آیا هم اکنون که در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید در اندیشه‌ی سفر به یک کشور خارجی می‌باشید؟ آیا می‌دانید قبل از سفر چه مقدماتی را باید فراهم کنید؟ قطعا می‌دانید که تهیه‌ی مدارک لازم یکی از اصلی‌ترین مراحل برای مهیا کردن ملزومات سفر به کشورهای خارجی است تا با ارائه‌ی آن مدارک موفق به دریافت ویزا شوید. اما آیا می‌دانید سفر به برخی از کشورها بدون ویزا نیز امکان پذیر است؟ آیا می‌دانید به کشور چین می‌توانید بدون ویزا هم سفر کنید، اما برای سفر به ایالات متحده با اهداف مختلف بایستی ویزای مربوط به آن را داشته باشید؟ در مقالات قبلی برخی از انواع ویزای آمریکا از جمله ویزای TN  و ... را برای شما عزیزان معرفی کردیم. در این مقاله نیز به معرفی ویزای L-1 آمریکا خواهیم پرداخت. لطفا با تراپی همراه شوید.

با ویزای L-1 آمریکا آشنا شوید

ویزای L-1 آمریکا (Intracompany Transferee Visa) یکی دیگر از انوع ویزا برای سفر به کشور آمریکا می‌باشد که برای شرکت‌های چند ملیتی این امکان را فراهم می‌کند تا گروه خاصی از کارمندان را از یک اداره در کشورهای خارجی که واجد شرایط می‌باشند، به ایالات متحده منتقل کنند تا در این کشور به کار خود ادامه دهند.

ویزای L-1 آمریکا

این نوع ویزا برای شرکتها و مشاغل تجاری که هم در ایالات متحده و هم درکشورهای خارجی مشغول به فعالیت هستند بسیار مفید است.

ویزای L-1 آمریکا چه مزایایی دارد؟

با وجودی که چندین نوع ویزای مختلف مبتنی بر اشتغال برای سفر به کشور ایالات متحده و شروع کار در این کشور وجود دارد که نیروهای کار خارجی می‌توانند آن‌ها را دریافت کنند ، اما افراد واجد شرایط، بیشتر خواهان دریافت ویزای L-1 آمریکا هستند زیرا این نوع ویزا دارای مزایای بسیار مهمی می‌باشد. که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • همسران و وابستگان دارندگان ویزای L-1 آمریکا ، واجد شرایط دریافت ویزای L-2 می‌باشند و ویزای L-2 برای دارندگان آن این امکان را فراهم می‌کند تا در طول مدت اقامت خود در ایالات متحده مشغول به کار شوند.
  • ویزای L-1 مشمول محدودیت‌های عددی نیست، به این معنا که دریافت آن تنها شامل حال تعداد افراد محدودی نمی‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای ویزای L-1 این است که شرکت‌ها می‌توانند برای کارمندان خود درخواست دهند تا کارمندان آن‌ها بتوانند ویزای L-1A یا L-1B را دریافت کنند.

  • ویزای L-1 نیز اغلب برای مدت 5 تا 7 سال قابل تمدید است.
  • اگر شما دارنده L-1A باشید ، کاندیدای اصلی دریافت کارت سبز EB1C برای مدیران و مجریان هستید که چنانچه قصد اقامت دائم قانونی داشته باشید، این می‌تواند گزینه‌ی بسیارخوبی برای شما باشد.

این موارد از مهم‌ترین مزایای ویزای L-1 آمریکا بود که برای شما عزیزان بیان کردیم در ادامه به معرفی انواع ویزای L-1 آمریکا خواهیم پرداخت.

انواع ویزای L-1 آمریکا کدامند؟

به طور کلی دو نوع ویزای L-1 وجود دارد، در واقع دو نوع کارمند متفاوت می‌توانند این ویزا را دریافت کنند که عبارتند از :  مجریان و مدیران.  این نوع کارمندان دارای عملکردی هستند که مسئولیت تصمیم گیری یا نظارت قابل توجهی را بر عهده دارند.

نوع دیگر ویزای L-1 آمریکا مخصوص کارمندان خارجی می‌باشد. در واقع سایر کارمندان خارجی می‌توانند برای دریافت ویزای L-1B درخواست دهند. این کارمندان باید از تخصص لازم در زمینه خدمات و محصولات یک شرکت برخودرار باشند.

ویزای L-1 آمریکا

حال که با انواع ویزای L-1 آمریکا آشنا شدید، در ادامه برای شما عزیزان خواهیم گفت که شرایط لازم برای دریافت این نوع ویزا چیست.

شرایط دریافت ویزای L-1 آمریکا

برای دریافت هر نوع ویزای L-1 ، دو شرط لازم است :

  • شرط اول : فعالیت آن شرکت باید به گونه‌ای باشد که یک رابطه شناخته شده‌ی تجاری بین آن کشور خارجی و ایالات متحده آمریکا برقرار کند.
  • شرط دوم : این شرکت باید به فعالیت تجاری در ایالات متحده و حداقل یک کشور خارجی دیگر مشغول باشد.
  • کارمند این شرکت که درخواست ویزای L-1 داده است، نیز باید حداقل در طول سه سال گذشته، یک سال مداوم برای یک شرکت تجاری خارجی کار کرده باشد.  

به این ترتیب چنانچه شرکت مورد نظر و کارمند یا همان فرد متقاضی برای دریافت ویزای L-1 ا واجد این دو شرط باشد، می‌تواند موفق به دریافت ویزای L-1 آمریکا بشود.

بیشتر بخوانید : ویزای ویزیتور B-1 آمریکا

دوستان همیشه همراه تراپی در این مقاله شما را با یکی دیگر از انواع ویزای آمریکا آشنا کردیم. امید است آنچه گفته شد برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.

 از توجه و همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 08 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر