آیا استخراج ارز دیجیتال سودآور است؟ این یک سؤال بسیار خوب است ، اما سؤالی نیست که یک جواب مشخص داشته باشد. در این رابطه چند عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید. هزینه کلی استخراج ارز دیجیتال به گونه‌ای است که در کوتاه مدت سودآور نمی‌باشد. اما این کل داستان نیست و این بدان معنا نیست که سودآوری در استخراج ارز دیجیتال وجود ندارد، چرا که ممکن است در زمان طولانی‌تری به سود قابل توجهی برسید. در ادامه با تراپی همراه شوید تا به بیان مطالبی در خصوص میزان سود آوری استخراج ارز دیجیتال بپردازیم.

شما همچنین میتوانید برای خرید انواع ارزهای دیجیتال روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال از تراپی

 

آیا استخراج ارز دیجیتال سودآور است؟ بررسی میزان سود آوری استخراج ارز دیجیتال

وقتی در سال 2009 استخراج بیت کوین شروع شد ، یک ماینر می‌توانست از رایانه شخصی برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کند، علاوه بر این ، رقابت با سایر ماینرها آنقدری که در حال حاضر وجود دارد ، شدید نبود. اما در حال حاضر رقابت شدید است، چرا که اکنون بیشتر ماینرها در چین هستند. همچنین در درجه اول ماینینگ به طور غیر مستقیم در ماینینگ پوول‌ها انجام می‌شود.

میزان سود آوری استخراج ارز دیجیتال

بنابراین ماینرها هنگام فکر کردن در مورد سودآوری استخراج ارز دیجیتال باید چند عامل را در نظر بگیرند. این عوامل می‌توانند برای کوتاه مدت یا بلند مدت، تاثیرگذار باشند.

آنچه را نمی‌توان نادیده گرفت پذیرش فزاینده ارزهای دیجیتال و نفوذ روزافزون آن‌ها به بازارهای فیات است. بنابراین شکی نیست که ارزهای رمزنگاری شده دارای ارزش هستند. اما چقدر و تا چه مدت، یک سؤال است که هیچ کس با اطمینان نمی‌تواند پاسخ دهد. و نوسانات قیمت به همراه هزینه انرژی برای ماینینگ باعث عدم قطعیت واقعی می‌شود.

در ادامه نکات مهمی را ذکر خواهیم کرد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

  • در 11 دسامبر 2017 : ارزش بیت کوین 14594.78 دلار بود، سپس 10 روز بعد : 17010.53 دلار شد. (افزایش بیش از 2000 دلاری)
  • در تاریخ 26 ژوئن 2018: ارزش بیت کوین: 6215.85 دلار ، سپس 10 روز بعد: 6656.48 دلار شد که  افزایش کمتری داشته و ارزش آن در حدود 10 000 دلار کمتر از شش ماه قبل شد.
  • در تاریخ 3 دسامبر 2018 ارزش بیت کوین: 4177.35 دلار ، سپس 10 روز بعد: 3468.52 دلار شد.

اگر چه نوسانات یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین احتمالا برای کسی تعجب آور نیست ، اما ارزش ارز دیجیتال و هزینه استخراج آن به یکدیگر پیوسته است. این وابستگی متکی به چند عامل مهم است و زمانی که وضع بازار خوب است، ماینرها پاداش بسیاری به دست می‌آورند.

بیایید کمی با جزئیات بیشتری در مورد هزینه‌های استخراج بیت کوین و ماین کردن بپردازیم. در این مقاله استخراج بیت کوین بیشتر از سایر ارزها در نظر گرفته می‌شود. با این حال ، این هزینه‌ها از بسیاری جهات در دنیای استخراج ارزهای رمزنگاری شده فراگیر هستند.

میزان سود آوری استخراج ارز دیجیتال

فاکتورها تاثیرگذار در میزان سود آوری استخراج ارز دیجیتال

برای درک هزینه‌های مربوط به استخراج ارز دیجیتال و بررسی اینکه سود آوری استخراج ارز دیجیتال چگونه است، به ذکر موارد اصلی که در این زمینه تاثیر گذار است خواهیم پرداخت.

  • سختی بازار
  • نرخ هش
  • هزینه‌های معامله
  • ماینینگ پوول ها
  • هزینه‌های انرژی

این‌ها عواملی هستند که در میزان سود آوری استخراج ارز دیجیتال دخیل هستند. اما قبل از اینکه به تحلیل و بررسی این فاکتورها و نقش آن‌ها در سودآوری ماینینگ بپردازیم خوب است اندکی با مفهوم استخراج ارز دیجیتال آشنا شوید. در ادامه با ما همراه شوید تا اندکی در مورد ماینینگ ارز رمزنگاری شده برای شما مطالبی را بیان کنیم.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

وقتی یک ماینر می‌خواهد بیت کوین استخراج کند ، باید دو کار اصلی انجام دهد:

  • برای به دست آوردن هش-هدف تراکنش، به حل معادله بپردازد.
  • سپس هش به دست آمده را به بلاک چین اضافه کنید.

البته ممکن است حل این معادله چندان آسان به نظر نیاید، اما باید بدانید که این کار توسط رایانه یا همان سخت افزار ماینر انجام می‌شود. البته دستگاه ماینر نیاز به انجام عملیات محاسباتی زیادی دارد. به این دلیل است که دیگر نمی‌توان از رایانه‌های شخصی برای این کار استفاده کرد. ماینرها برای استخراج بیت کوین به دستگاه‌های ماینری مانند ASIC نیاز دارند. با استفاده از این دستگاه‌ها شما می‌توانید موفق به دریافت بیت کوین‌های جدید و ارزشمندی شوید.

دوستان، حال که با مفهوم استخراج ارز دیجیتال آشنا شدید، می توانید بهتر از قبل به درک درستی از مطالبی که در مورد فاکتورهای تاثیرگذار در میزان سود آوری استخراج ارز دیجیتال خواهیم گفت، برسید. در قسمت دوم این مقاله برای شما خواهیم گفت که آیا با در نظرگرفتن فاکتورهای موجود، استخراج ارز دیجیتال ارزش دارد یا نه؟ به منظور کسب اطلاعات دراین زمینه ما را در قسمت دوم این مقاله دنبال کنید.

تاریخ انتشار 27 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر