتشر کرد که تعداد لایک و بازتوییت در رابط کاربری خود را به حداقل می‌رساند. در این برنامه برای دیدن تعداد لایک‌ها و بازتوییت‌های (ریتوییت‌ها) پست منتشر شده در پاسخ به یک مکالمه، شخص باید روی هر پست به صورت جداگانه کلیک کند.

دوستان عزیز و همراهان گرامی! در این مقاله درباره خبر حذف لایک اینستاگرام در جهان و به آزمایش آن در کشور کانادا مطالعه کردید. آیا شما نیز از کاربران اینستاگرام هستید؟ آیا با این اقدام اینستاگرام مبنی بر حذف و پنهان سازی لایک‌ها موافقید؟ این حرکت و تصمیم گرفته شده، چه اثرات خوب و یا بدی را از نظر شما در پی خواهد داشت؟ بسیار خرسند خواهیم شد که نظرات گرانبهایتان را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 29 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر